FreeBSD Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 I natt ble 2.6.0-test4-versjonen av den nye kjernen lastet opp til de ulike mirrors - som finnes på www.kernel.org. http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2....6/testing/cset/ Tenkte å prøve denne nå. Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 hmm. får dette under "make bzImage" CC arch/i386/lib/usercopy.o AR arch/i386/lib/lib.a GEN .version CHK include/linux/compile.h UPD include/linux/compile.h CC init/version.o LD init/built-in.o LD .tmp_vmlinux1 drivers/built-in.o(.text+0x50e1a): In function `atkbd_interrupt': : undefined reference to `serio_rescan' drivers/built-in.o(.text+0x514e3): In function `atkbd_disconnect': : undefined reference to `serio_close' drivers/built-in.o(.text+0x51603): In function `atkbd_connect': : undefined reference to `serio_open' drivers/built-in.o(.text+0x517aa): In function `atkbd_connect': : undefined reference to `serio_close' drivers/built-in.o(.init.text+0x6cae): In function `atkbd_init': : undefined reference to `serio_register_device' drivers/built-in.o(.exit.text+0x2ae): In function `atkbd_exit': : undefined reference to `serio_unregister_device' make: *** [.tmp_vmlinux1] Error 1 [root@localhost linux]# dette er dei siste linjane under make nokon som veit kva f. det er som er gale? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har kjørt Linux 2.6-test2 i snart en måned og må si jeg er rimelig fornøyd med den kjernen. Tror ikke jeg orker og laste ned test-4 siden det neppe er store forskjellen (har modem 56k ) Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 drivers/built-in.o(.exit.text+0x2ae): In function `atkbd_exit': : undefined reference to `serio_unregister_device' make: *** [.tmp_vmlinux1] Error 1 [root@localhost linux]# Nøyaktig samme feil skjedde hos meg da jeg skulle forsøke den i dag... mulig det er noen moduler som må kuttes ut i XConfig. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Ser nesten ut som at det er init som er herpa :o http://home.broadpark.no/~oheggsta/k_mk_er.txt ^^ heile "make bzImage" ^^ Lenke til kommentar
huf Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Noen som vet når final releasen av 2.6 lanseres? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 e1a): In function `atkbd_interrupt':: undefined reference to `serio_rescan' drivers/built-in.o(.text+0x514e3): In function `atkbd_disconnect': : undefined reference to `serio_close' drivers/built-in.o(.text+0x51603): In function `atkbd_connect': : undefined reference to `serio_open' drivers/built-in.o(.text+0x517aa): In function `atkbd_connect': : undefined reference to `serio_close' drivers/built-in.o(.init.text+0x6cae): In function `atkbd_init': : undefined reference to `serio_register_device' drivers/built-in.o(.exit.text+0x2ae): In function `atkbd_exit': : undefined reference to `serio_unregister_device' make: *** [.tmp_vmlinux1] Error 1 [root@localhost linux]# [/code] dette er dei siste linjane under make nokon som veit kva f. det er som er gale? Et kjapt google-søk ga denne linken som kanskje stemmer for test4 også Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Ohh. det virka... nesten. masse warnings, men eg fekk no iallefall ein bzImage denne gongen /me skal prøve å boote snart Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har kjørt Linux 2.6-test2 i snart en måned og må si jeg er rimelig fornøyd med den kjernen. Tror ikke jeg orker og laste ned test-4 siden det neppe er store forskjellen (har modem 56k ) Last den patchen da vel? Den er sikkert bare noen hundre kb stor. Lenke til kommentar
esk Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg får lagd bzImage, modules og modules install, men filene havner ikke /boot når jeg kjører make install. Får noen feilmeldinger om lilo som jeg ikke skjønner noe av ettersom jeg bruker grub. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Kan du ikke bare kopiere /usr/src/linux-2.6.0-test4/arch/i386/boot/bzImage (eller noe sånt) til /boot? Også fikse grub etterpå såklart. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg får lagd bzImage, modules og modules install, men filene havner ikke /boot når jeg kjører make install. Får noen feilmeldinger om lilo som jeg ikke skjønner noe av ettersom jeg bruker grub. IKKJE kjør "make install" ta heller: mv /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzImage /boot/bzImage-kjernenr- vim /boot/grub/ettelleranna.lst (husker ikkje namnet på .lst filen i farta og legg til den nye kjernen. Lenke til kommentar
esk Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Det er jo sant, men er litt usikker på om det er noe annet som er skjedd feil også. Uansett, takk for at dere svarte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå