Cuneax Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Hjemmelagd herlighet for den billige mini-PC-en. Sjekk ut dette kabinettet til Raspberry Pi Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Bortsett fra USB og RCA kontakten, så syns jeg det så veldig bra ut. Det kommer vel uansett flere alternativer etterhvert. 1 Lenke til kommentar
Løve Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Får håpe disse blir billige også. Det er ikke så morsomt med et kabinett som koster det dobbelte av hva maskina gjør. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Kan ikke fatte hvorfor Raspberry Pi har fått kontakter rundt hele seg. Det er i mine øyne ekstremt upraktisk, og den reelle plassbruken øker drastisk. Bortsett fra prisen, har jeg større tro på Cubox Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Så fin ut den, men denne kommer til å ligge gjemt bak TV-benken så det er ikke aktuelt å bruke mange dollars på dette. Ender sikkert opp med en "modda" plastboks fra IKEA for min del... Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Er det mulig å få tak i Raspberry Pi enda uten å gå gjennom en major hassle? Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Er det mulig å få tak i Raspberry Pi enda uten å gå gjennom en major hassle? Du får ikke tak i noen med det første, siden den er utsolgt. Første batch har ikke blitt sendt ut enda heller såvidt jeg vet. Du kan registrere at du interessert hos Farnell eller RS Online. Så får du beskjed når du kan bestille. Lenke til kommentar
EivindAO Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 skjønner det med videoutgangen , men usbplasseringen har gjort det vanskelig å få noe som passer skikkelig der. Lenke til kommentar
Sweet Tooth Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg driver en del med MAME-kabinettbygging og lurte bare på om denne kan kjøre WinXP. Sikkert dumt spørsmål, men størrelsen på Pi´en er bare helt perfekt for meg! Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg driver en del med MAME-kabinettbygging og lurte bare på om denne kan kjøre WinXP. Sikkert dumt spørsmål, men størrelsen på Pi´en er bare helt perfekt for meg! Nei, WinXP fungerer ikke med ARM cpuen som er i denne. 1 Lenke til kommentar
Sweet Tooth Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Takker for info Ziggy. Dammit, det hadde vært perfekt Lenke til kommentar
EivindAO Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Takker for info Ziggy. Dammit, det hadde vært perfekt når windows 8 kommer så er det mulig ARM utgaven fungerer på denne maskinen. men det er og mulig maskinen ikke er kraftig nok til å kjøre windows 8. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Mulig jeg burde poste i en annen tråd, men er det noen som vet hvilke muligheter Raspberry Pi har for å boote fra nettverk? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Hvilke muligheter har man gjennom etablert comunity/app miljø? Veldig intersant sak så lenge man ikke må lage alt selv. Tenkte i starten på noe slik for å styre en Online UPS med en gammel propritær seriell pinout men det krever at jeg lager en overgang til pinout + at jeg får en usb-rs232 til dette igjen så det blir i overkant komplisert bare den biten og i tillegg så finnes det nok ikke kontrollersoftware til den 10 år gamle 3000VA UPSen som kan kjøre på en slik plattform så da må ant. det også lages selv. Hmm, det er en nydelig sak men man trenger nok litt innspill fra et comunity til bruksområder. (med unntak av linux daemons av ymse slag). Endret 10. mars 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
slacky Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Nå var dette ikke i nærheten av så vakkert, og praktisk som: 3 Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Jeg driver en del med MAME-kabinettbygging og lurte bare på om denne kan kjøre WinXP. Sikkert dumt spørsmål, men størrelsen på Pi´en er bare helt perfekt for meg! Det finnes også MAME emulator til Linux som jo Raspberryn kjører. Nå vet jeg ikke om alle programmene enten må programmeres fra bunnen av for å kunne kjøres spesielt på ARM, eller om de bare må kompileres på nytt evt. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Hovedproblemet blir vel at du mangler slotten for skjermkort. (Evnt kan du gjerne slippa unna med en usb->pci adapter siden såpass lav datamengde) Jeg kjører et mini-itx kort med en strippet xp som booter rett i maximus arcade(min favoritt frontend) som ligger på et compact flash kort, så 4x2,5" raid10 med 200gig spilldata (roms/previews/snaps etc) Arcadevga kort for og drive skjermen i 15,7khz. Endret 11. mars 2012 av cruzader Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 cruzader: Men den har jo HDMI og et broadcom skjermkort allerede. Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Merker det er en del som poster i denne tråden og ikke har giddet lese om de faktiske produktene. Ganske søtt. Kabinettet som er beskrevet i artikkelen, vil kunne hentes ned fra nettet og kan skrives ut på en 3d-printer a la ultimaker eller printrbot. Da blir prisen rimelig lav. Hvis man ikke tar med prisen på 3d-printeren i summen, selvsagt. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 cruzader: Men den har jo HDMI og et broadcom skjermkort allerede. Poenget var få koblet til en skikelig arcade skjerm da, da må du enten ha et jamma etc ferdig-kort eller spesialskjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå