HelloKjersti Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Maxis har selvbyggerne i bakhodet. Les hele saken Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Nettfunksjonaliteten kan også være at du kan se stats og sammenligne din by med andres. Skylagring vil uansett være praktisk mtp. spilling på flere datamaskiner, eller bare være sikker på at du ikke mister byene dine. Herlig med modde-muligheter. Gleder meg bare mer og mer. Virker så altfor lenge å vente. Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Det jeg syns suger litt med disse nye statistikkene er at jeg kan ikke lyve om hvor god jeg er i noe lenger. Prøver meg av og til med en "jeg spiller bare off-line", men det funker bare på den yngste garden. Lenke til kommentar
kaikaikai Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Dette har jeg venta lenge på! PCGamer har en liten artikkel om GlassBox. http://www.pcgamer.com/2012/03/08/simcity-inside-the-glassbox-engine/ Spennende! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Synd at SimCity 4 hadde stabiliteten til en gjennomsnittlig engelsk bil da. Og med mods ble det jo helt for jævlig, bugs, randome exits uten feilmelding. Det gjelder for det meste alt Maxis lager. Håper de er flinkere å kode i dag enn for 10 år siden! Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Synd at SimCity 4 hadde stabiliteten til en gjennomsnittlig engelsk bil da. Og med mods ble det jo helt for jævlig, bugs, randome exits uten feilmelding. Det gjelder for det meste alt Maxis lager. Håper de er flinkere å kode i dag enn for 10 år siden! SimCity 4 fungerte som ei klokke hos meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Alltid hatt problem med det. Jeg har hatt minst 7 ulike PCer siden 2003 når det kom også. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Merkelig. Har endog bare kjørt det på 3 maskiner, men det har aldri kræsjet jevnlig el. Får uansett håpe at det nye blir mer stabilt. Gleder meg enormt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Det blir helt villt! Prøvde alltid å lage Tromsø av en eller anna grunn. Masse tunneler under byen. Så får håpe rundkjøringer i tunnel (to radikale ideer bundet til en større en, jøss, så fritenkende jeg er idag!) kommer Tviler nok litt. Men iallefall rundkjøringer, en og tofelts, og mulighet for enveiskjørt inn eller utkjøring på armene. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Det er en patch til SC4 som fikser ganske mye. Klokkestabilt hos meg bortsett ifra at spillet henger kanskje 1/100 ganger når jeg trykker save, og CTRL+S spam er noe jeg gjør ganske ofte... bla. pga. det. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Ja, Jakke. Enormt med nye muligheter innen transport! DET blir knall! Også enda større muligheter for detaljstyring av budsjettet. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Etter Sim City Societies tør jeg nesten ikke gjøre meg for store forhåpninger. Når de også bringer inn han duden som dirigerte filmen til Al Gore for å lage en "eco-simulator" blir jeg litt skeptisk... håper det ikke blir et overdøvende tema, men del av balansen. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Problemet med SimCity Societies var at det var som laget for barn. Dette nye virker mye mer seriøst. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Ja, altså, jeg tror ikke de gjentar den fadesen, men det er et par aspekter jeg er litt skeptisk til... Spesielt ressurssystemet og øko-aspektet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Ja, Jakke. Enormt med nye muligheter innen transport! DET blir knall! Også enda større muligheter for detaljstyring av budsjettet. Uansett hvor viktig det er med balansert budsjett (eller i ubalanse den rette veien ), hus, jobber bla bla skoler annet shite, så er det viktigste transport, for ingenting funker uten vei, alt funker uten de andre (jobb uten hus, andre byer sine folk tar jobbene, vise versa og blabla). Og derfor burde transporten være ekstremt detaljert mener jeg. Kanskje valg mellom 1-4 filer per retning på vei og motorvei, valg av fartsgrense, der ulykkesstatistikken kan få deg til å endre synet på dine valg kan være noe? Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Stemmer det, men jeg vil likevel også ha mer detaljstyring av budsjettet. Eks. når man skal kutte i sykehus i SimCity4 må man gå inn på hver enkelt sykehus eller skole. Man burde også kunne igangsette kampanjer for bruk av (f.eks.) bilbelte, midtlinjesperrer, utvide mulighetene når det gjelder bomstasjoner/bomringer, eks. i forhold til prising osv. Enda bedre oversikter på statistikk hadde også vært fint! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Altså, om jeg skulle valgt hvordan veiene og det skulle vært satt opp, så hadde det vært slik: Vanlige veier kan ha fem ulike bredder: Smal vei/gate Vanlig vei med midtstripe Trefelts der midtfeltet bytter retning hver km f.eks, som i Sverige Firefelts vanlig vei (avenue-liknende) Motorvei med ett til fire felt i hver retning Tunnelbygging som i RollerCoaster Tycoon, så du kan bygge tunneler under vann, i ulik høyde, med bakke osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå