toy_man Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Hei Sitter her å prøver å finne ut hvordan jeg løser en likning med to ukjente på kalkulatoren min (har en Texas TI-84 Plus). Det står ingenting i matte boken og læreren min har ikke peiling på texas kalkulatorer, bare casio.... Har prøvd å søke litt rundt på google, men finner ingenting. Kanskje jeg bare søker feil? Har funnet noe som heter Matrices i håndboken, er det det jeg skal bruke? Noen som kan hjelpe? Som har en bruksanvisning eller noe sånt? Setter stor pris på det Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Her er litt info som kanskje kan være en start http://education.ti.com/sites/NORGE/downloads/pdf/Nspire_S2_HH_1.pdf Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Ikke noe nivå, men foreslo bare en side med litt eksempler som muligens kunne være til hjelp. Har brukt casio selv...men det er en stund siden. Lenke til kommentar
Elgstuing Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Nei, trådstarteren mente jeg. Vgs? Og hva er oppgaven? Er det en polynomlikning med to ukjente (og da er det vel et likningssett, og ikke bare en likning), eller en diofantisk ligning (som du lærer om i matematikk X)? Eller hva? Det er vanskelig å gi noe bra svar her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå