Gjest medlem-169651 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg er glad i å bruke mobilen til å ta bilder og filme forskjellig situasjoner der jeg er da jeg er der. Så derfor er jeg veldig interessert i å ha det absolutt beste mobilkamera som finnes. Men hvilken mobil har det beste kameraet? Regner med at flere vil nevne Nokia N8 og den nye mursteinen som kom, men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke orker Symbian. Så derfor blir spørsmålet: Hvilken mobil, som IKKE kjører Symbian, har det beste kameraet? Noen som vil dele sine tanker? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 HTC One som straks kommer i butikkene (1-2 mnd) skryter fælt av sitt eget kamera. Vi får avvente og se på anmeldelsene, men det virker lovende. Ellers så er jo iPhone og et bra valg med tanke på kamera. Hvilke telefon som er best skal jeg ikke uttale meg for bastant om, men det er ihvertfall to kandidater. Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 nokias windows pohner skulle vist få 41 pixel kameraet som står i 808 det skal jeg vente på Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Det kommer nok til ta en stund. Winphone 7 støtter vel ikke et slikt kamera uten videre. Her er noen `skrytebilder` fra HTC One (syns ikke det var mye aa skryte av): http://androidandme.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/03/IMAG0184-4-220.jpg http://androidandme.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/03/IMAG0367-2-220.jpg Galleri: http://androidandme.com/2012/03/smartphones-2/htc-shows-off-imagesense-with-sample-photos-taken-by-htc-one/attachment/imag0184-4-220/ Ellers har vel Iphone4 og Galax S2 ok kamera. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Protip: det er ikke symbian på N8 eller 808. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Om de bildene fra HTC One som Øyvind linker til over ikke er kjørt gjennom noen filtere av den typen du kan bruke i Vignette eller Hipstamatic, må det jo være et skikkelig drittkamera. Fargene er jo mer overdrevne enn på gamle iPhone4. Hva med Sony Xperia S som lanseres i disse dager? Det burde dukke opp en test på amobil i løpet av de nærmeste par ukene. Jeg så noen bilder fra det (finner ikke link) som var temmelig gode. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Det kommer nok til ta en stund. Winphone 7 støtter vel ikke et slikt kamera uten videre. Her er noen `skrytebilder` fra HTC One (syns ikke det var mye aa skryte av): http://androidandme.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/03/IMAG0184-4-220.jpg http://androidandme.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/03/IMAG0367-2-220.jpg Galleri: http://androidandme.com/2012/03/smartphones-2/htc-shows-off-imagesense-with-sample-photos-taken-by-htc-one/attachment/imag0184-4-220/ Ellers har vel Iphone4 og Galax S2 ok kamera. Hvis det der er kvaliteten man får ut av HTC One, så synes jeg at kamerakvaliteten i fra Galaxy S II og Galaxy Note er MYE bedre tbh. HTC har ALDRI vært kjent for å lage mobiltelefoner med kamera som gir god kvalitet og kommer aldri til å kunne lage en mobiltelefon med et bra kamera heller. Har HTC ikke klart å lage en mobiltelefon med bra kamera til nå, nei da kommer dem aldri til å lage det heller. Husker i starten når HTC Sensation kom ut. Da var det mange som roste kamerakvaliteten opp i skyene når fakta var at bildene var ganske dårlige. De fleste testene kom til den samme konklusjonen også. Endret 8. mars 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
JonH Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 SE Xperia Arc S har fått skryt for godt kamera. Vurderer den selv, men leser at flere har dårlige erfaringer med telefonen. Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Protip: det er ikke symbian på N8 eller 808. Oh? Har jeg godt glipp av noe? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Jo de har symboan belle Lenke til kommentar
virrum audio Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Strålende fornøyd med xperia arc både som telefon og kamera:-D Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Takk for interessant innspill. Har hatt en Arc og jeg ble dessverre veldig skuffet over den. Har iPhone 4S nå og har ikke opplevd noen mobil med bedre kamera enn den. Unntaket er muligens N8 som dessverre kjører Symbian. Kanskje 4S faktisk er den beste akkurat nå. Men vi få se hva som kommer i løpet av våren. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Kå er jo sony xperia s ute med 12 mp Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Megapixler betyr pent lite så lenge optikken ikke henger med. Vil heller ha 8 mp med god optikk enn 12 med middelmådig optikk. (Kjenner ikke til optikken i Sonyen, så det er ment som et generelt utsagn) Endret 8. mars 2012 av learntofly Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 iPhone 4S og Galaxy S2 er vel de som stort sett kommer ut best i test. Av WP har jeg ikke sett noen som har vært i samme klasse (fortsatt i tester, her har jeg erfaring kun med HTC Trophy). Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Tror/håper de nye mobilene til sony har god optikk i sine kameraer. Regner med tester kommer tidlig neste uke av den som er først på markedet; Sony Xperia S. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Tror/håper de nye mobilene til sony har god optikk i sine kameraer. Regner med tester kommer tidlig neste uke av den som er først på markedet; Sony Xperia S. Her kan du se selv på hva Engadget synes om Sony XPERIA S. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Leste nettopp den Engadget-omtalen. Pussig nok påstår han at iPhone 4 tar bedre bilder, mens det éne bildet han viser til sammenligning er mange ganger bedre på Xperia S. De lyseste partiene på iPhone-kameraet er helt utbret, de mørke mangler detaljer, fargene er gjennomgående feil, og mye av bildet er uskarpt. Xperia S ser greit ut, men de lyseste partiene er litt utbrent også der. Hadde vært fint med en sammenligning med et kamera som ikke er fullt så elendig som det på iPhone 4, og en tester som ikke er fullstendig sinnsforvirret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Denne: http://www.gsmarena.com/8mp_shootout_2011-review-673.php Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Mye god lesing. Tror jeg holder meg til min 4S til det kommer noe som kan utfordre den skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå