chassisfreak Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Hei! Er dette et bra PC-bygg? Sjekket den nye 2011-plattformen, men fant ut at jeg får mye mer "bang for the bucks" med et 1155-oppsett. Jeg er student, så jeg vil presse prisen så mye som mulig uten å miste ytelse. Har valgt de billigste delene i segmentene jeg ønsket; unntaket er skjermen, men den er den billigste over 22" med over 100Hz. 2x8gb-brikkene valgte jeg fordi de er fremtidsrettet mtp oppgradering av minne, og bare 100kr over det billigste 4x4 oppsettet med 1600Mhz. edit: Glemte helt å nevne at jeg ønsker å spille BF3/Skyrim greit på high eller bedre i 1080p-oppløsning. Må jeg gå for et 6950/6970-skjermkort i stedet da? Har egentlig hatt lyst på ett GTX570/80, men de er så mye dyrere/ytelse enn amd. ..Adobe CS5-pakken må forøvrig funke bra den også. edit 2: Har btw en 1TB WD green, samt mus(MX518), headset(SteelSeries 5H v2), så trenger ikke å tenke på det. Endret 8. mars 2012 av karategamer Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Kjølepasta: Velg heller mx-4 kjølepasta. SDD: Intel 520 er ett bra alternativ. Hovudkort: Hovudkortet støtter bare minnehastighet: 1066 og 1333 mhz. Skjerm: DELL U2312HM er 23" og koster bare 1600, og skal være en ganske god skjerm. Ram: 16GB er overkill, gå heller for "Corsair Vengeance LP". Med de pengene du har spart på skjerm og rambrikker, kan du gå for dette hovudkortet istede: GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3 Og resten av pengene/viss du vil bruke mer penger så bruk de på ett bedre kabinett. Vil du ha stille kabinett så gå for: Fractal desgin r3 eller CM silencio. ps: Fractal r3 kommer i flere farger. skjermkort: Skal du redigere filmer osv, så gå for ett gtx kort siden, jeg kan ikke huske helt, men du kan enable noe åsså går det raskere å rendere osv. Noen andre kan ta seg av det med å velge hvilket skjermkort du burde gå for, er ganske dårlig på skjermkort. Men jeg vet at det er bedre å gå for nivida viss du skal redigere/rendere. Endret 8. mars 2012 av terje k. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) her er ett oppsett for deg: * inneholder ikke OS på grunn av at du ikke hadde lagt til i din liste, så regner med at du har det * hvis du trenger OS kan du sette skjerm "ned" til dell U2312HM, den har ikke 120Hz, men har fantastiske farger Endret 8. mars 2012 av olestokk Lenke til kommentar
chassisfreak Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Kjølepasta: Velg heller mx-4 kjølepasta. SDD: Intel 520 er ett bra alternativ. Hovudkort: Hovudkortet støtter bare minnehastighet: 1066 og 1333 mhz. Skjerm: DELL U2312HM er 23" og koster bare 1600, og skal være en ganske god skjerm. Ram: 16GB er overkill, gå heller for "Corsair Vengeance LP". Med de pengene du har spart på skjerm og rambrikker, kan du gå for dette hovudkortet istede: GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3 Og resten av pengene/viss du vil bruke mer penger så bruk de på ett bedre kabinett. Vil du ha stille kabinett så gå for: Fractal desgin r3 eller CM silencio. ps: Fractal r3 kommer i flere farger. skjermkort: Skal du redigere filmer osv, så gå for ett gtx kort siden, jeg kan ikke huske helt, men du kan enable noe åsså går det raskere å rendere osv. Noen andre kan ta seg av det med å velge hvilket skjermkort du burde gå for, er ganske dårlig på skjermkort. Men jeg vet at det er bedre å gå for nivida viss du skal redigere/rendere. Ok. Den skjermen er veldig bra, men er det ikke best å ha 120 Hz ved spilling? Er ikke sikker på om det følger med "desktop kit" til Intel 520, uten at det er noe stor problem. Har R3 en egen "slot" for ssd? Ellers ser jo dette veldig bra ut. Tenkte på en tungvekter-laptop, men har funnet ut at man får mye mer igjen for en stasjonær. Endret 8. mars 2012 av karategamer Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Kjølepasta: Velg heller mx-4 kjølepasta. SDD: Intel 520 er ett bra alternativ. Hovudkort: Hovudkortet støtter bare minnehastighet: 1066 og 1333 mhz. Skjerm: DELL U2312HM er 23" og koster bare 1600, og skal være en ganske god skjerm. Ram: 16GB er overkill, gå heller for "Corsair Vengeance LP". Med de pengene du har spart på skjerm og rambrikker, kan du gå for dette hovudkortet istede: GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3 Og resten av pengene/viss du vil bruke mer penger så bruk de på ett bedre kabinett. Vil du ha stille kabinett så gå for: Fractal desgin r3 eller CM silencio. ps: Fractal r3 kommer i flere farger. skjermkort: Skal du redigere filmer osv, så gå for ett gtx kort siden, jeg kan ikke huske helt, men du kan enable noe åsså går det raskere å rendere osv. Noen andre kan ta seg av det med å velge hvilket skjermkort du burde gå for, er ganske dårlig på skjermkort. Men jeg vet at det er bedre å gå for nivida viss du skal redigere/rendere. Ok. Den skjermen er veldig bra, men er det ikke best å ha 120 Hz ved spilling? Er ikke sikker på om det følger med "desktop kit" til Intel 520, uten at det er noe stor problem. Har R3 en egen "slot" for ssd? Ellers ser jo dette veldig bra ut. Tenkte på en tungvekter-laptop, men har funnet ut at man får mye mer igjen for en stasjonær. Ville byttet ut strømforsyningen med den olestokk fant, og heller valgt det skjermkortet. Harddisker og optiske enheter Harddiskene monteres i medfølgende brønner, som det er hele 10 stykker av! Her kan man montere både 3,5 og 2,5 tommers enheter, altså både vanlige harddisker og SSDer. Optiske enheter festes med tommelskruer, og sitter godt fast. Kilde: Hardware.no Lenke til kommentar
chassisfreak Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 her er ett oppsett for deg: * inneholder ikke OS på grunn av at du ikke hadde lagt til i din liste, så regner med at du har det * hvis du trenger OS kan du sette skjerm "ned" til dell U2312HM, den har ikke 120Hz, men har fantastiske farger Er ikke 560 litt pinglete/dyrt mtp f.eks. BF3 på high? Ellers er jeg veldig fristet på 120Hz, men er ikke sikker på om den er verdt prisforskjellen. Har original OEM Win7HP, som jeg kan installere over stick, så trenger ikke CD/DVD-rom. Lenke til kommentar
chassisfreak Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Kjølepasta: Velg heller mx-4 kjølepasta. SDD: Intel 520 er ett bra alternativ. Hovudkort: Hovudkortet støtter bare minnehastighet: 1066 og 1333 mhz. Skjerm: DELL U2312HM er 23" og koster bare 1600, og skal være en ganske god skjerm. Ram: 16GB er overkill, gå heller for "Corsair Vengeance LP". Med de pengene du har spart på skjerm og rambrikker, kan du gå for dette hovudkortet istede: GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3 Og resten av pengene/viss du vil bruke mer penger så bruk de på ett bedre kabinett. Vil du ha stille kabinett så gå for: Fractal desgin r3 eller CM silencio. ps: Fractal r3 kommer i flere farger. skjermkort: Skal du redigere filmer osv, så gå for ett gtx kort siden, jeg kan ikke huske helt, men du kan enable noe åsså går det raskere å rendere osv. Noen andre kan ta seg av det med å velge hvilket skjermkort du burde gå for, er ganske dårlig på skjermkort. Men jeg vet at det er bedre å gå for nivida viss du skal redigere/rendere. Ok. Den skjermen er veldig bra, men er det ikke best å ha 120 Hz ved spilling? Er ikke sikker på om det følger med "desktop kit" til Intel 520, uten at det er noe stor problem. Har R3 en egen "slot" for ssd? Ellers ser jo dette veldig bra ut. Tenkte på en tungvekter-laptop, men har funnet ut at man får mye mer igjen for en stasjonær. Ville byttet ut strømforsyningen med den olestokk fant, og heller valgt det skjermkortet. Harddisker og optiske enheter Harddiskene monteres i medfølgende brønner, som det er hele 10 stykker av! Her kan man montere både 3,5 og 2,5 tommers enheter, altså både vanlige harddisker og SSDer. Optiske enheter festes med tommelskruer, og sitter godt fast. Kilde: Hardware.no Ok, men er ikke den litt svak mtp fremtidig SLI/CF? Glitrende, det kabinettet; da trenger jeg ikke "brackets". ;D Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Det er 560 ti 448 som er en bedre versjon av 560 ti. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) her er ett oppsett for deg: * inneholder ikke OS på grunn av at du ikke hadde lagt til i din liste, så regner med at du har det * hvis du trenger OS kan du sette skjerm "ned" til dell U2312HM, den har ikke 120Hz, men har fantastiske farger Er ikke 560 litt pinglete/dyrt mtp f.eks. BF3 på high? Ellers er jeg veldig fristet på 120Hz, men er ikke sikker på om den er verdt prisforskjellen. Har original OEM Win7HP, som jeg kan installere over stick, så trenger ikke CD/DVD-rom. GTX 560 Ti er bedre HD 6870 (som du har valgt), det du snakker om er vel vanlige GTX 560 (ikke Ti) som koster mer enn HD 6870 men yter dårligere det kortet jeg har valgt der er ett GTX 560 Ti 448 som vanligvis koster omtrent 2200kr men er på tilbud til 1700kr Edit: lit svak når det kommer til fremtidig CFX/SLi, men man hvis du tenker på det så er kanskje 750W greit å ha Endret 8. mars 2012 av olestokk Lenke til kommentar
chassisfreak Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) her er ett oppsett for deg: * inneholder ikke OS på grunn av at du ikke hadde lagt til i din liste, så regner med at du har det * hvis du trenger OS kan du sette skjerm "ned" til dell U2312HM, den har ikke 120Hz, men har fantastiske farger Er ikke 560 litt pinglete/dyrt mtp f.eks. BF3 på high? Ellers er jeg veldig fristet på 120Hz, men er ikke sikker på om den er verdt prisforskjellen. Har original OEM Win7HP, som jeg kan installere over stick, så trenger ikke CD/DVD-rom. GTX 560 Ti er bedre HD 6870 (som du har valgt), det du snakker om er vel vanlige GTX 560 (ikke Ti) som koster mer enn HD 6870 men yter dårligere det kortet jeg har valgt der er ett GTX 560 Ti 448 som vanligvis koster omtrent 2200kr men er på tilbud til 1700kr Edit: lit svak når det kommer til fremtidig CFX/SLi, men man hvis du tenker på det så er kanskje 750W greit å ha Ok. Da ser oppsettet slik ut. Ser det 560et har bedre kjøler enn Zotac-versjonen som var 50kr billigere. Edit: Ingenting som kan presse oppsettet litt nærmere 8k? 60gb ssd kanskje..? Bortsett fra det ser det veldig bra ut.. Endret 8. mars 2012 av karategamer Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Ser helt greit ut det der! Lenke til kommentar
chassisfreak Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Ser helt greit ut det der! Fant ut en ting...det 560et tar 3 pci-slots! xD Lenke til kommentar
phlake Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Hva skal du med antistatisk armbånd og kjølepasta? Ta et tak i springen på kjøkkenet så blir du jordet og kan bygge i vei. Kjølepasta trenger du kun hvis du har en tredjeparts kjøler fra før, som er brukt og ikke har mer pasta igjen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Du kan fjerne antistatisk armlenke. Arctic Cooling greia også. EDIT: Hivemind Endret 8. mars 2012 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) For å kutte ned til 8000, så kan du velge det hovudkortet olestokk tok med i sitt oppsett lengre oppe. Også kan du drite i kjølepasta og armbånd. Ta heller dette skjermkortet, bruker bare 2 PCI slots da. http://www.dustinhome.no/zotac-geforce-gtx-560-ti-448-1280mb-pci-e-dvi-hdmi-dp/product/5010615605?intcmp=searchProvider_dacsa Siden du har tenkt å kjøre SLI senere. Hovudkortet: ASUS P8Z68-V LX Z68 S-1155 ATX Også gå for 60GB ssd istede. rettet oppsett*: http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=fa6ad516921647c68395c30a79be8488 Men du får det billigere siden du bestiller gjennom bedrift. TABBE. Det houvdkortet støtter ikke 2 PCI express x16. http://www.dustinhome.no/gigabyte-ga-p67a-d3-b3-p67-s-1155-atx/product/5010609104?intcmp=searchProvider_dacsa Skal nok funke, men tror ikke det er så overklokkings venlig. Endret 8. mars 2012 av terje k. Lenke til kommentar
chassisfreak Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 For å kutte ned til 8000, så kan du velge det hovudkortet olestokk tok med i sitt oppsett lengre oppe. Også kan du drite i kjølepasta og armbånd. Ta heller dette skjermkortet, bruker bare 2 PCI slots da. http://www.dustinhome.no/zotac-geforce-gtx-560-ti-448-1280mb-pci-e-dvi-hdmi-dp/product/5010615605?intcmp=searchProvider_dacsa Siden du har tenkt å kjøre SLI senere. Hovudkortet: ASUS P8Z68-V LX Z68 S-1155 ATX Også gå for 60GB ssd istede. rettet oppsett*: http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=fa6ad516921647c68395c30a79be8488 Men du får det billigere siden du bestiller gjennom bedrift. TABBE. Det houvdkortet støtter ikke 2 PCI express x16. http://www.dustinhome.no/gigabyte-ga-p67a-d3-b3-p67-s-1155-atx/product/5010609104?intcmp=searchProvider_dacsa Skal nok funke, men tror ikke det er så overklokkings venlig. Da ser oppsettet slik ut.. Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Du glemte PSU. Ang CPU cooler, velg heller d14 viss du har pengene til det. Lenke til kommentar
chassisfreak Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Du glemte PSU. Ang CPU cooler, velg heller d14 viss du har pengene til det. Ok. Siden det er en såpass overklokkingsvennlig cpu, så tenkte jeg at man burde ha et bra hk, kjølepasta og tredjeparts kjøler for gjøre maks ut av det. Og ang ssd ser jeg at man får mest for pengene med 120gb kontra 60gb, så alt i alt er dette ganske bra mtp "bang for the bucks". Det er tross alt inkl. skjerm. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Du kan spare inn litt penger til PSU når du kaster kjølepastaen og armåndet, pluss endrer ssd-en til en litt billigere men omtrent like god en, f.eks Samsungen du hadde lenger opp. Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Han skal kjøre SLI, så PSU'en er ett godt alternativ. Kjølepasta'en er bedre enn den som følger med, + den koster nesten ingenting for han siden han kjøper gjennom bedrit. Armbåndet kan han like greit kjøpe siden det ikke koster med en 25kr. @Karategamer: Det der ser helt greit ut. Endret 8. mars 2012 av terje k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå