Gå til innhold

Kommentar: - Ikke revolusjonerende


Anbefalte innlegg

Nei fordi du oppfører deg som om at mobilen din, os'et ditt og det å ha rett er det eneste i livet ditt. God natt! Håper du tenker litt på det jeg har skrevet nå, det er godt ment.

Og til dere andre.. Gi Vindicator litt rom, han har det ikke greit.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke dy meg; jeg har dårlig selvkontroll. Vindicator: Klarer du virkelig ikke å diskutere utenfor din egen konstruerte boble?

 

Jeg blir faktisk flau på dine vegne når jeg leser din logikk (eller mangel på sådan).

 

Kan du utdype det litt mer? Hva er det du blir flau for da? Mangelen på apple-fanboyisme?

 

Jeg er temmelig enig i det meste han har skrevet, både når det gjelder oppløsning, bruksområde og widescreen-biten.

Hvem i alle dager kjøper en overprisa tablet for å kun lese e-bøker og sende e-post?

Det klarer til og med Galaxy`n min.

 

Det må være ufattelig flaut å være apple-sau i dag, de går jo fem på hver bidige gang sektens knekter viser fram et nytt og "revolusjonerende" designprodukt.

:innocent:

Lenke til kommentar
Å nevne bobble når ingen av dere klarer å se at en tablet med 16:9 formatet og 2560x1600 i oppløsning blir uansett bedre enn enn 4:3 formatet når det kommer til å lese e-bøker og ellers tekst med at du kan snu en slik tablet 90 grader å få enda bedre lese område med at oppløsningen blir høyere enn det iPad klarer ved 90 grader da.

 

Kaaaaaaaching. Jeg er jo veldig smart jeg :thumbup: .

Skjermen er ikke vist frem, og det er heller ikke gjort noen tester.

 

Jeg vil heller ha en 9.7" 2048x1536 i 4:3 format. Går det fint for deg?

 

Helt ærlig: hvis film er det eneste du bruker en padde til, så trenger du ingen padde. Og nei, selvtitulering av seg selv som smart gjør det ikke sant. Sett ut i fra innleggene du så langt har kommet med, vil ikke jeg gi deg tittelen smart.

Men sjangsen er stor for at dette kommer i morgen. Fordi Samsung har snakket lenge om å lage en tablet med 11.6 tommers skjerm som er like stor i størrelse som en vanlig 10.1 tommers tablet med at dem utnytter fronten mye bedre til skjermen.

 

Ja det går fint for meg at du velger den skjermen, men det forandrer fortsatt ikke på faktaet at en 16:9 skjerm med 2560x1600 i oppløsning er bedre enn en 4:3 tommers skjerm med 2048x1536 i oppløsning når det kommer til å lese e-bøker og slike ting.

 

Og om du ikke har skjønt det enda, multimedia er enormt mye mere enn bare film. Ding dong, vokn opp.

Lenke til kommentar

Vi kan jo dra fem dette banale argumentet ditt fra XDA-Developers:

 

And if you know how Vertical Sync works, then you know that by just enabling Vertical Sync, you will automaticly lose 50% of the FPS you normally gets and you will be FPS capped on 60 FPS.

So in thise case where Galaxy S II have 42.5 FPS (with Vertical Sync on), then it really means that it will have 85 FPS with the Vertical Sync off like iPhone 4S. iPhone 4S only have 73.1 FPS here.

 

 

Then iPhone 4S have a little higher resolution over Galaxy S II, so it means that the performance on Galaxy S II and iPhone 4S are about equal.

Har jeg 250 fps i et spill og aktiverer vertical sync, så vil jeg ikke få mere enn 60 fps uansett på en PC. Så i mange tilfeller så kan du faktisk miste MYE mere enn bare 50% av fps'en din.

 

Men hvis bruken av nettbrett handler for det meste om film og multimedia og Vindicator tydeligvis ikke ønsker oppskalering så vil jo en Galaxy Tab med 2560x1600 oppløsning være ubrukelig, hvordan har du tenkt til å se film på den uten skalering?

Oppskalering for meg er fy fy uansett.

 

Men er noe annet å oppskalere i fra 1024x768 til 2048x1536 i oppløsning enn å måtte oppskalere noe i fra 1920x1080 til 2560x1600.

 

Jo mindre oppskalering jo bedre er det. Selv om jeg kanskje må leve med noe oppskalering om jeg kjøper den nye Galaxy Tablet'en om den får en slik oppløsning, så er det bedre med 30-40% oppskalering enn 100%.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

La samsung lage så mange tablets de vil. De går dårlige uansett, de prøver igjen og igjen, og sier egentlig bare "FUCK YOU" til consumer, som kjøper et nytt tablet, før det kommer enda et 2 uker etterpå.

 

Se på det nye galaxy taben, 10.1", 1280x800. WOW. Hissige saker, og på toppen av idioti. Touchwiz.

 

Jeg blir ihvertfall ikke buttfucket av apple 2 uker etter de har lansert tablet, slik som samsung / asus gjør. Men for all del, la de kopiere, så klarer de det vel til slutt, det er jo ikke akkurat vanskelig å kopiere et produkt, selv om de enda ikke har klart det.

 

Det er også veldig morsomt å se tabletene kommer etter apple har lansert sitt, så de kan leke catch up. Og etter det 5 samsung tablet som kommer til vinteren, kan dere alle skryte av syke speccs, før apple kommer med et nytt, som igjen er bedre. Var akkurat sånn i fjor, når tegra 3 kom, alle skrøyt om speccs, og 12 hissige cores. Allikevel ble tegra 3 slått av ipad 2, altså den tidligere utgaven. SÅ ja.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Å nevne bobble når ingen av dere klarer å se at en tablet med 16:9 formatet og 2560x1600 i oppløsning blir uansett bedre enn enn 4:3 formatet når det kommer til å lese e-bøker og ellers tekst med at du kan snu en slik tablet 90 grader å få enda bedre lese område med at oppløsningen blir høyere enn det iPad klarer ved 90 grader da.

 

Kaaaaaaaching. Jeg er jo veldig smart jeg :thumbup: .

Skjermen er ikke vist frem, og det er heller ikke gjort noen tester.

 

Jeg vil heller ha en 9.7" 2048x1536 i 4:3 format. Går det fint for deg?

 

Helt ærlig: hvis film er det eneste du bruker en padde til, så trenger du ingen padde. Og nei, selvtitulering av seg selv som smart gjør det ikke sant. Sett ut i fra innleggene du så langt har kommet med, vil ikke jeg gi deg tittelen smart.

Men sjangsen er stor for at dette kommer i morgen. Fordi Samsung har snakket lenge om å lage en tablet med 11.6 tommers skjerm som er like stor i størrelse som en vanlig 10.1 tommers tablet med at dem utnytter fronten mye bedre til skjermen.

 

Ja det går fint for meg at du velger den skjermen, men det forandrer fortsatt ikke på faktaet at en 16:9 skjerm med 2560x1600 i oppløsning er bedre enn en 4:3 tommers skjerm med 2048x1536 i oppløsning når det kommer til å lese e-bøker og slike ting.

 

Og om du ikke har skjønt det enda, multimedia er enormt mye mere enn bare film. Ding dong, vokn opp.

 

Du vet at 2560x1600 er 16:10, 2560x1440 er 16:9, hvertfall sist jeg sjekket. Men du vet jo best som alltid, og i din verden er vell fakta motsatt som vanlig.

 

Selv de vage ryktene du linken til sa jo at det var svært lite sannsynlig at Samsung ville vise frem noe sånt på en såpass lite treff, men du har vell andre linker som tilsier at det nærmest er garantert at noe sånt kommer i morgen?

 

Og om konseptbildene stemmer så har jeg bare et lite spørsmål, hvor skal jeg egentlig holde den uten å faktisk treffe og komme borti skjermen?

 

Og på hvilken måte er en 2560x1600 16:10 skjerm bedre enn 2480x1536 4:3 til lesing av bøker, 4:3 er jo laget fordi nettopp er perfekt for A4-format, eller tar jeg helt feil nå.

Lenke til kommentar
Syntes synd på de som kjøpte transformer prime bare for 1 måned siden

 

På hvilken måte ville Ipad vært et alternativ når jeg vil ha tastatur? Nei akkurat. Veldig glad jeg kjøpte Transformer Prime. Visste jo at neste ipad kom til å bli lansert ca nå, men jeg visste også at den eneste forskjellen ville være bedre skjerm og kjappere prosessor.

Lenke til kommentar
Kan du utdype det litt mer? Hva er det du blir flau for da? Mangelen på apple-fanboyisme?

 

Jeg er temmelig enig i det meste han har skrevet, både når det gjelder oppløsning, bruksområde og widescreen-biten.

Hvem i alle dager kjøper en overprisa tablet for å kun lese e-bøker og sende e-post?

Det klarer til og med Galaxy`n min.

 

Det må være ufattelig flaut å være apple-sau i dag, de går jo fem på hver bidige gang sektens knekter viser fram et nytt og "revolusjonerende" designprodukt.

:innocent:

Hva jeg blir flau over? Mangel på logikk og evne til å diskutere på konstruktivt nivå. Trenger vel ikke å sitere mer enn dette for å vise mitt poeng:

 

"2. Ja det er min mening og samtidig som det er min mening så er de FLESTE enig i meg når jeg sier at slik fronten på iPhone er nå, er bare så 10 år siden. Spesielt når det kommer til slike dyre telefoner som iPhones."

 

Men sjangsen er stor for at dette kommer i morgen. Fordi Samsung har snakket lenge om å lage en tablet med 11.6 tommers skjerm som er like stor i størrelse som en vanlig 10.1 tommers tablet med at dem utnytter fronten mye bedre til skjermen.

 

Ja det går fint for meg at du velger den skjermen, men det forandrer fortsatt ikke på faktaet at en 16:9 skjerm med 2560x1600 i oppløsning er bedre enn en 4:3 tommers skjerm med 2048x1536 i oppløsning når det kommer til å lese e-bøker og slike ting.

 

Og om du ikke har skjønt det enda, multimedia er enormt mye mere enn bare film. Ding dong, vokn opp.

Sjansen er "stor", men den har fortsatt ikke kommet.

 

Jeg kommer til å bruke iPaden mye til noter, og da er faktisk aspektratioet på 4:3 bedre. I tillegg er de fleste virkelig gode kreative programmene laget kun for iOS. Selvfølgelig vil dette forandre seg når Windows 8 kommer, men Android på tablet har jeg dessverre ingen tro på - til tross for en vidunderlig skjerm som muligens blir lansert i morgen.

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Du vet at 2560x1600 er 16:10, 2560x1440 er 16:9, hvertfall sist jeg sjekket. Men du vet jo best som alltid, og i din verden er vell fakta motsatt som vanlig.

 

Selv de vage ryktene du linken til sa jo at det var svært lite sannsynlig at Samsung ville vise frem noe sånt på en såpass lite treff, men du har vell andre linker som tilsier at det nærmest er garantert at noe sånt kommer i morgen?

 

Og om konseptbildene stemmer så har jeg bare et lite spørsmål, hvor skal jeg egentlig holde den uten å faktisk treffe og komme borti skjermen?

 

Og på hvilken måte er en 2560x1600 16:10 skjerm bedre enn 2480x1536 4:3 til lesing av bøker, 4:3 er jo laget fordi nettopp er perfekt for A4-format, eller tar jeg helt feil nå.

Joda, men 16:9 or 16:10 er og forblir bedre enn 4:3 og 5:4 uansett.

 

Har du hørt om noe som heter sensorer som forhindrer deg å å trykke feil når du holder den slikt om kantene rundt skjemen blir så tynne?

 

Om en slik tablet kanskje ikke kommer i morgen, så vil den muligens komme om kort tid. Kanskje den blir lansert samtidig som Galaxy S III blir lansert. Who knows?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Joda, men JEG syntes 16:9 or 16:10 er og forblir bedre enn 4:3 og 5:4 uansett.

 

Har du hørt om noe som heter sensorer som forhindrer deg å å trykke feil når du holder den slikt om kantene rundt skjemen blir så tynne?

 

Om en slik tablet kanskje ikke kommer i morgen, så vil den muligens komme om kort tid. Kanskje den blir lansert samtidig som Galaxy S III blir lansert. Who knows?

Fikset den litt jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg 250 fps i et spill og aktiverer vertical sync, så vil jeg ikke få mere enn 60 fps uansett på en PC. Så i mange tilfeller så kan du faktisk miste MYE mere enn bare 50% av fps'en din.

 

Du mister jo ikke ytelse, du aktiverer noe som begrenser maks FPS til Hz på skjermen, når jeg aktiverer 120 FPS limit i nVIDIA driverne så mister jeg jo ikke ytelse jeg bare begrenser den til hva skjermen faktisk klarer å vise for å ikke sløse maskinvarekraft til ingen nytte og for å unngå tearing.

 

Vsync fører til økt latency og derfor bruker jeg det aldri, det å sette en max limit i driver lik Hz på skjermen er en mye bedre løsning enn vsync noen gang vil være.

 

 

Og eksemplet ditt med Galaxy S2 blir jo like feil uansett, Galaxy S2 når jo ikke antall bilder som skjermen kan vise, ergo så begrenses ikke ytelsen av vsync på samme måte, det er riktig at vsync i noen tilfeller kan redusere ytelsen din noe, men du sier at den automatisk reduserer med 50% og at Galaxy S2 tallene må ganges med to for å være sammenlignbare med iPhone 4S som ikke kjører vsync og det er rett og slett feil uansett hva du sier, dette er som å si at 2+2=18 og uansett hvilken virkelighetsoppfatning du har så er det feil og det du skriver her er ren svada, hvertfall i dette tilfellet.

 

Du argumenterer faktisk imot Anandtech som er en av de mest anerkjente, og beste uavhengige testnettsidene som er å oppdrive per dags dato. Men du har vell alltids noen "gode" argumenter og forklaring på lur som alltid.

 

 

Beklager for at jeg ikke lenger klarer å holde meg spesielt seriøs eller profesjonell, men det er ikke alltid like lett når du får servert så mye svada som det serveres her. God natt!

 

Men hvis bruken av nettbrett handler for det meste om film og multimedia og Vindicator tydeligvis ikke ønsker oppskalering så vil jo en Galaxy Tab med 2560x1600 oppløsning være ubrukelig, hvordan har du tenkt til å se film på den uten skalering?

Er noe annet å oppskalere i fra 1024x768 til 2048x1536 i oppløsning enn å måtte oppskalere noe i fra 1920x1080 til 2560x1600.

 

Jo mindre oppskalering jo bedre er det. Selv om jeg kanskje må leve med noe oppskalering om jeg kjøper den nye Galaxy Tablet'en om den får en slik oppløsning, så er det bedre med 30-40% oppskalering enn 100%.

 

 

 

Oppskalering fra 16:9 til 16:9 kan fungere bra, og det kan fungere ikke fult så bra. Skalering fra 16:9 til 16:10 som det faktisk er i dette tilfellet fungerer jo ikke med 1:1 pixelmapping.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, men de fleste i verden i dag synes 16:9 og 16:10 er og forblir bedre enn 4:3 og 5:4 uansett.

 

Har du hørt om noe som heter sensorer som forhindrer deg å å trykke feil når du holder den slikt om kantene rundt skjemen blir så tynne?

 

Om en slik tablet kanskje ikke kommer i morgen, så vil den muligens komme om kort tid. Kanskje den blir lansert samtidig som Galaxy S III blir lansert. Who knows?

Fikset den litt jeg

Fikset den enda litt mere jeg.

 

Joda, men 16:9 or 16:10 er og forblir bedre enn 4:3 og 5:4 uansett.

Men i h*lvete da mann. 21:9 er da vitterlig det beste.

 

Ser du virkelig ikke at forskjellig aspektratio passer til forskjellige ting?

21:9 er kun best for filmer.

 

Skal du bruke en tablet til mange andre multimedia ting enn bare filmer, så er 16:9 og 16:10 bedre egnet.

 

Har jeg 250 fps i et spill og aktiverer vertical sync, så vil jeg ikke få mere enn 60 fps uansett på en PC. Så i mange tilfeller så kan du faktisk miste MYE mere enn bare 50% av fps'en din.

 

Du mister jo ikke ytelse, du aktiverer noe som begrenser maks FPS til Hz på skjermen, når jeg aktiverer 120 FPS limit i nVIDIA driverne så mister jeg jo ikke ytelse jeg bare begrenser den til hva skjermen faktisk klarer å vise for å ikke sløse maskinvarekraft til ingen nytte og for å unngå tearing.

 

Vsync fører til økt latency og derfor bruker jeg det aldri, det å sette en max limit i driver lik Hz på skjermen er en mye bedre løsning enn vsync noen gang vil være.

 

 

Og eksemplet ditt med Galaxy S2 blir jo like feil uansett, Galaxy S2 når jo ikke antall bilder som skjermen kan vise, ergo så begrenses ikke ytelsen av vsync på samme måte, det er riktig at vsync i noen tilfeller kan redusere ytelsen din noe, men du sier at den automatisk reduserer med 50% og at Galaxy S2 tallene må ganges med to for å være sammenlignbare med iPhone 4S som ikke kjører vsync og det er rett og slett feil uansett hva du sier, dette er som å si at 2+2=18 og uansett hvilken virkelighetsoppfatning du har så er det feil og det du skriver her er ren svada, hvertfall i dette tilfellet.

 

Du argumenterer faktisk imot Anandtech som er en av de mest anerkjente, og beste uavhengige testnettsidene som er å oppdrive per dags dato. Men du har vell alltids noen "gode" argumenter og forklaring på lur som alltid.

 

 

Beklager for at jeg ikke lenger klarer å holde meg spesielt seriøs eller profesjonell, men det er ikke alltid like lett når du får servert så mye svada som det serveres her. God natt!

 

Men hvis bruken av nettbrett handler for det meste om film og multimedia og Vindicator tydeligvis ikke ønsker oppskalering så vil jo en Galaxy Tab med 2560x1600 oppløsning være ubrukelig, hvordan har du tenkt til å se film på den uten skalering?

Er noe annet å oppskalere i fra 1024x768 til 2048x1536 i oppløsning enn å måtte oppskalere noe i fra 1920x1080 til 2560x1600.

 

Jo mindre oppskalering jo bedre er det. Selv om jeg kanskje må leve med noe oppskalering om jeg kjøper den nye Galaxy Tablet'en om den får en slik oppløsning, så er det bedre med 30-40% oppskalering enn 100%.

 

 

 

Oppskalering fra 16:9 til 16:9 kan fungere bra, og det kan fungere ikke fult så bra. Skalering fra 16:9 til 16:10 som det faktisk er i dette tilfellet fungerer jo ikke med 1:1 pixelmapping.

Uansett hvordan du skal ha det til å være, så vil du miste ytelse med å aktivere vertical sync av den simple grunn at skjermkortet må tegne hele bilder i stedet for halvt og halvt per sekund.

 

Og med at iPhone 4S og iPad 2 kjørte på mere enn 60 fps i de testene det er snakk om, så viser det bare at dem ikke bruker vertical sync. Og dermed så kan man i bunn og grunn ikke si at iPhone 4S f.eks er kraftigere enn Galaxy S II.

 

Eller at iPad 2 f.eks ikke trenger å være kraftigere enn Galaxy S II i disse testene.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
21:9 er kun best for filmer.

 

Skal du bruke en tablet til mange andre multimedia ting enn bare filmer, så er 16:9 og 16:10 bedre egnet.

Du må jo virkelig ha en feil der oppe et sted hvis du ikke leste ironien i innlegget.

 

Hvilke "mange andre" multimedie-ting snakker du om?

Endret av iMono
Lenke til kommentar

De fleste i verden syntes ikke at 16:9 er bedre enn 16:10 hvertfall. 16:9 har ene og alene tatt over fordi produsenter sparer på produksjonskostnader ved 16:9 kontra 16:10 på PC-skjemer og skjuler det hele med argumenter som "det egner seg bedre til multimedia" som allmennheten (deg inkludert tydeligvis) biter rett på og ettersom markedet tillater det å kjøper det så har ting faset nesten helt over til 16:9 som på alle måter der dårligere enn 16:10 på PC-skjermer.

 

Hva er egentlig den store fordelen med 16:9 og 16:10 til filmer, jeg ser jo at 4:3 ikke på noen måte er ideelt når vi ser på aspektratio men skal du først ha noe til filmer så er jo vitterlig 21:9 langt bedre ettersom 90% av alle filmer er 2.40:1 eller 2.35:1 så er jo verken 16:9 eller 16:10 på noen måter ideelt og nærmest bortkastet i din bok eller?

Lenke til kommentar

Joda, men de fleste i verden i dag synes 16:9 og 16:10 er og forblir bedre enn 4:3 og 5:4 uansett.

 

Har du hørt om noe som heter sensorer som forhindrer deg å å trykke feil når du holder den slikt om kantene rundt skjemen blir så tynne?

 

Om en slik tablet kanskje ikke kommer i morgen, så vil den muligens komme om kort tid. Kanskje den blir lansert samtidig som Galaxy S III blir lansert. Who knows?

 

Hva andre syntes gir jeg blanke f i. Jeg kjøper ting basert på hva jeg syntes er best.

 

Er så bra vi har denne samme diskusjonen hvert år. I fjor var det mangel på notification system, 2 år før der, var det multitasking. Dårlig oppløsning etc. Og nå er det aspect ratioen det er noe feil med. Jaja. Samtidig ser du ikke "apple fanboyene" disser android folk på hvorfor gpsen i transformer primen ikke fungerer etc. Men men. God humor er det nå ihvertfall.

Lenke til kommentar

jeg blir overrasket over å se alt "hatet" mot apple hver gang et nytt produkt lanseres og det debatteres om det her på forumet. selv har jeg prøvd mye fra begge verdener (android og ios), men har landet på sistnevnte grunnet at jeg liker designet på enhetene, stabiliteten på operativsystemet og kvaliteten på appene. jeg lever også litt etter mottoet at "less is more" i noen sammenhenger. uansett blir mange dypgående meninger om apple vs. android subjektive og da står man i fare for å trå motparten på tærne og gjøre hele diskusjonen usakelig.

 

alt i alt vil jeg si at den nye ipaden er en verdig oppgradering fra fjorårets modell hvor det (for min del) er oppløsningen på skjermen som er mest etterlengtet! jeg hadde ipad 2 i en kortere periode, men byttet den inn rett og slett grunnet for grøtete skjerm.

 

det blir spennende å se hva som dukker opp i markedet fremover ettersom konkurransen tilspisser seg. :)

 

det store spørsmålet for min del blir om jeg skal kjøre tvillingsim på mobilabonnementet eller om jeg må anskaffe eget mobilt bredbånd til det nye nettbrettet... 1/2 gb fordelt hver måned på en smarttelefon og et nettbrett blir kanskje for lite.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...