hmjajaja Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 For å gjøre en lang historie kort... Jeg ble tatt med u-åpnet alkohol av en lærer(hadde ikke drukket) på et arrangement der ungdomsbedrifter konkurrerer om best bedrift. http://www.nho.no/arbeidsliv/nm-for-ungdomsbedrifter-article22009-1.html Han sa han skulle sjekke hva jeg hadde i baggen. Skolens regler gjelder vel ikke her? er 18 år Skal møte med rektor... Hvilken straff kan jeg få? Nedsatt i adferd? (har ingen anmerkninger fra før) Hvilke rettigheter har jeg? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Men det var en skoletur i regi av skolen? Og hva gav han grunn til å sjekke hva du har i baggen? Det har han vel ikke lov til? Høres merkelig ut. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Kva står i skuleavtalen du har signert? Det er vanlig at det står at skulens generelle regler også gjelder utanfor skulen sitt område dersom det foregår i skulens regi. I denne avtalen kan det også stå noke som gir læraren lov til å sjekke for alkohol. Det er med andre ord litt vanskelig å gi deg gode råd sidan vi veit for lite om kva avtale du har med skulen. Lenke til kommentar
hmjajaja Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) http://www.eikeli.vgs.no/regler-rutiner/ordensreglementet/ Endret 8. mars 2012 av hmjajaja Lenke til kommentar
Arne Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Bruk, besittelse og enhver annen befatning med rusmidler eller dopingmidler på skolens område og i forbindelse med aktiviteter i skolens regi er ikke tillatt. Det er heller ikke tillatt å være påvirket av rusmidler på skolen eller under aktiviteter i skolens regi. Men stusser fortsatt litt på hvordan han kunne åpne bagen din uten videre. Sa du at det var greit? Lenke til kommentar
Sippsapp Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Har lærerene egentlig rettigheter til å sjekke oppi baggen din? Lenke til kommentar
hmjajaja Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) ikke vet jeg. er vel lit sent nå som han allerede har gjort det Endret 8. mars 2012 av hmjajaja Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) §4.3.f - Nærmere regler om atferd - Bruk, besittelse og enhver annen befatning med rusmidler eller dopingmidler på skolens område og i forbindelse med aktiviteter i skolens regi er ikke tillatt. Det er heller ikke tillatt å være påvirket av rusmidler på skolen eller under aktiviteter i skolens regi. Kan føre til nedsatt atferd hvis arrangementet var i skolens regi, hvis ikke så har egentlig skolen ingen ting å si på dette Endret 8. mars 2012 av stelar7 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 ikke vet jeg. er vel lit sent nå som han allerede har gjort det Aldri for sent, spør han hva han gjorde oppi baggen din. Det er jo åpenbart han som har trådt over streken her. Lenke til kommentar
hmjajaja Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) i skolens regi? hva menes med dette? det var frivilig å melde på messen selv om vi jobber med ungdomsbedriften på skolen. Skolen styrer hvertfal ikke opplegget, vi måtte dra dit på egenhånd og betale tog og t bane selv... Endret 8. mars 2012 av hmjajaja Lenke til kommentar
Sippsapp Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Ja, de har etter hva jeg har hørt ingen rettighet til dette. Har hatt lignende erfaring for noen år siden (snusboks). Det ble henlagt fordi læreren ble konfrontert med akkurat dette. Lenke til kommentar
hmjajaja Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Hmm det var jo i skole tiden hvertfal, men jeg tror man kunne være på skolen dersom man ikke skulle på messa. Er det ikke sån at skolen skal vere gratis, og måtte derfor betalt tog og sånt hvis det var i skolens regi? Endret 8. mars 2012 av hmjajaja Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Tatt for både øl og snus! Ikke verst. Men messen var i skoletiden, og lærere var med? Lenke til kommentar
Gjest22 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Slik jeg tolker reglementet du har signert (har du signert?), så blir det vesentlige her å finne ut om arrangementet er i skolens regi. Så lenge du har møtt opp, og skolen står bak arrangementet, så spiller det liten rolle om det var frivillig oppmøte eller ikke. Når det gjelder at læreren sjekket sekken din er det fint lite du kan gjøre med dette så lenge du samtykket til det tror jeg. Men er ingen jurist da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå