Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson SpeedTouch 510i

Anbefalte innlegg

Har fått følgende adsl modem/router fra Tele2, og ifølge spesifikasjonene har det innebygd firewall og routing og hele greia, men! får absolutt ikke til og logge inn (user/pass på http://10.0.0.138 og telnet til samme addresse). Har hard-resetta modemet et par ganger uten at det ble resetta (noe som egentlig skal resette user/pass til <blank>).

Noen som har samme modem som kan teste om de får til og logge inn på det? evt. må jo Tele2 ha modifisert firmware'n ellerno og sperret av alt.. har nemlig vært i kontakt med Thomson/SpeedTouch kundeservice og forklart alt, og hadde visstnok prøvd alt som var mulig..

Er jo jævli teit av Tele2 evt. og sperre for bruk av firewall/router da, når det trossalt er innebygd!

evt. noen som vet user/pass ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått følgende adsl modem/router fra Tele2, og ifølge spesifikasjonene har det innebygd firewall og routing og hele greia, men!

Er jo jævli teit av Tele2 evt. og sperre for bruk av firewall/router da, når det trossalt er innebygd!

evt. noen som vet user/pass ? :)

Det er vel sperret i bridge-modus og dette disabler de nevnte funksjonene.

Om dette er dumt eller ei kommer jo ann på bruken, jeg er glad for at jeg slipper en router,

Du kan fritt kjøpe deg en ADSL-router hvis du har et ønske om og slippe en ekstra boks.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ok..dette er en gammel tråd..men jeg stresser med å sette opp et lan bak routeren. Har samme modem/router som i topic. Har også Tele2..

Routeren kjører på subnett 255.255.255.0 og passord kan du få av meg hvis du sender en pm..vet ikke om det er så lurt å legge det ut her.

Problemet mitt er bare at jeg ikke skjønner så mye av den menyen og hvordan jeg skal sette opp dette, da nettverk er mitt svakeste område når det gjelder data. Men bare send en pm så skal du få passord..også finner kanskje du ut av det?

EDIT: var kanskje litt dårlig forklart..men det jeg er ute etter er en felles ip-adresse utad, og ikke flere forskjellige som jeg har nå..

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...