Fruitdealer Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Denne Sommeren skal jeg og en venn til Korea, vi skal være 1 uke i Seoul. Jeg har funnet ut alt vi trenger å vite om Seoul, men vi tenkte også på 1 uke ute i naturen som fine Strender, fjelltur osv SÅ noen som kan hjelpe meg med for å si det sånn "Naturdelen"? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Dra til Boryeong midt i juli og du vil få nok nærkontakt med naturen. Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Dra til Boryeong midt i juli og du vil få nok nærkontakt med naturen. oi F"¤#! er det jeg driver med hehe, leste ikke helt XD trodde du mente vintern altså jul XD men noen spesielle steder i Boryeong du anbefaler? Endret 10. mars 2012 av Fruitdealer Lenke til kommentar
eflatjan Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Jeg er ikke så veldig bereist i Sør-Korea, men dersom dere er ute etter vakker natur vil jeg anbefale Ulleong-do! (Ulleong-øya) Desverre ingen strender, men gode muligheter for fotturer i vakre fjell- og kystlandskaper Det er dårlig med gode strender i Korea. (vel, akkurat på det området er jeg kanskje i overkant kresen) Den store øya helt i sør, Jeju-do har de beste strendene i landet. Vær forberedt på at det kan være ekstremt varmt og fuktig i Korea på sommeren. Jeg var der i august 2010 og må si at jeg for første gang i mitt liv virkelig sleit med varmen. Og jeg er vant til å reise i varme områder av kloden... Endret 10. mars 2012 av eflatjan Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Jeg er ikke så veldig bereist i Sør-Korea, men dersom dere er ute etter vakker natur vil jeg anbefale Ulleong-do! (Ulleong-øya) Desverre ingen strender, men gode muligheter for fotturer i vakre fjell- og kystlandskaper Det er dårlig med gode strender i Korea. (vel, akkurat på det området er jeg kanskje i overkant kresen) Den store øya helt i sør, Jeju-do har de beste strendene i landet. Vær forberedt på at det kan være ekstremt varmt og fuktig i Korea på sommeren. Jeg var der i august 2010 og må si at jeg for første gang i mitt liv virkelig sleit med varmen. Og jeg er vant til å reise i varme områder av kloden... Ja dette så jo flott ut! Lenke til kommentar
UknowsI Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Hvis du vil gå tur i fjellet kan du gjøre det i nærheten av Seoul også. Bukhansan og mange andre fjell kan du faktisk komme til bare ved å ta en taxi tur (ta T-banen til nærmeste stopp først hvis du vil spare penger). Det høyeste fjellet og kanskje den beste naturopplevelsen er dog Hallasan på øye Jeju-do som var nevnt tidligere. Det er litt stress å komme dit pga fly eller tog+båt, men hvis du har en uke å sette av så går det fint. Jeju-do er det eneste stedet i Korea der det faktisk kan være hensiktsmessig å leie bil. Tur i fjellet eller "hiking/mountain climbing" som de kaller det er veldig populært bland middelaldrene Koreanere. Vær oppmerksom på at fjellene er veldig bratte og at man går på merkete løyper. Det er veldig mye trapper og ofte tau for å holde seg i, og de er ofte nødvendige pga hvor bratt det er. Det kan som sagt også være veldig varmt, så ta med MYE vann, og ikke regn med å gå 2 mil. Prøv å ikke gå tur i fjellet på en helligdag eller helgedag, da dette kan føre til at du må gå i kø. Det finnes strender i Korea, men jeg vil ikke si at Korea er godt egnet for strandliv. Hvis du vil oppleve strandliv i Korea vil jeg anbefale deg å dra til Haeundae i Busan. Dette er den mest kjente stranden og ligger sentralt i Busan og var med i filmen The Host. Det er dog mulig at det er veldig fullt der, men det er uansett en opplevelse. Jeg tror det tar rundt 6 timer med hurtigtoget (KTX) fra Seoul til Busan, men jeg er ikke helt sikker. Koreanere liker som regel ikke å svømme i havet mellom Kina og Korea, og det er relativt langt til sjøen mot øst, så hvis du vil til stranden er det like greit å dra til Busan. Det finnes også mange vannparker, men vær oppmerksom på at mange av disse krever at du har på deg svømmevest, noe som kan være litt nedtur. 1 uke i Seoul, så tog til Busan og båt derifra til Jeju kan være en fin tur. Hvis du er veldig interessert i gamle bygninger er det også noen andre byer du kan besøke, men ellers vil jeg si at det ikke er så fryktelig mye å se utenom Seoul, Busan og Jeju. Endret 19. april 2012 av UknowsI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå