Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tatt med u-åpnet alkohol av lærer

hmjajaja

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort... Jeg ble tatt med u-åpnet alkohol av en lærer(hadde ikke drukket) på et arrangement der ungdomsbedrifter konkurrerer om best bedrift.

http://www.nho.no/arbeidsliv/nm-for-ungdomsbedrifter-article22009-1.html

Han sa han skulle sjekke hva jeg hadde i baggen.

Skolens regler gjelder vel ikke her? er 18 år

Skal møte med rektor... Hvilken straff kan jeg få? Nedsatt i adferd? (har ingen anmerkninger fra før)

Hvilke rettigheter har jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva står i skuleavtalen du har signert?

Det er vanlig at det står at skulens generelle regler også gjelder utanfor skulen sitt område dersom det foregår i skulens regi.

I denne avtalen kan det også stå noke som gir læraren lov til å sjekke for alkohol.

Det er med andre ord litt vanskelig å gi deg gode råd sidan vi veit for lite om kva avtale du har med skulen.

Lenke til kommentar
Bruk, besittelse og enhver annen befatning med rusmidler eller dopingmidler på skolens område og i forbindelse med aktiviteter i skolens regi er ikke tillatt. Det er heller ikke tillatt å være påvirket av rusmidler på skolen eller under aktiviteter i skolens regi.

Men stusser fortsatt litt på hvordan han kunne åpne bagen din uten videre. Sa du at det var greit?

Lenke til kommentar
§4.3.f - Nærmere regler om atferd - Bruk, besittelse og enhver annen befatning med rusmidler eller dopingmidler på skolens område og i forbindelse med aktiviteter i skolens regi er ikke tillatt. Det er heller ikke tillatt å være påvirket av rusmidler på skolen eller under aktiviteter i skolens regi.

Kan føre til nedsatt atferd hvis arrangementet var i skolens regi, hvis ikke så har egentlig skolen ingen ting å si på dette

Endret av stelar7
Lenke til kommentar

i skolens regi? hva menes med dette? det var frivilig å melde på messen selv om vi jobber med ungdomsbedriften på skolen. Skolen styrer hvertfal ikke opplegget, vi måtte dra dit på egenhånd og betale tog og t bane selv...

Endret av hmjajaja
Lenke til kommentar

Hmm det var jo i skole tiden hvertfal, men jeg tror man kunne være på skolen dersom man ikke skulle på messa. Er det ikke sån at skolen skal vere gratis, og måtte derfor betalt tog og sånt hvis det var i skolens regi?

Endret av hmjajaja
Lenke til kommentar

Slik jeg tolker reglementet du har signert (har du signert?), så blir det vesentlige her å finne ut om arrangementet er i skolens regi. Så lenge du har møtt opp, og skolen står bak arrangementet, så spiller det liten rolle om det var frivillig oppmøte eller ikke.

Når det gjelder at læreren sjekket sekken din er det fint lite du kan gjøre med dette så lenge du samtykket til det tror jeg. Men er ingen jurist da.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...