Gå til innhold

[Løst] Mulig å bruke 2 skjermkort?

MrL

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et GTX 580. Dette støtter ikke lydformatet DTS MA og Dolby TrueHD. Derimot GeForce GT 430 gjør dette. Kan jeg sette inn det kortet sammen med GTX 580 og bruke GT 430 som et lydkort, og evt. også som physx kort?

Hvordan vil dette gå? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg tror de bruker samme driverpakke, men at de har forskjellige varianter som installeres avhengig av skjermkortmodellen. Ellers ville GTX580 ha støtte for det du nevnte programvaremessig, uten å ha det maskinvaremessig.

Jeg ville ihvertfall fjernet hele driveren og lagt inn på nytt fra bunnen av hvis jeg la til et annet skjermkort i oppsettet mitt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et spørsmål som jeg har lyst til å "lempe" inn her er..

Kan jeg bruke to 6890 i cfx og da bruke 3 skjermer (dvi) uten å måtte bruke eyefinity?

kortene har jo 2 dvi porter hver og det hadde vært ganske praktisk å kunne bruke portene på begge kortene i et skjerm oppsett uten å måtte bruke eyefinity. Når jeg aktiverer cfx funksjonen i dag skrur skjermen som er tilkoblet det "nederste kortet" seg av, er det bare en dum instilling et sted som jeg har oversett eller må jeg bruke eyefinity med cfx funksjonen?

Kanskje mange like spørsmål det der.

Lenke til kommentar

Kan jeg bruke to 6890 i cfx og da bruke 3 skjermer (dvi) uten å måtte bruke eyefinity?

kortene har jo 2 dvi porter hver og det hadde vært ganske praktisk å kunne bruke portene på begge kortene i et skjerm oppsett uten å måtte bruke eyefinity. Når jeg aktiverer cfx funksjonen i dag skrur skjermen som er tilkoblet det "nederste kortet" seg av, er det bare en dum instilling et sted som jeg har oversett eller må jeg bruke eyefinity med cfx funksjonen?

Eyefinity krever at alle skjermer er koblet til et kort.

CFX skrur av kort nr 2s display output.

For å kunne bruke 3 skjermer på et AMD Radeon-kort må du ha minast en skjerm koblet med displayport enten native eller med en aktiv adapter.

Lenke til kommentar

Eyefinity krever at alle skjermer er koblet til et kort.

CFX skrur av kort nr 2s display output.

For å kunne bruke 3 skjermer på et AMD Radeon-kort må du ha minast en skjerm koblet med displayport enten native eller med en aktiv adapter.

SÅ det eneste jeg behøver da er en mini-dp til dvi, så kan jeg aktivere cfx, men la eyefinity være?

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte foresten kortet, og det fikk akkurat plass ved siden av mitt monster av et Asus GTX 580 kort. Står helt inntil, men tempen virker fine så tror begge for den luften de trenger :)

Har ikke testet lydformatene enda da jeg ikke har kjøpt hjemmekinoanlegget enda, men det var jo rimlig digg å kunne nå kjøre 4 skjermer samtidig, det visste jeg ikke før jeg kjøpte(trodde av en eller annen grunn at jeg måtte ha et 580 til), så da ble det tilsammen mye value for pengene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...