Taik0n3 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Heisann. Tenkte å kjøpe dette eksosanlegget til Keeway F-act evo scooter. Har tenkt å ta ut plomben også. Linky Noen som har erfaring med dette eksosanlegget? Hilsen Taik0n3 Lenke til kommentar
robsen Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 til 1000 kr får du nok ikke noe særlig mer effekt enn du vil gjøre om du tar ut plomberingene i orginal eksos. Lenke til kommentar
Taik0n3 Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Oki. Takker for svar.Tenkte bare at det hadde vært greit og ennå hatt orginalt eksosanlegget i tilfelle kontroll.Vil ha scooteren opp i 70 km/t . Funker det med et uplombert eksosanlegg og å ha tatt ut variatorskiven og skifte ut med trimvariator? Hilsen Taik0n3. Lenke til kommentar
robsen Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 jeg har veldig liten peil på variatorer, men vet at det ligger en plombering der, den må fjærnes (blir jo fjernet hvis du bytter til trim variator). du må nok også bytte til større dyse, da motoren trenger mere bensin. blomberingen i eksos kan du bare spare på, for eventuellt sette den tilbake engang. Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Turbokit er kjent for å lage mye støy. Lenke til kommentar
Taik0n3 Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 jeg har veldig liten peil på variatorer, men vet at det ligger en plombering der, den må fjærnes (blir jo fjernet hvis du bytter til trim variator). du må nok også bytte til større dyse, da motoren trenger mere bensin. blomberingen i eksos kan du bare spare på, for eventuellt sette den tilbake engang. Jepp. Tenkte å kjøpe enten Polini, eller Tpr Variator Noen andre som duger? Turbokit er kjent for å lage mye støy. Bråker det ikke uansett mer når du tar ut plomben i alle eksosanlegg? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Bråker det ikke uansett mer når du tar ut plomben i alle eksosanlegg? Nei. Ikke nødvendigvis. Lenke til kommentar
Taik0n3 Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Oki. Takker for svar Noen andre som er diskre, og ikke bråker så veldig mye? Lenke til kommentar
robsen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) så lenge oppsettet kun er ublombert kan du vurdere å fjerne blombering i org variator, da blir scooteren orginal ifra fabrikk, men har gode erfaringer med merkene polini og TP, så begge linkene av variatorer du la ut fønker nok veldig bra scooteren vil bråke noe mer ublombert, men effektannlegg bråker somregel mer enn orgianlt anlegg. Endret 13. mars 2012 av robsen Lenke til kommentar
sa1nT Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg har kjøpt: - http://www.speedopti...products_id=525 (Metrakit Thrower Carbon - Yamaha DTR 50) Jeg skal kjøpe: - 105 stempel - Nytt balansert drev Det jeg lurer på er om det er noe jeg mangler for vedlikehold av moppa, f.eks. trenger jeg nytt stempel på den ? 0 Svar Multisitat Rediger Lenke til kommentar
robsen Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 du trenger neppe nytt stempel, men kan jo skru opp å sjekke å se om det er slitt! eventuelt bare kjøpe nye stempel ringer. 105 stempel og balansert drev? mener du dyse, og bare vanlig nytt drev? du må du ha ny dyse, ca 10 nr større enn den du allerede har, størrelsen på drevet varierer jo ifra toppfart å akseleration, men med metrakit annlegget du har kikka på ville jeg beholdt orginal dreving. vanlig velikehold er jo sjekke vann, bytte olje, smøre kjede, sjekke luft trykk i dekkene, og en solid vask Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå