Gå til innhold

Fiskekroker til ørret

Anbefalte innlegg

Tenkte å utvide samlingen min før sommeren. Skal brukes til ørret og røye på fjellet. Har jo de klassiske, toby, luhr jensen, et par abu garcia spinnere, sølvkroken og mange rapala wobblere. Men trenger noe mer og kanskje litt mer variert. Men er altså ute etter skjesluker, klassiske ørretkroker. Tenkte også jeg skulle bestille noen av de klassiske slukene de har i USA, også fordi det er billig på ebay. Noen som vet om noen brae derifra? Slukene burde helst være over 10g så jeg kan kaste litt langt. Hva er deres favoritter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine favoritter er helt klart disse: WEB_Image%20Spesial%20Classic%20S%20D%20Kjøp%208%20sluker%20få%20en%20630305533.Jpeg

WEB_Image%20Møreungen%20X%20BKR%20Kjøp%208%20sluker%20få%20en%20grat-551969652.Jpeg

Denne får jeg stort sett mye på når det er regn,"duskete" eller når det blåser litt

642_S_lvkroken_Aura_Lillauren_7g_C_D_1.jpg

og denne har jeg alltid fått mest ørret på av slukene 44_400pix.jpg

Men du får ikke noe bedre til ørret en dette 1141985645000_58585__STORE_SKADER_789863298x1000r.jpg

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Mine favoritter er helt klart disse: WEB_Image%20Spesial%20Classic%20S%20D%20Kjøp%208%20sluker%20få%20en%20630305533.Jpeg

WEB_Image%20Møreungen%20X%20BKR%20Kjøp%208%20sluker%20få%20en%20grat-551969652.Jpeg

Denne får jeg stort sett mye på når det er regn,"duskete" eller når det blåser litt

642_S_lvkroken_Aura_Lillauren_7g_C_D_1.jpg

og denne har jeg alltid fått mest ørret på av slukene 44_400pix.jpg

Men du får ikke noe bedre til ørret en dette 1141985645000_58585__STORE_SKADER_789863298x1000r.jpg

Takker for svar, fine sluker det der:) Lenge siden jeg har fisket med mark, brukte dupp og søkke da. Hva er den siden i Norge med best priser og utvalg jeg kan bestille fra? Skittfiske.no?

Lenke til kommentar

Det er jeg usikker på. Har stort sett alltid kjøpt i lokale butikker men jeg trur det er noen "vilmarks" forum som har en god liste over hvilke butikker som har gode priser. Men du burde får slukene til under 50 kr pr stk . ser at noen tar nærmere 100 kr for de klassiske slukene. men kjøper de for 29,90 i min lokale butikk :)

Lenke til kommentar

Tenkte å utvide samlingen min før sommeren. Skal brukes til ørret og røye på fjellet. Har jo de klassiske, toby, luhr jensen, et par abu garcia spinnere, sølvkroken og mange rapala wobblere. Men trenger noe mer og kanskje litt mer variert. Men er altså ute etter skjesluker, klassiske ørretkroker. Tenkte også jeg skulle bestille noen av de klassiske slukene de har i USA, også fordi det er billig på ebay. Noen som vet om noen brae derifra? Slukene burde helst være over 10g så jeg kan kaste litt langt. Hva er deres favoritter?

Fant denne fiske bloggen hvor han skriver litt om hver sluk og spinner

Fiskeutstyr.blogspot.com

korte fine sammendrag om ytelse og bruksområde

Lenke til kommentar

Du burde absolutt ta med sildesluk i sortimentet ditt, mange fjellfiskere har hatt suksess med fks. jensensilda - og den kaster langt.

Selv er jeg litt fan av meitemark, både aktivt bunnfiske og dupp, men noen steder mener de rett og slett at fisken ikke tar på mark.

Så lokalkunnskaper er verd å ta med seg, men selvsagt kan man jo utfordre andres erfaringer også.

grejonline.dk har bra utvalg og lav porto, anbefales.

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...