Gå til innhold

Headsets og estetikk


Anbefalte innlegg

Headsets er ofte det foretrukne valget når man hører på musikk on-the-go, men hva slags headsets foretrekkes av de mote- og estetikkbevisste? Hvilke headsets mener dere at ser best ut?

 

Føler at det er riktig å poste denne diskusjonen her, og ikke i audiodelen av forumet, siden denne tråden hovedsaklig handler om headsets utseende og hvordan headsets akkompagnerer resten av ens stil/bekledning. Man har jo en solbrilletråd, så hvorfor ikke en headset-tråd? Begge deler er jo sentrale når det kommer til prangende accessories. :)

 

 

 

Personlig synes jeg headsets fra UrbanEars ser best ut:

 

1682_9da19f3c7f-product_ue2.jpg1682_166ea9bef9-product_ue2.jpg

Endret av Aporia Qualia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I det du prøver å matche headset til klær syns jeg du har tapt, da det ikke ser bra ut uansett. At det er praktisk, god lyd og komfortabelt er viktigere, så kan man heller ta av seg headsetet når man er ferdig med det.

 

Og forresten, gratulerer med tidenes mest patetiske signatur.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

I det du prøver å matche headset til klær syns jeg du har tapt, da det ikke ser bra ut uansett. At det er praktisk, god lyd og komfortabelt er viktigere, så kan man heller ta av seg headsetet når man er ferdig med det.

 

Og forresten, gratulerer med tidenes mest patetiske signatur.

 

Om det matcher klær er irrelevant for denne tråden. Jeg spør bare etter hvilke headset folket på denne delen av forumet anser som mest tilfredsstillende når det kommer til utseende. Det er tross alt en gjenstand man bærer på lik linje som f.eks. solbriller, som sagt.

 

Og forresten, takk for oppmerksomheten. :)

Lenke til kommentar

Det er tross alt en gjenstand man bærer på lik linje som f.eks. solbriller, som sagt.

Well, well. Solbriller kan man gå med rett og slett fordi de ser bra ut. Headset ser aldri bra ut.

 

Som fkm sier er propper det som ser mest estetisk ut, hvis det er viktig.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke headset selv fordi jeg synes det er upraktisk, men rent utseendemessig så synes jeg begge de to headsettene hittil i tråden har vært pene. For øvrig enig i at å skulle matche headset til klær er en meningsløs øvelse, men samtidig er jeg ikke strengt praktisk orientert - at headsettet i seg selv ikke ser ut som søppel er et absolutt pluss.

Lenke til kommentar

men rent utseendemessig så synes jeg begge de to headsettene hittil i tråden har vært pene.

 

Jeg syns også de er pene til headset å være, men uansett hvor pent et headset er vil man se bedre ut uten å ha det på, så for meg blir ikke diskusjonen hva som er penest, men hva som er minst stygt.

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg Beyerdynamic DT 770 på grunn av den fremragende lykvaliteten, ikke på grunn av utseendet. Nå skal det nevnes at jeg ikke går med headsett rundt halsen når de ikke er i bruk og greier meg fint uten å høre på musikk når jeg går rundt i byen og lignende også.

 

Bryr meg ikke så voldsomt om jeg ser ut som en løk i flysetet eller togsetet heller.

 

Edit: Har lavmotstandsversjonen da de brukes mye med bærbare enheter.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg Beyerdynamic DT 770 på grunn av den fremragende lykvaliteten, ikke på grunn av utseendet. Nå skal det nevnes at jeg ikke går med headsett rundt halsen når de ikke er i bruk og greier meg fint uten å høre på musikk når jeg går rundt i byen og lignende også.

 

Bryr meg ikke så voldsomt om jeg ser ut som en løk i flysetet eller togsetet heller.

 

Edit: Har lavmotstandsversjonen da de brukes mye med bærbare enheter.

 

Har de selv, men liker ikke lydbildet. Liker et mer akustisk og åpent lydbilde, som er grunnen til at jeg heller bruker Sennheier HD 595.

Lenke til kommentar

Denon AH-D100

ah_a100_emx_551.jpg

 

----------------------

 

Ellers har jeg selv paret som heter D2000 til innebruk som jeg kan anbefale på det varmeste om du trenger noe å bruke hjemme:

Bedre lyd skal du se lenge etter i den prisklassen om du trenger noe til innebruk.

http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/hodetelefoner/denon_ah-d2000_hodetelefon_svart.htm

Produkt-test: http://www.dinside.no/833828/test-hodetelefoner-i-saerklasse

 

 

Edit: Du får det forresten til halve prisen på eBay.

Endret av bjorshol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...