Gå til innhold

Lager/truckfører lønn?

Anbefalte innlegg

Har blitt sykemeldt pga ryggen i min nåværende jobb, og er på leit etter noe nytt som passer bedre for meg.

Har jobbet som budbil-sjåfør, og det ble for lite aktivitet for ryggen min.

Vurderer nå en lager jobb, kanskje truckfører. Men tjener man noe særlig godt uten utdanning der?

Ett annet alternativ er å fullføre utdanning og bli maskinarbeider. Mye sitting der også, men når maskinene går av seg selv stort sett, så kan man jo rusle litt rundt :whistle:

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med ryggen min er at jeg har spilt for mye data, rett og slett. Hehe!

Så den har bare godt av å bli brukt litt. Har fått beskjed av legen om å sitte minst mulig stille over lengre tid.

Som f.eks data og kjøre bil.

Lenke til kommentar

På vanlig innelager har du tre muligheter og det er plukktruck, reach og lossetrucker. Plukktruck, så kjører du rundt og plukker varer på pall, og har tunge løft så si hele tiden, så dette belaster ryggen veldig. Reach har du fra null til bittelitt løft, men du sitter som oftest kun på setet og henter ned varer og plasserer de i radene med trucken, og som du nevnte, så skal du sitte minst mulig rolig.

Sistnevnte er å losse / sortere om på utgående, og da står du oppreist med kun sidestøtter på en liten truck som sorterer om på paller. Men denne stillingen kombineres ofte med en av de to første jeg nevnte, eller så jobber du bare natt, da nattevaktene får denne jobben fra 22-07.

Tjener 157,- i timen, med tillegg oppå dette. Om du jobber fulltid, så har de fleste store lagrene en flott bonusordning som kan gi deg et utbytte mellom 10 - 40,000,-.

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Jeg jobber delvis på komplett.no på lager, medarbeiderne der inkl. truckførere har inkl. skifttillegg 140kr på tidligskift og 160kr seinskift, mao ikke så veldig bra betalt. Men andre steder jeg har sett så kan man tjene fra 160 og oppover, så det kommer ann på bedriften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...