Gå til innhold

Kvinnediskriminering og betydningen av det

Anbefalte innlegg

Jeg ser en annen tråd om kvinnediskriminering nettopp ble stengt, så da lager jeg en selv.

Ifølge ordboka betyr diskriminering 'gjøre forskjell på'

Nå er jeg ganske sikker på at det faktisk ER forskjell på menn og kvinner, så jeg skjønner ikke poenget med begrepet i stor betydning. Det å direkte mobbe kvinner er jeg sterkt imot selvfølgelig, men jeg skjønner ikke hvorfor politikere ønsker at en grå stein og en brun stein skal begge defineres som en grønn stein.

Nå tenker jeg selvsagt lynende klart og det fins selvfølgelig mer banale ting vi kunne diskutert med respekt, men selve grunnprinsippet i hele greia, det henger egentlig ikke så veldig godt sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg startet den tråden var fordi jeg kommer over denne sangen her:

http://www.musicnodes.no/Node/Beta/?id=659cd7ae-5b4c-488e-a2ac-2e43ec6bd3f9&pu=128e010c-0799-4852-97ab-2701b3fa373f&autoPlay=True

Jeg syntes dette er å gå laaangt over streken og makan til grovt språkbruk skal man lete lenge etter!

Og jeg syntes det er rimelig å spørre seg selv om dette er diskriminering eller ei.

Lenke til kommentar

Det er viktig å understreke at, dersom en grå stein er grå og en brun stein er brun, så kan ikke et juridisk dokument undertegnet i stortinget gjøre slik at begge steinene er grønne. For vi ser jo i virkeligheten at de ikke er grønne, men at de er forskjellige. Så når vi må forholde oss til et dokument som forsøker å vri på sannheten, så blir det alt annet enn banalt, da blir det rett og slett provoserende.

Likhet for loven behøver ikke ta utgangspunkt i kvinnediskriminering.

La meg gå tilbake til definisjonen av diskriminering, som betyr "å gjøre forskjell på".

Jeg kan ikke gjøre forskjell på menn og kvinner, forskjellen er der allerede, så når et juridisk dokument fra stortinget BESKYLDER meg eller noen andre for å gjøre forskjell på menn og kvinner, så føler jeg at intelligensen min blir såret, da det allerede er en forskjell der.

Lenke til kommentar

La meg gå tilbake til definisjonen av diskriminering, som betyr "å gjøre forskjell på".

Jeg kan ikke gjøre forskjell på menn og kvinner, forskjellen er der allerede, så når et juridisk dokument fra stortinget BESKYLDER meg eller noen andre for å gjøre forskjell på menn og kvinner, så føler jeg at intelligensen min blir såret, da det allerede er en forskjell der.

Å gjøre forskjell betyr å forskjellsbehandle.

Endret av Dr. B. Rumlebass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...