phnx85 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg skal partisjonere en av diskene mine, men får ikke til. Jeg bruker Partition Magic 8.0 Problemer er at på S-ATA disken min så står det at den er "Dynamic Disk". Hva er det? Jeg får ikke partisjonere den. En annen ting er at jeg ca 16 GB ledig men i Partition Magic så står det at disken er full. Den andre S-ATA disken min får jeg til og partisjonere. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 har du prøvd å formatere disken din da også partisjonert den? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Har liksom ikke så veldig lyst til å formatere den, har ca 100GB med data som jeg vil beholde Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 hmmm, ja du sier noe. har du prøvd å partisjonert den i XP da? det at det går an å partisjonere disken i XP Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Dynamiske disker støttes kun av w2k og oppover. Det som er spesiellt med en slik, er at det ikke eksisterer vanlige primære eller extended partisjoner, bare det som kalles simple volumes (som tilsvarer en partisjon med bokstav) og evetuellt Volume Set, RAID 0,1,5. Det er svært få diskverktøy som støtter Dynamic Disk, pga av at dos ikke kan lese disken. Og de fleste verktøy kjører nettopp under dos. Men du kan bruke det innebygde verktøyet i win, Disk Management. Med det kan du resize volumer uten restart eller å miste data. Flytting av volumer støttes ikke. Så hvis du vil bruke PM eller andre standard verltøy, så ikke oppgrader disken din til Dynamic Disk. Merk at du du kan ikke ha dynamic disk på C: og den partisjonen win er installert på (dersom dette ikke er c:). Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Hmm.. Det rare er at jeg ikke har "oppgradert" disken til Dynamic Disk. Hvordan kan jeg "nedgradere" den? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Skal du nedgradere en disk til Basic Disk, må du slette alle volumer og formatere på nytt. Med andre ord, du må ta backup av alt på disken og sette den opp på nytt. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Det var jo dumt :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå