Gå til innhold

Kommentar: - Ikke revolusjonerende


Anbefalte innlegg

21:9 er kun best for filmer.

 

Skal du bruke en tablet til mange andre multimedia ting enn bare filmer, så er 16:9 og 16:10 bedre egnet.

Du må jo virkelig ha en feil der oppe et sted hvis du ikke leste ironien i innlegget.

 

Hvilke "mange andre" multimedie-ting snakker du om?

Filmer, se på bilder (som også blir tatt i widescreen formatet), spill som også er best på widescreen formatet, CAD, 3D programmer, surfe på nettet, sjekke e-post og sjekke Facebook / Google+ med at du bare kan vri tablet'en 90 grader og få høyere oppløsning den veien.

 

Dette er noen få ting som funker best med en tablet som har 16:9 eller 16:10 formatet. Jeg nevnte dog flere ting enn bare multimedia nå da.

 

De fleste i verden syntes ikke at 16:9 er bedre enn 16:10 hvertfall. 16:9 har ene og alene tatt over fordi produsenter sparer på produksjonskostnader ved 16:9 kontra 16:10 på PC-skjemer og skjuler det hele med argumenter som "det egner seg bedre til multimedia" som allmennheten (deg inkludert tydeligvis) biter rett på og ettersom markedet tillater det å kjøper det så har ting faset nesten helt over til 16:9 som på alle måter der dårligere enn 16:10 på PC-skjermer.

 

Hva er egentlig den store fordelen med 16:9 og 16:10 til filmer, jeg ser jo at 4:3 ikke på noen måte er ideelt når vi ser på aspektratio men skal du først ha noe til filmer så er jo vitterlig 21:9 langt bedre ettersom 90% av alle filmer er 2.40:1 eller 2.35:1 så er jo verken 16:9 eller 16:10 på noen måter ideelt og nærmest bortkastet i din bok eller?

Er ikke noe jeg biter på, er noe jeg selv vet av erfaring på at er bedre enn 4:3 / 5:4 formatet. Jeg har selv levd med en 4:3 skjerm i nesten 6 år.

 

Når jeg kom over på min første widescreen skjerm som hadde 1680x1050 i oppløsning, så ble alt plutselig MYE bedre å holde på med i Windows.

 

Jeg har til og med en kompis av meg som tviholdt på 4:3 skjermformatet helt til han måtte kjøpe seg en ny PC skjerm. Og som alle vet, så var 4:3 skjermen nesten umulig å finne og ekstremt dyrt å kjøpe ca 1 år siden.

 

I dag så skjønner han egentlig ikke på hvorfor han tviholdt så lenge på 4:3 formatet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvordan du skal ha det til å være, så vil du miste ytelse med å aktivere vertical sync av den simple grunn at skjermkortet må tegne hele bilder i stedet for halvt og halvt per sekund.

 

Og med at iPhone 4S og iPad 2 kjørte på mere enn 60 fps i de testene det er snakk om, så viser det bare at dem ikke bruker vertical sync. Og dermed så kan man i bunn og grunn ikke si at iPhone 4S f.eks er kraftigere enn Galaxy S II.

 

Eller at iPad 2 f.eks ikke trenger å være kraftigere enn Galaxy S II i disse testene.

 

Da lurer jeg på hvordan i allverden du kan så bastant og bråsikkert med nøyaktig de samme tallene si at Galaxy S2 har BEDRE ytelse?

 

Så du sier testen ikke er tellende fordi ene telefonen har vsync og den andre ikke og det derfor skaper usikkerhet rundt de faktiske tallene, det i seg selv jo forsåvidt en av de første saklige argumentene du har servert i dag.

 

 

Men fremdeles buser du videre med at vsync automatisk (og ut ifra hvordan du skriver med overlegen sikkerhet) reduserer Galaxy S2 sin ytelse med 50%, det gir jo absolutt ingen mening. Igjen argumenterer du jo imot deg selv.

 

Og til slutt så skriver du jo sånt fint:

And also, LOL, iPhone 4 / 4S is announced as a gaming phone. But hahahaha, give me a freaking break, gaming on a lol 3.5 inch screen is as funny as watching 1080p Blu-Ray movies on an 17-inch monitor while sitting 1 meter from the monitor.

 

 

Men 2560x1600 16:10 skjerm på 11.6" skal du tydeligvis drive med all slags multimedia på og et nettbrett er mer enn bra nok til filmer og alt mulig rart?

 

Kan kjøre din argumentasjonsmetode og si at jeg er temmelig sikker på at flertallet heller velger å se filmer på en hjemmekino med 50+ TV, eller 90+ lerret med fult surround anlegg kontra det å sitte å se på filmer på et nettbrett som du tydeligvis mener er et av de viktigste bruksområdene for et nettbrett for alle og enhver av oss. Og ettersom jeg tror og mener at flertallet er enig med meg så tar du rett og slett feil og det er ingen vits å argumentere imot, for jeg har rett og slett rett enten du vil eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her en god artikkel forresten som vindicator burde lese.

 

http://marketingland.com/apple-twitter-poster-child-android-failure-7485

 

Den tar opp litt hvorfor android plattformen som tablet ikke er så interessant, grunnet mangel på apps. Når google+ appen ser ut som et oppblåst smartphone app, så skjønner du hvor mye google satser på dette. Samme med twitter, som apple poengerte på sin pressekonferanse.

 

Double fine, skulle holder på å lage et nytt point and click adventure, og når de sa hva det skulle lages til sa de, pc, mac, linux, ios og de android telefonene det er lett å lage til. Der har du problemet til android. Det er så fragmentert.

Lenke til kommentar

Uansett hvordan du skal ha det til å være, så vil du miste ytelse med å aktivere vertical sync av den simple grunn at skjermkortet må tegne hele bilder i stedet for halvt og halvt per sekund.

 

Og med at iPhone 4S og iPad 2 kjørte på mere enn 60 fps i de testene det er snakk om, så viser det bare at dem ikke bruker vertical sync. Og dermed så kan man i bunn og grunn ikke si at iPhone 4S f.eks er kraftigere enn Galaxy S II.

 

Eller at iPad 2 f.eks ikke trenger å være kraftigere enn Galaxy S II i disse testene.

 

Da lurer jeg på hvordan i allverden du kan så bastant og bråsikkert med nøyaktig de samme tallene si at Galaxy S2 har BEDRE ytelse?

 

Så du sier testen ikke er tellende fordi ene telefonen har vsync og den andre ikke og det derfor skaper usikkerhet rundt de faktiske tallene, det i seg selv jo forsåvidt en av de første saklige argumentene du har servert i dag.

 

 

Men fremdeles buser du videre med at vsync automatisk (og ut ifra hvordan du skriver med overlegen sikkerhet) reduserer Galaxy S2 sin ytelse med 50%, det gir jo absolutt ingen mening. Igjen argumenterer du jo imot deg selv.

 

Og til slutt så skriver du jo sånt fint:

And also, LOL, iPhone 4 / 4S is announced as a gaming phone. But hahahaha, give me a freaking break, gaming on a lol 3.5 inch screen is as funny as watching 1080p Blu-Ray movies on an 17-inch monitor while sitting 1 meter from the monitor.

 

 

Men 2560x1600 16:10 skjerm på 11.6" skal du tydeligvis drive med all slags multimedia på og et nettbrett er mer enn bra nok til filmer og alt mulig rart?

 

Kan kjøre din argumentasjonsmetode og si at jeg er temmelig sikker på at flertallet heller velger å se filmer på en hjemmekino med 50+ TV, eller 90+ lerret med fult surround anlegg kontra det å sitte å se på filmer på et nettbrett som du tydeligvis mener er et av de viktigste bruksområdene for et nettbrett for alle og enhver av oss. Og ettersom jeg tror og mener at flertallet er enig med meg så tar du rett og slett feil og det er ingen vits å argumentere imot, for jeg har rett og slett rett enten du vil eller ikke.

Jeg sier at Samsung Galaxy S II KAN ha mye bedre ytelse enn det selv iPad 2 har, men siden testene som er gjort mellom Galaxy S II og iPhone 4S og iPad 2 blir totalt feil å sammenligne med siden GPU'ene som er i disse enhetene fungerer forskjellig, så blir det faktisk galt å si at iPhone 4S eller iPad 2 har bedre ytelse enn ditt og datt eller motsatt så lenge den ene kjører med vertical sync.

 

Er en annen verden å sitte på en 11.6 tommers tablet med 2560x1600 i oppløsning eller høyere enn det er å sitte på en knøtt liten 3.5 tommers skjerm uansett oppløsning på den.

 

Dette kan ikke en gang sammenlignes.

 

Her en god artikkel forresten som vindicator burde lese.

 

http://marketingland.com/apple-twitter-poster-child-android-failure-7485

 

Den tar opp litt hvorfor android plattformen som tablet ikke er så interessant, grunnet mangel på apps. Når google+ appen ser ut som et oppblåst smartphone app, så skjønner du hvor mye google satser på dette. Samme med twitter, som apple poengerte på sin pressekonferanse.

 

Double fine, skulle holder på å lage et nytt point and click adventure, og når de sa hva det skulle lages til sa de, pc, mac, linux, ios og de android telefonene det er lett å lage til. Der har du problemet til android. Det er så fragmentert.

Ja hurra, noen få programmer som er bedre på iOS over Android.

 

Dette blir fikset på til Android uansett nå, så jeg venter heller en liten stund ekstra med å få dette i stedet med å ha en Android enhet da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Filmer, se på bilder (som også blir tatt i widescreen formatet), spill som også er best på widescreen formatet, CAD, 3D programmer, surfe på nettet, sjekke e-post og sjekke Facebook / Google+ med at du bare kan vri tablet'en 90 grader og få høyere oppløsning den veien.

 

Dette er noen få ting som funker best med en tablet som har 16:9 eller 16:10 formatet. Jeg nevnte dog flere ting enn bare multimedia nå da.

Filmer er jeg enig i. Bilder er det omtrent like dårlig på begge standarder. 16:10 er for lav og 4:3 for høy (holdt i landskapsmodus).

 

Det meste annet er jeg uenig på. Hvorfor? Plassen UI-elementer trenger. I tillegg er programmer/nettsider som Facebook og Google+ tilpasset både oppløsning og aspektratio.

 

Og spar meg hvis du nå påstår at du bruker iPad/Android-tablet til å kjøre Maya..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg blir overrasket over å se alt "hatet" mot apple hver gang et nytt produkt lanseres og det debatteres om det her på forumet. selv har jeg prøvd mye fra begge verdener (android og ios), men har landet på sistnevnte grunnet at jeg liker designet på enhetene, stabiliteten på operativsystemet og kvaliteten på appene. jeg lever også litt etter mottoet at "less is more" i noen sammenhenger. uansett blir mange dypgående meninger om apple vs. android subjektive og da står man i fare for å trå motparten på tærne og gjøre hele diskusjonen usakelig.

 

alt i alt vil jeg si at den nye ipaden er en verdig oppgradering fra fjorårets modell hvor det (for min del) er oppløsningen på skjermen som er mest etterlengtet! jeg hadde ipad 2 i en kortere periode, men byttet den inn rett og slett grunnet for grøtete skjerm.

 

det blir spennende å se hva som dukker opp i markedet fremover ettersom konkurransen tilspisser seg. :)

 

det store spørsmålet for min del blir om jeg skal kjøre tvillingsim på mobilabonnementet eller om jeg må anskaffe eget mobilt bredbånd til det nye nettbrettet... 1/2 gb fordelt hver måned på en smarttelefon og et nettbrett blir kanskje for lite.

 

Noen ganger usakelig? Det blir _alltid_ usakelig, jeg bare synes det er morsomt å helle bensin på bålet, for usaklighetene kommer faktisk ikke bare fra ikke-apple-brukere.

Det som er så fantastisk komisk er forventningene som bygges opp gjennom et helt år med rykter og spekuleringer fra apple-sekten, og når produktet kommer så presterer de å tro at produktet skal være like bra som forventningene skal ha det til :!:

 

Det er jo topp at du har funnet noe som fungerer for deg da, ingenting som er bedre enn det!

JEG ville vel ha brukt litt mer WiFi. Tilbudet på mobilt bredbånd i Norge er like elendig som fibertilbudet her til lands, føler jeg, og man har jo WiFi både på jobben og i hjemmet som regel.

 

Selv ser jeg etter en bærbar enhet jeg kan spille litt på, og da blir samtlige mac`er ubrukelige.

Endret av XanderZ waits for Diablo 3
Lenke til kommentar

 

Filmer, se på bilder (som også blir tatt i widescreen formatet), spill som også er best på widescreen formatet, CAD, 3D programmer, surfe på nettet, sjekke e-post og sjekke Facebook / Google+ med at du bare kan vri tablet'en 90 grader og få høyere oppløsning den veien.

 

Dette er noen få ting som funker best med en tablet som har 16:9 eller 16:10 formatet. Jeg nevnte dog flere ting enn bare multimedia nå da.

 

Bilder taes på ingen måter utelukkende i widescreen format, CAD og 3D-programmer er på ingen som helst måte nødvendigvis best i widescreen format, det avhenger jo helt av hva du arbeider med og når utvalget av profesjonelle programmer til dette formålet er nærmest fraværende på Android så faller jo argumentet i grus, sjekke epost og sjekke facebook og google+, samt surfing på nett fungerer da på ingen måte bedre i 16:9 eller 16:10? Hvorfor skulle de gjøre det? Når jeg sitter på mine 16:10 skjermer så har jeg to nettleser vinduer ved siden av hverandre i noe som ca er 4:3 format faktisk, mye nærmere det enn 16:9 hverfall, og vet du hva? Det fungerer jo langt bedre med tanke på hvordan nettsider osv er designet. Klart du kan vri om på skjermen så det blir endel bedre, men du kan da fint vri om på en iPad skjerm også så det argumentet fungerer jo på sånn måte begge veier, jeg vil si at 16:10 skjermer har en fordel på video ovenfor en 4:3, selv når du vrir den, men samtidig vil jeg si at til generelt bruk utenom TV-serier og video så vil en 4:3 skjerm ha en fordel fremfor en 16:10 skjerm som er snudd på siden.

 

Men igjen så er jo dette mine menger så de teller naturligvis ikke når du mener noe annet.

 

 

 

Er ikke noe jeg biter på, er noe jeg selv vet av erfaring på at er bedre enn 4:3 / 5:4 formatet. Jeg har selv levd med en 4:3 skjerm i nesten 6 år.

 

Når jeg kom over på min første widescreen skjerm som hadde 1680x1050 i oppløsning, så ble alt plutselig MYE bedre å holde på med i Windows.

 

Jeg har til og med en kompis av meg som tviholdt på 4:3 skjermformatet helt til han måtte kjøpe seg en ny PC skjerm. Og som alle vet, så var 4:3 skjermen nesten umulig å finne og ekstremt dyrt å kjøpe ca 1 år siden.

 

I dag så skjønner han egentlig ikke på hvorfor han tviholdt så lenge på 4:3 formatet.

 

 

 

Og jeg har en venn av venn, som kjenner en venn av en venn som mener at 21:9 fungerer best til alt og at Symbian OS overgår alt av andre operativsystemer der ute.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, folk vil ha høyere oppløsning på ting som kan få ting som viser ting i den ekte oppløsningen og ikke noe oppskalerings dritt.

 

Sjansene for at iPad får en stort flertall av sine apps kodet om til å støtte den nye oppløsningen vil jeg påstå er BETRAKTELIG høyere enn for Android, hvor alt allerede er oppskalert. En Android-app designet for en 640x480-skjerm kommer sikkert til å se fantastisk ut på den ikke-eksisterende Samsung-tableten som du snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*klipp og kast*

 

Men helt ærlig talt, RamGuy, du er klar over at det omtrent ikke eksisterer noe annet enn widescreen å få kjøpt nå, ja?

 

Spesielt når man snakker film og spill, så er det nærmest kun widescreen som brukes,

og da holder ikke argumentene dine spesielt mye vann. De blir mer som en sil å regne.

Med store hull i. Rustne, store hull, faktisk.

Lenke til kommentar
Filmer, se på bilder (som også blir tatt i widescreen formatet), spill som også er best på widescreen formatet, CAD, 3D programmer, surfe på nettet, sjekke e-post og sjekke Facebook / Google+ med at du bare kan vri tablet'en 90 grader og få høyere oppløsning den veien.

 

Dette er noen få ting som funker best med en tablet som har 16:9 eller 16:10 formatet. Jeg nevnte dog flere ting enn bare multimedia nå da.

Filmer er jeg enig i. Bilder er det omtrent like dårlig på begge standarder. 16:10 er for lav og 4:3 for høy (holdt i landskapsmodus).

 

Det meste annet er jeg uenig på. Hvorfor? Plassen UI-elementer trenger. I tillegg er programmer/nettsider som Facebook og Google+ tilpasset både oppløsning og aspektratio.

 

Og spar meg hvis du nå påstår at du bruker iPad/Android-tablet til å kjøre Maya..

Hint: Du kan snu en tablet med 16:9 eller 16:10 formatet 90 grader og gjøre alle argumenter på at 4:3 / 5:4 formatet er MYE dårligere.

Lenke til kommentar

 

Filmer, se på bilder (som også blir tatt i widescreen formatet), spill som også er best på widescreen formatet, CAD, 3D programmer, surfe på nettet, sjekke e-post og sjekke Facebook / Google+ med at du bare kan vri tablet'en 90 grader og få høyere oppløsning den veien.

 

Dette er noen få ting som funker best med en tablet som har 16:9 eller 16:10 formatet. Jeg nevnte dog flere ting enn bare multimedia nå da.

 

Bilder taes på ingen måter utelukkende i widescreen format, CAD og 3D-programmer er på ingen som helst måte nødvendigvis best i widescreen format, det avhenger jo helt av hva du arbeider med og når utvalget av profesjonelle programmer til dette formålet er nærmest fraværende på Android så faller jo argumentet i grus, sjekke epost og sjekke facebook og google+, samt surfing på nett fungerer da på ingen måte bedre i 16:9 eller 16:10? Hvorfor skulle de gjøre det? Når jeg sitter på mine 16:10 skjermer så har jeg to nettleser vinduer ved siden av hverandre i noe som ca er 4:3 format faktisk, mye nærmere det enn 16:9 hverfall, og vet du hva? Det fungerer jo langt bedre med tanke på hvordan nettsider osv er designet. Klart du kan vri om på skjermen så det blir endel bedre, men du kan da fint vri om på en iPad skjerm også så det argumentet fungerer jo på sånn måte begge veier, jeg vil si at 16:10 skjermer har en fordel på video ovenfor en 4:3, selv når du vrir den, men samtidig vil jeg si at til generelt bruk utenom TV-serier og video så vil en 4:3 skjerm ha en fordel fremfor en 16:10 skjerm som er snudd på siden.

 

Men igjen så er jo dette mine menger så de teller naturligvis ikke når du mener noe annet.

 

 

 

Er ikke noe jeg biter på, er noe jeg selv vet av erfaring på at er bedre enn 4:3 / 5:4 formatet. Jeg har selv levd med en 4:3 skjerm i nesten 6 år.

 

Når jeg kom over på min første widescreen skjerm som hadde 1680x1050 i oppløsning, så ble alt plutselig MYE bedre å holde på med i Windows.

 

Jeg har til og med en kompis av meg som tviholdt på 4:3 skjermformatet helt til han måtte kjøpe seg en ny PC skjerm. Og som alle vet, så var 4:3 skjermen nesten umulig å finne og ekstremt dyrt å kjøpe ca 1 år siden.

 

I dag så skjønner han egentlig ikke på hvorfor han tviholdt så lenge på 4:3 formatet.

 

 

 

Og jeg har en venn av venn, som kjenner en venn av en venn som mener at 21:9 fungerer best til alt og at Symbian OS overgår alt av andre operativsystemer der ute.

1. Nytter lite med at du sier om og men når CAD og 3D i de aller fleste tilfeller funker best med 16:9 eller 16:10 formatet. End of discussion.

 

2. Er bare å innse at folk flest i dag synes 16:9 eller 16:10 er best. Er en grunn til at 4:3 eller 5:4 ikke eksisterer utenom i Apple verdenen i dag. Simpelt fordi 16:9 og 16:10 er hva folk flest foretrekker å bruke i dag.

 

Ellers var ditt svar her et dårlig forsøk på å motargumentere det jeg sier.

 

Ja, folk vil ha høyere oppløsning på ting som kan få ting som viser ting i den ekte oppløsningen og ikke noe oppskalerings dritt.

 

Sjansene for at iPad får en stort flertall av sine apps kodet om til å støtte den nye oppløsningen vil jeg påstå er BETRAKTELIG høyere enn for Android, hvor alt allerede er oppskalert. En Android-app designet for en 640x480-skjerm kommer sikkert til å se fantastisk ut på den ikke-eksisterende Samsung-tableten som du snakker om.

Utviklingen går videre og ting vil skje nå som skjermen med enorme oppløsninger kommer, så chill. Ting vil forandre seg ganske snart.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg sier at Samsung Galaxy S II KAN ha mye bedre ytelse enn det selv iPad 2 har, men siden testene som er gjort mellom Galaxy S II og iPhone 4S og iPad 2 blir totalt feil å sammenligne med siden GPU'ene som er i disse enhetene fungerer forskjellig, så blir det faktisk galt å si at iPhone 4S eller iPad 2 har bedre ytelse enn ditt og datt eller motsatt så lenge den ene kjører med vertical sync.

 

Er en annen verden å sitte på en 11.6 tommers tablet med 2560x1600 i oppløsning eller høyere enn det er å sitte på en knøtt liten 3.5 tommers skjerm uansett oppløsning på den.

 

Dette kan ikke en gang sammenlignes.

 

 

 

Kan, sier du kan nå plutselig. Jeg ser verken noen kan, eller at du nevner at testen ikke teller i det du skrev, dette er jo direkte sitert:

And if you know how Vertical Sync works, then you know that by just enabling Vertical Sync, you will automaticly lose 50% of the FPS you normally gets and you will be FPS capped on 60 FPS.

 

 

So in thise case where Galaxy S II have 42.5 FPS (with Vertical Sync on), then it really means that it will have 85 FPS with the Vertical Sync off like iPhone 4S. iPhone 4S only have 73.1 FPS here.

 

 

Her går det mer i "will" og "automaticly" og ikke mye "kan" eller "kanskje" eller "hvis".

 

 

Nå skal du plutselig sammenligne en fiktiv Galaxy Tab på 11.6" med en iPhone? En iPad har faktisk 10" skjerm, og forskjellen på 10" og 11.6" er ikke så alt, alt for stor selv om det sikkert er natt og dag for deg.

 

Men vet du hva, jeg fikk nettopp høre at iPhone 5 kommer med 4.5" QALED (helt ny super teknologi) skjerm, med 5120x3072 oppløsning, kjørende på helt ny ARM prosessor som selv slår Intel Core i7-3960X på ytelse og med et skjermkort som selv GeForce GTX 680 skal slite med å matche, og samtidig vil batteriet vare omlag ett år og jaggu fungerer den som det perfekte tegnebrett også visstnok. Kan være at den blir annonsert iløpet av måneden så da kan vi jo se hvordan dine Samsung rykter klarer seg opp mot dette.

 

 

Jepp fullstendig usaklig, men det er jo tydelig at man må ta å leke deg for at du selv skal innse hvor dumt du argumenterer her til tider. Nok off-topic tullprat denne tråden nå, moderator burde komme inn å rett og slett fjerne de siste sidene her, Vindicator du kan godt ta ryktene dine i en egen mer relevant tråd så kan vi andre fortsette med en litt mer saklig og relevant diskusjon her. Syntes det høres ut som en veldig god ide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

XanderZ:

 

i grunn stemmer jo det du sier. det blir alltid massive diskusjonskriger mellom applesekten og androidfanboysa. trenden jeg ser er at diskusjonene går fra helhetlig produktdiskusjon til nerdete og til dels uvesentlige (ja, dette blir min påstand) spesifikasjonsdiskusjoner som hvermannsen ikke er særlig opptatt av.

 

poenget er at de fleste ikke tråkker feil ved valg av ios - produkter. har man dog forståelse for litt pc og noenlunde teknisk innsikt så kan på mange måter android være bedre. jeg savner f.eks. en bredere formatstøtte og til dels flashstøtte på min iphone, men innser at dette er en flaskehals jeg må tåle for å få de andre fordelene appleproduktene tilbyr.

 

og sist men ikke minst må jeg påpeke at jeg liker mye fra begge verdener! finnes det ingen andre her på forumet som har samme oppfatning? :)

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar

*klipp og kast*

 

Men helt ærlig talt, RamGuy, du er klar over at det omtrent ikke eksisterer noe annet enn widescreen å få kjøpt nå, ja?

 

Spesielt når man snakker film og spill, så er det nærmest kun widescreen som brukes,

og da holder ikke argumentene dine spesielt mye vann. De blir mer som en sil å regne.

Med store hull i. Rustne, store hull, faktisk.

 

Skal vell innrømme at det var skrevet mer i affekt og kanskje ikke besto av de beste argumentene, beklager det. Tror det er på tide å ta seg en liten blund og forhåpentligvis så er denne tråden litt mer tilbake på spor i morgen.

Lenke til kommentar

*klipp og kast*

 

Men helt ærlig talt, RamGuy, du er klar over at det omtrent ikke eksisterer noe annet enn widescreen å få kjøpt nå, ja?

 

Spesielt når man snakker film og spill, så er det nærmest kun widescreen som brukes,

og da holder ikke argumentene dine spesielt mye vann. De blir mer som en sil å regne.

Med store hull i. Rustne, store hull, faktisk.

 

Skal vell innrømme at det var skrevet mer i affekt og kanskje ikke besto av de beste argumentene, beklager det. Tror det er på tide å ta seg en liten blund og forhåpentligvis så er denne tråden litt mer tilbake på spor i morgen.

 

Hehe, var det jeg trodde ja. Ingenting å beklage det :)

De siste tre-fire sidene blir vel borte på et blunk,

god natt :)

Lenke til kommentar

Jeg sier at Samsung Galaxy S II KAN ha mye bedre ytelse enn det selv iPad 2 har, men siden testene som er gjort mellom Galaxy S II og iPhone 4S og iPad 2 blir totalt feil å sammenligne med siden GPU'ene som er i disse enhetene fungerer forskjellig, så blir det faktisk galt å si at iPhone 4S eller iPad 2 har bedre ytelse enn ditt og datt eller motsatt så lenge den ene kjører med vertical sync.

 

Er en annen verden å sitte på en 11.6 tommers tablet med 2560x1600 i oppløsning eller høyere enn det er å sitte på en knøtt liten 3.5 tommers skjerm uansett oppløsning på den.

 

Dette kan ikke en gang sammenlignes.

 

 

 

Kan, sier du kan nå plutselig. Jeg ser verken noen kan, eller at du nevner at testen ikke teller i det du skrev, dette er jo direkte sitert:

And if you know how Vertical Sync works, then you know that by just enabling Vertical Sync, you will automaticly lose 50% of the FPS you normally gets and you will be FPS capped on 60 FPS.

 

 

So in thise case where Galaxy S II have 42.5 FPS (with Vertical Sync on), then it really means that it will have 85 FPS with the Vertical Sync off like iPhone 4S. iPhone 4S only have 73.1 FPS here.

 

 

Her går det mer i "will" og "automaticly" og ikke mye "kan" eller "kanskje" eller "hvis".

 

 

Nå skal du plutselig sammenligne en fiktiv Galaxy Tab på 11.6" med en iPhone? En iPad har faktisk 10" skjerm, og forskjellen på 10" og 11.6" er ikke så alt, alt for stor selv om det sikkert er natt og dag for deg.

 

Men vet du hva, jeg fikk nettopp høre at iPhone 5 kommer med 4.5" QALED (helt ny super teknologi) skjerm, med 5120x3072 oppløsning, kjørende på helt ny ARM prosessor som selv slår Intel Core i7-3960X på ytelse og med et skjermkort som selv GeForce GTX 680 skal slite med å matche, og samtidig vil batteriet vare omlag ett år og jaggu fungerer den som det perfekte tegnebrett også visstnok. Kan være at den blir annonsert iløpet av måneden så da kan vi jo se hvordan dine Samsung rykter klarer seg opp mot dette.

 

 

Jepp fullstendig usaklig, men det er jo tydelig at man må ta å leke deg for at du selv skal innse hvor dumt du argumenterer her til tider. Nok off-topic tullprat denne tråden nå, moderator burde komme inn å rett og slett fjerne de siste sidene her, Vindicator du kan godt ta ryktene dine i en egen mer relevant tråd så kan vi andre fortsette med en litt mer saklig og relevant diskusjon her. Syntes det høres ut som en veldig god ide.

1. Det som gjelder er hva jeg sier nå. Og det jeg sier nå er ikke noe annet enn sannheten. Joda, det jeg sa i det du quoter som jeg sa for en god stund siden trenger ikke å bety at jeg mener det samme i dag.

 

2. Ja fint for deg at du har fått dette ryktet, men klager jeg på at du kommer med ryktet?

 

Nope, jeg lever ikke av å syte å bæse.

Lenke til kommentar

Utviklingen går videre og ting vil skje nå som skjermen med enorme oppløsninger kommer, så chill. Ting vil forandre seg ganske snart.

 

Det der har Google sagt i et par år allerede. Du er passe ignorant om du tror at skalerings/fragmenterings-problemet noen gang kommer til å bli løst.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

XanderZ:

 

i grunn stemmer jo det du sier. det blir alltid massive diskusjonskriger mellom applesekten og androidfanboysa. trenden jeg ser er at diskusjonene går fra helhetlig produktdiskusjon til nerdete og til dels uvesentlige (ja, dette blir min påstand) spesifikasjonsdiskusjoner som hvermannsen ikke er særlig opptatt av.

 

poenget er at de fleste tråkker ikke feil ved valg av ios - produkter. har man forståelse for litt pc og noenlunde teknisk innsikt så kan på mange måter android være bedre. jeg savner f.eks. en bredere formatstøtte og til dels flashstøtte på min iphone, men innser st dette er en flaskehals jeg må tåle for å få de andre fordelene produktene tilbyr.

 

og sist men ikke minst må jeg påpeke at jeg liker mye fra begge verdner! finnes det ingen andre her på forumet som har samme oppfatning? :)

 

For min egen del unngår jeg apple-produkter som svartedauen.

Jeg synes de er overprisa og ikke så fantastisk på utseende som mange skal ha det til.

Måten apple holder på støtter jeg heller ikke. Det hele minner meg om en viss fyr med en kort svart bart plassert rett under nesen. Jeg får ikke lov å nevne navnet til verken han eller tilhengerne til denne mannen, fordi da får jeg en ny advarsel, og det vil vi vel ikke ha noe av :)

 

Jeg foretrekker å ha full kontroll på hva som foregår på maskina jeg bruker, og vil ha mulighet til å bytte ut og endre konfigurasjoner og komponenter, og da er ikke Mac`s proprioritære boble noe for meg, men jeg synes det er interresant å følge med likevel, da.

Litt ironisk kan man vel si. :)

 

At ikke apple verken vil støtte Flash eller Java er for meg et mysterium.

Godt mulig de har støtte for Flash nå, men de ville iallefall ikke ha det til å begynne med.

Endret av XanderZ waits for Diablo 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...