Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hårfjerningsprodukter, menn.

huurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv en slags trimmer av et slag først, gjerne en litt kraftig elektrisk på 220V, slik frisører bruker og så høvel etterpå. Med trimmeren først unngår du at høvelen går full hele tiden. Jeg prøvde sånn hårfjerningskrem engang og det virket ikke. Jeg tror en skal ha ganske tynne hår for at det skal ha noen effekt.

Endret av festen
Lenke til kommentar

I rettferdighetens navn. Den jeg prøvde var solgt på kondomeriet og het blitzblank. Jeg tror den har gått ut av sortimentet. Men det er sikkert samme elendigheten. Jeg mener å huske hårene ble mykere, men at den ikke holdt til å fjerne hår.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Litt av grunnen til at jeg var inne på et sånt produkt er jo at det frister veldig lite å bruke høvel, og alternativene er vel ikke så mange? Går selvsagt an å bare trimme, men hårene vil vel vokste fort ut igjen da.

Lenke til kommentar

Begynte å epilere leggene mine for ett halvt år siden. Før det så shavet jeg og da vokste hårene ut mørke og stive og lange og alt det der. Uten regelmessig vedlikehold så så det forjævlig ut etter ett par-tre uker. Prøvde å vokse, med ferdige strips og varm voks som man varmer og legger på selv. Det ble så jævla mye søl at jeg ble sint og gadd ikke mer.

Så kjøpte jeg meg en epilator. Epilerte med ett par ukers mellomrom først, men nå har jeg ikke epilert så sånn ca 2-3 måneder, og jeg har ingen hast med å gjøre det heller siden hårene er så tynne, lyse og myke at det gjør ingen verdens ting. Epilator er tingen å gå for! En god epilator tar også hår som voksstrips sliter med å få med seg.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte forresten denne:

http://www.netonnet.no/art/personlig-pleie/personlig-pleie-kvinner/epilator/braun-silk-epilxpressive7281wd/128461.4779/

En god epilator som på den tid kostet rundt 1500 kr i vanlige norske butikker. En god modell som mest sannsynlig vil vare lenge. Når det gjelder smerten så vil jeg si at det er absolutt verdt det, i forhold til hvilket resultat du får! Så er bare å bite det i seg, ta ett avslappende bad eller kjøle ned med is, så vil du få langvarige, og gode resultater.

Lenke til kommentar

Ja jeg vil anbefale det for alle, til og med de som tør å prøve nedentil. Jeg prøvde å ta nedentil når jeg først fikk den, men jeg klarte å ''klype'' meg selv, så jeg har blitt litt avskrekket.. :p Fikk ett 'fint' blåmerke, men jeg hadde glemt at hvis man strammer området som skal epileres så går det mye mer smertefritt og uten fare for at hud kommer i klem. Så det er viktig å huske på også!

Det følger også med en 'trimmer', som trimmer håret til den mest foretrekkede lengden for å epileres, så du trenger hverken å vokse eller shave på forhånd :) (ihvertfall på den jeg linket til)

Den kan også brukes tørt og i dusjen! og lades opp som en mobiltlf.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Høres bra ut. Leste at det kan være ganske smertefullt på lårene(?), men syns så absolutt det virker som den beste løsningen! Antar at jeg går til innkjøp av en sådan, eller en lignende, så skal jeg komme tilbake med tilbakemelding! :)

Lenke til kommentar

Det kan være ganske smertefult, men det er også individuelt fra person til person, du kan prøve å epilere ett lite område før du går for full epilering. Husk å strekke huden og/eller kjøle ned området først. Noen sier også at det hjelper å ta ett varmt bad eller en varm dusj i forveien for å ''myke opp'' hårene, også er det noen som sier at det kan være kjekt å ta litt smertestillende eller ett glass vin eller en øl før man setter i gang. Husk også at det er kjekt å invistere i en litt bedre og dyrere epilator, mange av de billigere er litt 'svakere' og det kan ende med at du 'brekker' hårene istedet for å dra dem ut. En epilator er gjerne en maskin som man har med seg i flere år hvis man behandler den riktig. Husk også at man må epilere i flere ''retninger'' som man må med barberhøvelen, så du får tak i alle hårene som kan vokse i forskjellige retninger.

Husk også; no pain; no gain :p

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har aldri hørt om noen som har turt å bruke en epilator i fjeset, men hvis du vil prøve så husk å holde huden STRAM, så¨pinsettene ikke får tak i huden din. Som skrevet over her så gjorde jeg denne feilen når jeg skulle prøve å epilere nedentil.. big mistake :p

En epilator får plass i hånden din, og skal være bra å holde i. Hvor stor pinsettdelen er spørs på hvilken epilator du kjøper, man får også kjøpt deksler til enkelte epilatorer som gjør så du får ett smalere epilatorhode så man trygt kan epilere f.eks mellom øyenbrynene.

Prisen for en epilator varierer, men jeg brukte gjerne noen flere hundrelapper for bedre kvalitet på produktet.

Edit: Du kan også få kjøpt mye mindre epilatorer som er spesifikt for fjeset ditt. Hvor bra disse er er jeg ikke sikker på.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Hvordan er detta på skjegget? Er bare 16 btw. Tenkte også på i de private sonene, hvor stor er disse og pris? Tenker på størrelsen på en vanlig barberhøvel men jeg er usikker

Nei til begge, spesielt siste.

hvorfor går dette ikke på skjegget eller intim?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...