Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvorfor folk på ungdomsskolen er så ufattelig blåst i hodet. Det virker for meg at mine jevnaldrene har blittmer barnslige, bare med bruken av flere "kompliserte" ord. Jenter er overfladiske, gutter er mildt sagt drittsekker. Er ikke samfunnet kommet lenger enn dette? Når jeg går på en ordinær skoledag tenker jeg bare på de dyreprogrammene der en flokk rotter seg mot en et enkelt dyr, slik er det med mobbing og drittslenging på skolen. Jeg liker spesielt det argumentet med at man må si fra til lærer, har det noen gang skjedd noe ut av det? Nei, jeg vet ikke jeg, tenker bare at noen folk virkelig trenger å få slått inn noe vett i skallen, lurer på om det er noen andre med lignende meninger.

Postet av anonym: 0fda3a295bf8105dcbc1bc9f81c04ceb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok slik mange steder, ja. Men ta det som erfaring! Du kommer til å møte mange rare mennesker etter både ungdomsskolen og videregående uansett.

Når det gjelder mobbing så er det noe som ligger naturlig for mennesker, selv om det er veldig synd. Det beste man gjør er å lære seg å overse det. Jo mer man viser at man irriterer seg, jo verre blir det. Dessuten vinner man bare på å overse dem, for da kaster de i hvert fall ikke bort din tid :thumbup:

Kort oppsummert så kommer man langt med rett innstilling/tankegang. Bare det at du er obs på "problemet" teller nå i din favør spør du meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke en person som mobbes, jeg er nøytral til alt som har med skolemiljøet å gjøre. Jeg ser liten til ingen vits for meg å prøve og stoppe mobbingen siden jeg ser rimelig greit at jeg ikke har nok kapasitet å få gjort noe med det. Det eneste som fjerner mobbing etter min mening er å greie og snakke for seg selv. Det er så synd at så mange sliter med akkurat dette. Derimot så syntes jeg det ser ut som at de fleste er klar over hvor stort dette problemet er for ungdommer, og jeg føler liten til ingen innsats blir lagt inn for å fjerne det.

Lenke til kommentar

Tmz: Hehe, det er mange som ikke modnes før en stund etter videregående også...

TS: Nei nei, men jeg registrerer at det er noe du irriterer deg over. Det var derfor jeg mente at man kunne overse de som mobber. Med det så mente jeg forresten ikke at man skal gjøre det samme med de som blir mobbet.

Mobbing kommer nok til å være en stund til her i verden. Det er mange folk som vil gjøre noe med det, men mange av dem har nok feil fokus. Da jeg gikk på ungdomsskolen så gikk i hvert fall antimobbearbeidet ut på at lærerne hadde på seg Zero-vester i friminuttene og sa at mobbing var slemt.

Lenke til kommentar

Ungdomsskolen er jo bare slik du gjør den. Selv hadde jeg det awesome på ungdomsskolen og jeg var god venn med alle på trinnet mitt og over. Hvis noen ble mobbet ble jeg venn med den personen, hvis de andre mobbet meg lot jeg bare som jeg ikke hørte det. Istedenfor å gå på et forum å klage over ungdomsskolen kan ikke du heller gå å prøve å gjøre den til et godt sted å være for alle? TY!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kan forklare til deg med en gang at det er ikke sånn det fungerer. Hvertfall ikke her. Jeg har ikke noe å klage på mitt forhold til ungdomsskolen, kompisene mine eller lignende. Derimot har jeg noe å klage på de fleste folkene, da de virker veldig ensidig med tanke på hvordan man skal oppføre seg, mest mulig drittsekk. Dette var ikke meningen å være en klagetråd, jeg ville bare finne ut om dette er kjent blant flere, noe det virker som det er.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er at folk i ungdomsskolen er usikre og prøver å finne identitet. De som ikke alltid har vært "kule" på barneskolen, ønsker nå å bli kule og det er ikke alltid helt uten konsekvenser. Noen får det til og blir likt av mange, andre mobber for å virke "bedre" enn "taperne". I denne perioden er man relativt sårbar i forhold til vgs., så enklte takler mobbingen dårlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kan noen forklare meg hvorfor folk på ungdomsskolen er så ufattelig blåst i hodet.

Det er fordi du er "blåst" selv.

Min erfaring er at folk først modnes på vidregående.

Har du gått vgd 2 ganger?

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor folk på ungdomsskolen er så ufattelig blåst i hodet.

Det er fordi du er "blåst" selv.

Begrunn det er du snill. Går jeg rundt å prøver og ødelegge hverdagen/selvtilliten til mine medelever? Nei.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde at de fleste på mitt trinn var ganske så apekatter, men at 9ende klasse og 10ende virket mye mere intelligente og voksne. Men jeg tror dette bare var en illusjon egentlig da jeg fryktet all kontakt med de eldre elevene. Da jeg gikk over til vgs så var det egentlig enda værre da jeg først hadde tenkt å bli kokk og de fleste av elevene var dytte inn på denne linja fordi de måtte jo ha en plass de kunne være de også. Så jeg var ganske overgitt over disse menneskene de 2 årene jeg studerte innen denne parten av vgs.

Når jeg gikk over vg3 for å ta påbygg til generell studiekompetanse som går over ett år så følte jeg at de fleste der var av ett helt annet kaliber.

Jeg går nå forkurs til ingeniør og disse menneskene er helt fantastiske. Visst noen sliter så er det nesten alltid hjelp å få av naboen. De er også mye flinkere til å inkludere alle når grupper formes.

Jeg var aldri flink til å bygge opp respekt da jeg var yngre men jeg ble aldri mobbet heller, så jeg føler jeg prater ifra sidelinjen.

Min teori er at interesse og vilje former elevene og deler dem opp i personlighets grupper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring er at vi "teite" og "barnslige" folk ikke liker sånne som deg. De tror de vet alt og ser ned på oss andre. Men sånn er det ikke! Ja vi er barnslige, 8. klassingene er 13 år når de begynner på ungdomskolen, de er fortsatt barn? La dem være det isteden for at alle skal være så dønn seriøse 24/7.

Personlig tror jeg at du ikke har noen venner fordi du er overlegen og tror du er den nye jesus eller noe sånt. Hvis vi er så barnslige så heng med folk fra VGS, eller nei vent, de vil sikkert heller ikke være med deg fordi du er overlegen.

Hilsen meg og en kompis

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opplevde selv at ungdomsskolen var en stor overgang fra barneskolen. Siden det var fler barneskoler enn ungdomsskoler i min kommune så var det mange nye ansikter på ungdomsskolen og det var i begynnelsen ganske stor forvirring i forhold til hvor hver enkelt hadde sin plass. Mange kommer også i puberteten for fullt i ungdomsskolealder og da er det mye hormoner som skaper forvirring oppi topplokket til enkelte.

Men hvis det er sånn at du opplever at folk blir mobbet synes jeg du skal si fra til en lærer eller sosialarbeider på skolen om dette. Kan forstå at du ikke har lyst til å blande deg inn, men det er likevel ansvarsfullt å si fra til noen slik at det kan bli tatt tak i.

Jeg vet ikke hvilket trinn du går i, men hvis du går i 8. klasse så vil jeg tro at ting stabiliserer seg litt mer etterhvert, når alle finner sin plass.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at vi "teite" og "barnslige" folk ikke liker sånne som deg. De tror de vet alt og ser ned på oss andre. Men sånn er det ikke! Ja vi er barnslige, 8. klassingene er 13 år når de begynner på ungdomskolen, de er fortsatt barn? La dem være det isteden for at alle skal være så dønn seriøse 24/7.

Personlig tror jeg at du ikke har noen venner fordi du er overlegen og tror du er den nye jesus eller noe sånt. Hvis vi er så barnslige så heng med folk fra VGS, eller nei vent, de vil sikkert heller ikke være med deg fordi du er overlegen.

Hilsen meg og en kompis

,

Hei, selvfølgelig er barn barn, men det er linja mellom å rulle seg i søla og kaste sur melk på hverandre og det å kunne oppføre seg når det trengs men heller være leke seg på en normal måte når tiden lar det gjøres.

Jeg kom på denne morsomme historien som jeg følte kunne være ett godt eksempel.

Da jeg gikk i 10ende klasse i 2007 så fikk de som valgte å betale, melk til lunsj, denne melka valgte en gjeng gutter å spare opp i noen uker så de kunne bruke den til å grise på skolen.

Jeg husker en gutt i klassen kom opp utenfor døra med den gamle melka si i hånden da vi venter på læreren som hadde glemt å låse opp døra.

Denne melka valgte han å legge på bakken så han kunne hoppe på den, det utrolige som skjedde da han gjorde dette var at når melke kartongen sprakk så mistet han balansen og falt pladask på ryggen rett oppi den sure melka. ( ganske svær fyr)

Denne gutten begynte å grine imens han rulla seg i melka da han mistet helt pusten av dette utforventede fallet. Vi kunne ikke gjøre annet en å le og mener ikke at dette var galt av oss når han skulle gjøre en slik idiotisk ting. :)

samling.jpg

Endret av pipppipp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hilsen meg og en kompis

Hva har du drukket? Er jeg ensom fordi jeg ikke går å rakker ned på andre? Er jeg dønn seriøs av den grunn? Nei. Jeg vet når jeg skal oppføre meg og når jeg skal snakke frekt tilbake, der er forskjellen. Tro meg, det er ikke slik at jeg ikke svarer for meg når drittslenging kommer min vei, det er det som gjør at det ikke kommer så ofte. Det at du kommer til den konklusjonen av de få tingene jeg har sagt får meg til å tenke på hvordan i alle din hjerne leste mine innlegg. Jeg er verken overlegen, og håper inderlig ikke å være den neste Jesus, det eneste jeg vil si er at drittslenging, mobbing pga fattighet blant elever osv osv, burde faen ikke vært her. Og nei, jeg går ikke aktivt og prøver å stoppe det, hvorfor? Fordi de som blir trakkasert på denne måten er rett og slett ikke åpen for noe hjelp, de stoler ikke på noen og blir mildt psykisk skadet , noe jeg forstår fullt og helt. Jeg prøver å hindre andre og rett og slett ødelegge mobbeofrene, mer vet jeg ikke hva skal gjøre.

Jeg går i 10ende for de som lurer. Anonym poster: 5041a4fce3214b446edcbe6fb59fa247

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...