Licht Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Men det kan handwaves vekk (og vert det ofte). Teknisk sett er det som skjedde i Arrival berre eit døme på kva som spesifikt skjer om du sleng ein asteroide i høg fart mot ein Mass Relay og øydelegger han på det viset. Tricolor-eksplosjonane i slutten kan jo sjølvsagt øydeleggje dei på ein mykje snillare måte. Etc. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 For meg kommer dagens slutt for alltid til å være den virkelige slutten på ME. Jeg digget den såpass. Tviler på at en ny slutt blir bedre. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Eg er og ein tilhengar av plothol, deus ex absolutt nihilo-forklaringar, og cheesy dialog. Men ikkje når den er meint alvorleg. Då vert det mest flaut. Også er den såpass mekanisk lat at det er vanskeleg å get all excited. Endret 23. mars 2012 av Zealuu 2 Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 For meg kommer dagens slutt for alltid til å være den virkelige slutten på ME. Jeg digget den såpass. Tviler på at en ny slutt blir bedre. Tviler på at en ny slutt kan bli verre. Kan du være så snill og forklare hva som er bra med denne slutten? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Nåværende slutten syns eg er patetisk korleis eg enn vrir det. Same kor "solid" indoctrination teorien er så syns eg "IT WAS ALL A DREAM" avslutninger er billig jugl uansett. Når det angår Mass Relayene så kan eg ikkje sjå korleis ein gigantisk, ødeleggende laser er "snillere" på greia, for ikkje å nevne at dei allerede poengterte at greia eksploderte uansett. Om du har ei kubbe dynamitt så gjør det fint lite forskjell korleis du får den til å smelle, resultatet blir jo samme. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Eh, nei? Du ødelegger bare reapers, ingenting annet. (eller kontrollerer de, eller synthesiser) Eh, jo? I ALLE sluttene knuser Mass Relayene som glass. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Bare vent, når avslutningsDLCen kommer ut får vi vite at Shepard har vært i koma siden Eden Prime i Mass Effect 1 og at Reapers er en fantasi. Hadde vært en perfekt måte å forklare alle problemene i serien på. I Biowares øyne selvsagt. Endret 23. mars 2012 av arni90 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Ja, de ødelegger Mass Relayene, ja. Men de ødelegger ikke hele solsystemer i en giganteksplosjon, som det har blitt sagt i denne tråden mange, mange ganger. Det er visst mange som tolker slutten slik at ALLE dør, det er jo feil. Det er bare reaperene som blir ødelagt. (og eventuelt noen planeter som sulter til døde fordi de var avhengig av forskyninger gjennom Mass Relays). Endret 23. mars 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Ja, de ødelegger Mass Relayene, ja. Men de ødelegger ikke hele solsystemer i en giganteksplosjon, som det har blitt sagt i denne tråden mange, mange ganger. Det er visst mange som tolker slutten slik at ALLE dør, det er jo feil. Mass Effect 2: Arrival etablerte vel rimelig bra at å ødelegge ein Mass Relay tar med seg heila systemet. :| Så når dei IKKJE gjør det er det jo eit åpenbart plothole til stede. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Arrival var vell ment som et alternativ, og ikke egentlig en del av storyen. Og selv om vi sier at en eksplosjon ødelegger solsystemet så vil de aller fleste overleve, da det kun er noen få solsystem som har Mass Relay. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Arrival var vell ment som et alternativ, og ikke egentlig en del av storyen. Og selv om vi sier at en eksplosjon ødelegger solsystemet så vil de aller fleste overleve, da det kun er noen få solsystem som har Mass Relay. Alternativ? Det er jo tull. ME3 begynner jo med at du er kastet under husarrest for det som skjedde i ME2: Arrival, og du kan i tillegg møte en tidligere fiende som veldig åpenbart klandrer deg for hendelsene. Og det betyr jo ikkje akkurat at alt liv blir utslettet, men avstandene om ein ikkje bruker Mass Relayene var jo allerede astronomiske. Endret 23. mars 2012 av Drunkenvalley 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg importerte ikke save fra ME2 inn i ME3, og mitt game startet ikke sånn. Jeg husker i hvert fall ingenting om det. Hvis dette stemmer (tynn is) så var Arrival et alternativ, ja. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Jeg importerte ikke save fra ME2 inn i ME3, og mitt game startet ikke sånn. Jeg husker i hvert fall ingenting om det. Hvis dette stemmer (tynn is) så var Arrival et alternativ, ja. Introduksjonen er det samme, men det er usannsynlig at du møter nevnte fienden, ettersom eg mistenker du kan skyte jævelen, noe default saven var veldig glad i. Endret 23. mars 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Ditto på det Drunkenvalley sier. Arrival DLC´et til ME2 var en direkte forløper til ME3 som skulle forklare starten på spillet. Nemlig hvorfor Shepard er ute av tjeneste og i husarrest. Hvorfor? Fordi han var ansvarlig for å ødelegge en Mass Relay og dermed forårsake døden til over 300.000 batarians. Det stemmer. Ferdig med den diskusjonen. Jeg er mye mer interessert i hvor du har det fra at det ikke stemmer. http://masseffect.wikia.com/wiki/Arrival_(assignment) Endret 23. mars 2012 av Lakus 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Arrival-DLC-en er sett på som en SENTRAL del i Mass Effect-historien. Tok du alle oppdrag i Citadel? Kom du over Batarien Access Codes, som du skulle fjerne? Der er en Batarian som HATER DEG grunnet handlingene i Arrival. Og han har lyst å skyte deg. Så jo, ifølge Arrival, så eksploderer Mass Effect Relayene på en slik måte at solsystemet blir utryddet. Ifølge Mass Effect 3, gjør de ikke det. Man kan unskylde seg med at energien til Mass Effect Relayene blir forvandlet til den "energibølgen", og dermed ikke sprenger hele solsystemet, men det blir for tynt... 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Nå var det også noen som påpekte ein anna morsom plothole. Nemlig at folk ser ut til å reise gjennom Omega 4 relayen veldig ofte i det siste. Korleis gjør dei det? Reaperne må jo ha gitt dem ein ny IFF for at det skal være mulig, ettersom du tok med deg den eneste kjente i galaksen som ikkje var i ein Reaper... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Man kan unskylde seg med at energien til Mass Effect Relayene blir forvandlet til den "energibølgen", og dermed ikke sprenger hele solsystemet, men det blir for tynt... Case-in-point: Vi har aldri hørt, sett eller lest noe som tilsier at det skjer noe annerledes da Relayene i ME3 blir ødelagt enn hva som skjedde da Alpha Relayet i Arrival ble ødelagt. Derfor ser jeg på det som veldig tynn is å påstå noe annet. Rett og slett fordi man ikke har noe å basere det på. Bortsett fra Space Magic da... grøss. Edit: Leif Endret 23. mars 2012 av Lakus Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) http://www.shamusyou...5395#more-15395 Fornøyelig oppsummering av slutten. Den artikkelen traff spikeren på hodet for min del, ler så jeg gråter. Den delen om Cerberus har egentlig ingenting med slutten å gjøre, men var noe av det jeg mislikte mest med ME 3. Etter 3-4 oppdrag i spillet hadde jeg lyst til å bare rope til Anderson og Hackett at vi måtte dra og utrydde Cerberus og skite i Reaperne fordi det var jo Cerberus som helt klart skapte mest problemer for oss. Ironically, the Codex is packed to the gills with some incredibly good hard SciFi world-building… that is summarily ignored to the point of contradiction with much more boring things in the actual game. Read up on the free-mercury military heat-sink system and tell me you don’t think they should have shown that! Litt for sant. Det beste med Mass Effect serien var nesten Codexen. Litt kjipt at det tydligvis var helt separate team som jobbet med spillet og codexen. I ME 1 spilte de litt på denne hard sci-fien med å f.eks snakke om at skip aksellererte halve reisen for så å måtte snu og bremse resten av turen, men 10 sek etterpå får man en cut scene hvor romskipene flyr som i Star Wars. Lol, I’m glad they never made a sequel to Matrix. It would have been terrible! http://xkcd.com/566/ Heh Endret 23. mars 2012 av TwiiK 1 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Hugs på at dei i praksis bytta lead writer mellom ME1 og 2. Alt av subtil historieforteljing og den nitide hard scifi-universskapinga gjekk ut vindauget då Mac Walters, som berre kan skrive subpar Hollywood-piss, fekk taumane. Mesteparten som står i Codexen om dei viktige tinga har vore der sidan ME1, og er resirkulert. Klarare indikasjon på kvalitetsfallet kan ein vel knapt finne. Endret 23. mars 2012 av Zealuu 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Leste nettopp noe på Bioware sitt forum som påstås å være den originale slutten. Teksten dupper innom teorien om at Reaperne ikke dreper organisk liv for å "redde" dem fra å skape syntetisk liv, men for at ikke utviklingen skal gå for langt og at en rase/maskinrase skal stige frem som faktisk kan dreper Reaperne. De sloss faktisk for sin egen overlevelse. Hele teksten kan leses her (skje og salt må medbringes selv): http://social.bioware.com/forum/Mass-Effect-3/Mass-Effect-3-Story-and-Campaign-Discussion-Spoilers-Allowed/The-Supposed-true-endings-according-to-some-guy-on-gamefaq-9888023-1.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå