Gå til innhold

Finne adressen til en person -

Anbefalte innlegg

- som ikke står på nettet. Prøver å finne adressen eller tlfnummeret til en person som jeg vet har hemmelig nummer. Hun har heller ikke facebook, mail, eller noe lignende heller. Jeg fant postnummeret hennes i skattelistene og vet at hun bor i Arendal, men mangler fremdeles stedsnavn. Er det noen mulighet å få tak i dette på? Alle sider som gulesider, 1881 og sånt er prøvd, samt google.

Edit: Bare så det er sagt så er det ikke sånt at jeg prøver å ''jage'' henne fordi jeg har lyst til å plage henne eller noe sånt, vi er gamle skolekamerater og jeg 'mistet' nummeret hennes da jeg byttet mobiloperatør. Vi var ganske gode venner, savner henne! :(

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- som ikke står på nettet. Prøver å finne adressen eller tlfnummeret til en person som jeg vet har hemmelig nummer. Hun har heller ikke facebook, mail, eller noe lignende heller. Jeg fant postnummeret hennes i skattelistene og vet at hun bor i Arendal, men mangler fremdeles stedsnavn. Er det noen mulighet å få tak i dette på? Alle sider som gulesider, 1881 og sånt er prøvd, samt google.

Edit: Bare så det er sagt så er det ikke sånt at jeg prøver å ''jage'' henne fordi jeg har lyst til å plage henne eller noe sånt, vi er gamle skolekamerater og jeg 'mistet' nummeret hennes da jeg byttet mobiloperatør. Vi var ganske gode venner, savner henne! :(

Foreslår at du sender henne et brev hvor du forklarer henne problemet ditt og oppgir din kontaktinfo. Påfør hennes fulle navn + postnummer/sted på konvolutten.

Kari Nordmann

0000 Nordmannsvika

Hvis Posten finner frem og hun ønsker kontakt så tar hun kontakt ;)

- Postnummersøk (hvor du kan slå opp poststedet)

Lenke til kommentar

Det står ikke noe om henne på iam.no. Hun har aldri vært aktiv på nett eller hatt ett nummer som ikke har vært hemmelig, så vidt jeg vet.

Jeg vet at hun f.eks bor i Arendal, og jeg har hennes postnummer fra skattelistene, men jeg vet ikke hvilket STEDSNAVN jeg skal sette, for hun bor jo ett sted i Arendal :p

Men går det hvis jeg f.eks skriver

Navn Navnensen

0000 Arendal

Og så setter på masse frimerker? Kan brevet finne frem til henne da???

Ett annet problem er at hun har et veldig vanlig norskt navn, så jeg er redd for at det blir vanskelig selv for posten.

Lenke til kommentar

Kan du ikkje snu på problemstillinga.

I staden for å bruke tid på å finne henne (som med vilje har gjort det vanskelig for folk å finne henne) så kan du be henne ta kontakt med deg.

Eit kjappt søk gir meg at lokalavisa i Arendal heiter "Arendals Tidende", ring dei og sett ut ei annonse der du ber henne eller nokon som kjenner henne ta kontakt med deg.

Problem løst.

Lenke til kommentar

I staden for å bruke tid på å finne henne (som med vilje har gjort det vanskelig for folk å finne henne) så kan du be henne ta kontakt med deg.

Eit kjappt søk gir meg at lokalavisa i Arendal heiter "Arendals Tidende", ring dei og sett ut ei annonse der du ber henne eller nokon som kjenner henne ta kontakt med deg.

Problem løst.

Er ikke sikker på om hun leser avisen, og har lite lyst til å gå ut med navnet hennes i avisen.

Er så synd at jeg ikke får tak i henne.. hun tror sikkert at jeg bare byttet nummer uten å bry meg :/

Lenke til kommentar

Men går det hvis jeg f.eks skriver

Navn Navnensen

0000 Arendal

Og så setter på masse frimerker? Kan brevet finne frem til henne da???

Ett annet problem er at hun har et veldig vanlig norskt navn, så jeg er redd for at det blir vanskelig selv for posten.

Selv om hun har et vanlig navn, vil jeg tro at det ikke bor så veldig mange med det samme navnet i samme område som henne. Posten burde klare å finne ut av det, men om de er villige er en annen sak. Jeg vet ikke hvordan de gjør det med post som ikke har en konkret adresse. Det skader jo uansett ikke å prøve.

En annen ting du kan gjøre er å finne alle adresser som har det postnummeret du sitter med. Så kan du bruke gule sider, 1881, telefonkatalog osv. for å eliminere. Kanskje ender du opp med et par adresser som ikke står oppgitt. Deretter kan du leke detektiv videre med de alternativene du sitter igjen med. Tidskrevende, men litt moro synes jeg det høres ut som.

Lenke til kommentar

Problem løst.

Er ikke sikker på om hun leser avisen, og har lite lyst til å gå ut med navnet hennes i avisen.

Er så synd at jeg ikke får tak i henne.. hun tror sikkert at jeg bare byttet nummer uten å bry meg :/

Det skader vell ikkje å prøve?

Du treng ikkje å gå ut med heile navnet hennes, det holder i massevis med ditt og hennes fornavn, eventuellt bare ditt navn.

Du kan jo skrive noke slikt som:

"Buffy frå Stedsnavn søker skulevenninnen Lise som sist vi hadde kontakt i (årstall) budde i Arendal. Eg har mista nummeret ditt og vil gjerne komme i kontakt".

Eventuellt legg med eit gammalt skulebilde av dere to.

Det er ikkje sikkert det koster så mykje heller, lokalaviser elsker slike ting så det er ikkje umogleg at du får billig eller gratis annonseplass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...