Gå til innhold

hvordan brenne Drive Image fil på cd?

wil

Anbefalte innlegg

for leden dag laga jeg meg et par image av C: og F: partisjonen min med Drive Image 2002, jeg la de over på en annen partisjon å det gikk ganske bra bortsett fra at jeg hadde noe problemer i begynnelsen, men, men. den gangen jeg laga disse så brente jeg dem ikke på cd. dette har jeg lyst til nå. og har image filene liggende fortsatt på min pc. hvordan skal jeg få til å brenne image filene på cd plater? går det an å få disse platene bootbare?

som kanskje noen av dere vet så er det .pqi som står bak alle drive image filene.

det går ikke an å brenne dem med Nero.

ikke med Clone heller.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, men husk på at jeg bruker Drive Image 2002, Norton? hva har norton med dette å gjøre? når man begynner å lage image kan man velge om man vil kjøre det ut på cd, men det går ikke an å hente filene sånn at man kan brenne det på cd.

litt rart dette men.

siden jeg fikk Drive Image så har jeg slutta med Ghost. synes det ble litt for komplisert å holde på med.

Lenke til kommentar

Ta og lag nye image filer, og lagre da image på cd. Du vil få beskjed om å legge inn ny tom cd, dersom filen blir for stor for en cd. Det skal gå an å boote med cd'en tror jeg. Det gikk ihvertfall med de som jeg laget med DriveImage 5.0.

Ellers kan du lagre filen til den HDD partisjone du føler for, - Bare sett programmet til å dele filene til en viss størrelse slik at du kan brenne disse til cd senere. Det skal gå an å brenne de som vanlige data cd'er.

Lag så boot-disker med DriveImage, eller boot med DI cd'en dersom du har fått denne med da du kjøpte programmet. (Jeg fikk med på DI 7.0 nå)

Lenke til kommentar

tror jeg fikk det til. måtte bare velge det image jeg ville ha eller den partisjonen da, også reboota maskina å jeg fikk beskjed om at jeg måtte sette inn en nye tom cd plate, men jeg tror at hvis man setter i en cd plate og den blir full så tror jeg du for beskjed om at du må sette inn en ny plate. jeg tror det. skal prøve det litt senere tror jeg. gleder meg som et barn for nå er maskina mi treig.

kan ikke lage 2 nye image for jeg har allerede formatert maskina mi, å da blir de nye imagene sånn som det er etter formateringen. tror jeg prøver det på den måten som jeg har funnet ut så for jeg se hva jeg for til. håper bare at Win XP image mitt blir bootbar for det er den som er viktig, og prog partisjonen min da.

men jeg bør vel kanskje formatere C: og F: først dvs. de to viktigste partisjonene mine før jeg jeg setter i gang eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...