Avon657 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Det er like før jeg kjøper Panasonics G30 og lurer på om noen ting om retention og burn in. Jeg ser at de fleste logoene på tv-stasjoner er blitt gjennomsiktig sånn som Nrks og andre. Ikke Tv2. Noen som har erfaring? Hvilke kanaler kan man se timevis på uten retention eller i verste fall burn in? Det er jo også reklame mellom sendingene. Hjelper dette på å vaske bort retention?Når det gjelder spill så ser jeg at COD black ops og Skyrim oprerer med gjenomsiktige faste elementer så hvis det er greit kan man spille i timesvis med disse spillene?. Jeg har også Dirt 3 der er store deler av speedometeret hel-hvitt. Er dette et problem? Endret 8. mars 2012 av Avon657 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg har brukt min G15 til PC i flere år og enda har ikke start-menyen brent seg fast. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Burn-in på Plasma er ikke noe problem lenger, jeg har en Panasonic plasma fra 2008 som har tilbrakt MYE tid i XBMC-menyer osv, og ser ikke tegn til permanent burn-in. Hender det er litt midlertidig burn-in, men det blir borte igjen etter kort tid. Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg har brukt min G15 til PC i flere år og enda har ikke start-menyen brent seg fast. Det er jo veldig bra. Det sier jo sitt. Nå vet ikke jeg hva slags OS du kjører. Kanskje fordi Start menyen er i farger uten hel-hvite elementer? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg har brukt min G15 til PC i flere år og enda har ikke start-menyen brent seg fast. Det er jo veldig bra. Det sier jo sitt. Nå vet ikke jeg hva slags OS du kjører. Kanskje fordi Start menyen er i farger uten hel-hvite elementer? Flere av taskbar-ikonene er helt hvite. samme er klokka. I tillegg er mange av ikonene på desktoppen fulle av hvitt og med hvit tekst. Faktisk er det rødt som gir raskest midlertidig-retention på denne skjermen. Men det forsvinner veldig raskt. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Litt retention vil du nok måtte regne med, men ved skifting av kanal eller spill så vil dette forsvinne etter noen minutter. Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Burn-in på Plasma er ikke noe problem lenger, jeg har en Panasonic plasma fra 2008 som har tilbrakt MYE tid i XBMC-menyer osv, og ser ikke tegn til permanent burn-in. Hender det er litt midlertidig burn-in, men det blir borte igjen etter kort tid. Det er godt tegn. Midlertidig burn in er vel da det som kalles retention vil jeg tro. Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Litt retention vil du nok måtte regne med, men ved skifting av kanal eller spill så vil dette forsvinne etter noen minutter. Ja, ikke noe problem at det blir hengende litt igjen men det er med tanke på at det kan bli permanent jeg er redd for. Når jeg sitter å skal se tv så vil det være en liten bekymring om permanent burn in med feks NRK logo, da kommer jeg helt sikkert sjekke fram og tilbake som en galing, hvertfall i begynnelsen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg har hørt rykter om at man bør være forsiktig de første x antall timene man bruker skjermen. Husker desverre ikke hvor mange timer eller om det i det hele tatt er sant. Jeg var forsiktig og brukte alltid skjermsparer og passa på å ikke ha på noe over lengre tid som skulle kunne "brenne" seg fast. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Jeg kjøpte G30 til min far i forrige uke, og er utrolig fornøyd! Funker som en fryd med alt av xbox og stereoanlegg osv. Husk at det ikke er DVI eller VGA-inngang på den. Veldig bra bilde også forresten! Endret 8. mars 2012 av Arne Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Ikke VGA? Etter specsa jeg ser så har den VGA. G15 har også VGA og det er rart om en høyere modell ikke skulle ha det. DVI er ikke så viktig siden en enkel DVI-HDMI-adapter eller kabel gjør nytten. Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Ja, det er vel en viss innkjøringstid i begynnelsen men så tror jeg det ikke er så problematisk etter det. Får nå bare kaste seg ut i det. Rart det ikke er Vga men det får jeg leve uten. Takk for alle gode og kjappe svar. Nå er jeg mye mindre i tvil. Det blir ny plasma nå. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Rart det ikke er Vga men det får jeg leve uten. Det ER VGA. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 1331240867[/url]' post='19031315']1331239103[/url]' post='19031186']Rart det ikke er Vga men det får jeg leve uten. Det ER VGA. Men hvem i huleste bruker vga ingang på et slikt tv.... 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 1331240867[/url]' post='19031315']1331239103[/url]' post='19031186']Rart det ikke er Vga men det får jeg leve uten. Det ER VGA. Men hvem i huleste bruker vga ingang på et slikt tv.... De som har bærbar PC uten HDMI. Lenke til kommentar
samco Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Bruk plasma siders for å kjør in tvn Synd panasonic plasmaer er så feil utsatt i i 2011 Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Bruk plasma siders for å kjør in tvn Synd panasonic plasmaer er så feil utsatt i i 2011 Trenger ikke være Panasonic spesielt også fordi jeg opplever endel regnbueeffekt. Skal sjekke ut litt på LG og plasma. Noen anbefalinger? Vil ha lav input lag for gaming på PS3 og bra bilde til film. Uten rainbow effect (RBE) men det er noe jeg må se for og avkrefte. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Rart det ikke er Vga men det får jeg leve uten. Det ER VGA. Men hvem i huleste bruker vga ingang på et slikt tv.... De som har bærbar PC uten HDMI. Ja, sant. Er vel endel som sitter med gamle maskiner. Tenkte rett og slett ikke over det...flere år siden sist jeg brukte det selv. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Rart det ikke er Vga men det får jeg leve uten. Det ER VGA. Jeg begynte å lure litt når du uttalte deg så bastant om dette, men jeg har ikke TVen forran meg. Sist gang jeg sjekket så var det ingen VGA, men mulig den er gjemt en plass. Her er baksiden: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Panasonic-TXP42G30/rear-connections.jpg Finner ikke noe VGA der heller. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Rart det ikke er Vga men det får jeg leve uten. Det ER VGA. Jeg begynte å lure litt når du uttalte deg så bastant om dette, men jeg har ikke TVen forran meg. Sist gang jeg sjekket så var det ingen VGA, men mulig den er gjemt en plass. Her er baksiden: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Panasonic-TXP42G30/rear-connections.jpg Finner ikke noe VGA der heller. Tror den er på siden. Jeg brukte panasonics hjemmesider som kilde. Jeg tror de er ganske pålitelige. Edit: Det er mulig jeg kom inn på G25 eller noe istedet for G30. Endret 9. mars 2012 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå