Gå til innhold

trege utskrifter over nettverk på enkelte filer

Anbefalte innlegg

Dette er ikke akuratt hjemmenettverk, men fant ikke noe annet sted.

På jobben har vi ett lite nettverk, 7 PCer, server og 1 skriver, Konica Minolta. 100 mb nettverk

Når jeg skriver ut excel filer osv så går alt kjapt som det skal, det samme med PDF, A4 og A3. Så har jeg noen filer som er PNG (bildefiler) lagret fra Paint, og skrives ut i A3.

Filene i seg selv er på 100-500 kb. Når jeg sender disse til utskrift, så tar det lang tid. Jeg skrev nettopp ut 27 stk, hvor det tok nesten 1 time. Når jeg ser utskrift greiene på min PC, så bruker så ligger alle der. Det kommer feil på enkelte, før den skriver ut osv. Filene der er 1-3 MB i størrelse.

Og når den gjør dette, så får ingen andre skrevet ut heller, selv om skriveren ikke gjør noe.

Noen som vet hva som kan gjøres? Kan ikke omgjøre PNG filene til JPG, da blir de alt for dårlig i kvalitet. PNG filene er dårlig nok som de er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Filstørrelsen har ingen betydning for utskriftsstørrelsen. Dersom andre utskrifter går raskt, er det nok størrelsen på utskriften som gjør at det tar lang tid.

Det kan være at skriveren støtter flere utskriftsprotokoller, som PCL5 eller 6, PostScript eller kanskje andre. Prøv deg frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...