Joffii Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Displayet med temeperatur måler og klokke har bare forsvunnet. Første jeg tenkte var sikringa, da det ikke var den er jeg rådløs. Det er et digitalt display, så jeg skulle ikke tro det skulle kunne være noe annet enn sikringen. Råd? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Hadde en Astra G 99 før, her røk displayet etter kort tid da bilen var ny, og måtte byttes på garanti. Du kan nok ikke regne med å få det på garanti nå.... Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Det må byttes altså? Vet du hva som gikk galt? Altså hva jeg eventuelt må bytte.. Kan da ikke koste så forferdelig? Og burde vel kunne gjøres selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Vet ikke hva som var feil, men hele displayet ble byttet. Sjekk pris hos Opel eller hos høggern. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Det er typisk verksteder å bytte hele enheten i stedet for å prøve å fikse. En handyman klarer kanskje å fikse feil ved å lodde, men et verksted bytter hele enheter. Du skal derfor ikke være sikker på at det er NØDVENDIG å bytte hele enheten, bare fordi et verksted har gjort det. Jeg har selv loddet flere sprekte loddepunkter i instrumentpanelet i en nittitallsbil. Prisen ble loddetinn for ca. 5 kroner. Et verksted ville ikke prøvd engang... Bare byttet instrumentpanel til flere hundre kroner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Forutsatt at man har utstyr og kompetanse, er beste løsning å fikse slike ting selv. På en så gammel bil kommer fort en reparasjon på et verksted opp i bilens verdi. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Disse displayene er veldig enkle å bytte selv. Løft opp gummimatta som ligger under, og der ser du to skruer. Skru ut disse og dra displayet til deg. En eller to kabler som skal av og så setter du inn et nytt(brukt) du får tak i. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Virker lyset der da? Kan jo bare være pærene? Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Alt er helt svart. Altså ingen liv. Har tenkt åpne og se selv ja, ville bare høre litt her før jeg evt gjorde det. http://www.astraownersclub.com/documents/technical/console.pdf fant denne enkle guiden for å åpne Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Oppstått et problem, fulgte guiden til Step 4. Der finner jeg ikke den såkalte mouse leveren. Fikk såvidt løsna litt på undersia noe klips greier, men henger egentlig bom fast. Altså er alt løsna opp til selve viftene som blåser, dem henger fortsatt fast. Noen tips? edit. Ettersom det jeg ser på guiden på step 3 så skal egentlig selve viftene ikke henge fast en gang, dem skal bare poppe rett ut, eller ? Endret 9. mars 2012 av JeepersCreepers Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Edit! Fikk det til, eneste jeg kan se det var noe fishy med var pærene, dem var litt sotete, men likevel ser det ut som glødetrådene henger i hop. Kan det fortsatt være pærene ? Endret 10. mars 2012 av JeepersCreepers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå