Gå til innhold

Kommentar: - Ikke revolusjonerende

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, han sier ikke at den er revolusjonerende, men setter spørsmålstegn med hva journalisten synes mangler. Siden ipad kom så har den vel ikke vært noen nettbrett som har vært revolusjonerende. Jeg tror han savner mer utdypende argumenter for hva som mangler for journalisten. Om det er x antall innganger og utganger så har han sett på feil nettbrett. Det lar Apple andre produsenter styre med.

Tror ikke jeg kjøper iPad 3 med det første, men etterhvert blir det nok kjøp. Større oppløsning vil gjøre surfeoplevelsen i sofaen bedre :)

Og til de som stadig lirer av seg: saueflokken vil sikkert kjøpe den, disiplene til jobs kjøper alt som det er trykket ett halvråtnent eple på osv osv. Denne saueflokken har vokst noe enormt siden iPhone ble lansert og ennå mer siden Apple ble lansert. Selv på bærbar pc siden vokser den, det er altså ikke sauer eller disipler som kjøper iphone og ipad, det er fornøyde brukere av apple sine produkter og andre forbrukere som velger å kjøpe apple. Så får dere krangle om hvor hjernevasket/hjerneskadet disse er da verden er fulle av nydelige produkterr som slår Apples' produkter på alle punkt, og som i tillegg er produsert av engler som tenker på ditt beste.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, han sier ikke at den er revolusjonerende, men setter spørsmålstegn med hva journalisten synes mangler. Siden ipad kom så har den vel ikke vært noen nettbrett som har vært revolusjonerende. Jeg tror han savner mer utdypende argumenter for hva som mangler for journalisten. Om det er x antall innganger og utganger så har han sett på feil nettbrett. Det lar Apple andre produsenter styre med.

Tror ikke jeg kjøper iPad 3 med det første, men etterhvert blir det nok kjøp. Større oppløsning vil gjøre surfeoplevelsen i sofaen bedre :)

Og til de som stadig lirer av seg: saueflokken vil sikkert kjøpe den, disiplene til jobs kjøper alt som det er trykket ett halvråtnent eple på osv osv. Denne saueflokken har vokst noe enormt siden iPhone ble lansert og ennå mer siden Apple ble lansert. Selv på bærbar pc siden vokser den, det er altså ikke sauer eller disipler som kjøper iphone og ipad, det er fornøyde brukere av apple sine produkter og andre forbrukere som velger å kjøpe apple. Så får dere krangle om hvor hjernevasket/hjerneskadet disse er da verden er fulle av nydelige produkterr som slår Apples' produkter på alle punkt, og som i tillegg er produsert av engler som tenker på ditt beste.

Han sier det ikke direkte, men ahn sier følgende: "Journalisten synes altså ikke den nye iPaden er revolusjonerende?.... Stakkaren ser seg like blind på hardware specs som de fleste andre. Den aller største grunnen til gigantsuksessen til iPad, iPhone og iPod Touch er uten tvil økosystemet til Apple. " Det antyder ganske kraftig at han mener journalisten tar feil i at den ikke er revolusjonerende.

I tillegg gjør han feieln å påstå at hardware ikke har noe å si, noe som er pølsevev.

AtW

Lenke til kommentar

Ingenting har endret seg merkverdig den siste tiden. Den største endringen er App Store, Music Store, Movie Store, iCloud og iOS. Android har i sammenligning ingenting, i tillegg ser enhetene ut som søppel.

Samsung Galaxy S II ser 50 ganger bedre ut enn det iPhone 4S gjør.

iPhone 4S ser latterlig ut med en så liten skjern i fronten hvor den utnytter fronten så dårlig til skjermen.

I'm just sayin.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se så har ikke en eneste person i denne tråden verken påstått eller referert til at den skal ha 4x Tegra 3 grafikkytelse? De fleste av oss er vell såpass edruelige at vi venter på tester fra blant annet fra Anandtech før vi tar det som god fisk.

Men folk flest tror vell at vi alle er manipulerte Apple fanatikere og automatisk sluker alt som måtte sies i keynoten.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det gjelder vell forøvrig alle produsenter, tar aldri ytelsestallene til verken AMD, Intel, nVIDIA eller hvem som helst andre når de viser dem frem ved sine egne presselanseringer.

Stoler utelukkende på profesjonelle og troverdige tredjeparter, og sånn er det nok dessverre i dagens samfunn.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Sannsynligheten for at iPad (3) (The New) er fire ganger raskere enn Tegra 3 er stor.

Her er iPad 2 (PowerVR SGX 543MP2) mot Transformer Prime med Tegra 3. (Fra AnandTech)

Ryktene sier at "The New iPad" har PowerVR SGX 543MP4+ GPU. Dette er den samme som sitter i PS Vita. Dog er sannsynligheten for at Apple har overklokket den relativt stor.

42748.png

42749.png

42760.png

42761.png

Endret av LordManhattan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror GPUen kanskje parkerer konkurrentene, og oppløsningen er et solid løft. Havnet egentlig omtrent der jeg forventet. Spent på om den endelig får 1GB ram, og hvorfor den bruker så mye strøm. Den har vesentlig større batteri enn iPad 2(og er derfor tykkere), men de har ikke økt den oppgitte batterilevetiden, så noe må jo ha skjedd.

Lenke til kommentar

Gamme maskinvare? Kan du linke til x-antall produkter som har hatt maskinvaren til iPad 3 i mange måneder allerede? Ikke mange nettbrett her i Europa som selges med verken 4G / LTE, firekjerner GPU tilsvarende den i iPad 3, ingen her 2480x1536 oppløsning og det er vell ikke mange nettbrett som støtter såpass mange mobilnett og bånd samtidig osv osv.. Som jeg skrev i en annen tråd:

Den nye Ipad har støtte for LTE, men det ser ut som den støtter amerikanske LTE, ikke europeisk ifølge digi. Kan ikke helt tro at det er sant, det vil være jævlig dumt av Apple å selge en LTE versjon i Europa som ikke virker i Europa. Vi får se den 23 mars.

Lenke til kommentar

I hvert fall nå i starten kommer det aller meste av apper, spill etc. til å vises i 1024x768 pikslers oppløsning på skjermen. Det betyr at man i mange tilfeller ikke vil få nytte av den økte oppløsningen.

De fleste apper inneholder noe tekst, eller bruker standar UI-widgets. Disse vil ta nytte av oppløsningen automatisk. Tror også mange utviklere er klare med oppgraderinger, da det har vært kjent ganske lenge at neste iPad trolig kom med økt oppløsning.

Dersom man prøver å spille av full HD filmer (f.eks fra det innebygde kameraet) i fullskjerm så vil bildet skaleres slik at man ikke får 1:1 pikselmapping. Det vil tilføre en del uskarphet og bli mer uskarpt enn den samme videoen vist på Asus Transformers 1920x1200 skjerm.

Går det ikke egentlig ganske greit å skalere video? Har aldri opplevd det som noe problem, men jeg ser med en gang om en PC-skjerm er stilt inn på feil oppløsning.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Grunnen til batterilevetiden ikke er betydelig bedre er jo pga den høye oppløsningen.

Hvorfor?

AtW

Mistet innlegget jeg skrev her nå, men det var snakk om at iPad trengte dobbelt opp med LED-bakgrunnsbelysning pga den høye pikseltettheten. Blir spennende å se om det er tilfellet når iFixit plukker den fra hverandre, og batteritestene til Anandtech. Jeg ville trodd at den nye iPaden ville fått bedre batteritid grunnet overgang fra 45nm til 28/32nm på CPU og GPU, men nå viste det seg at LTE-brikken fortsatt var på 45nm.

Endret av eisa01
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til batterilevetiden ikke er betydelig bedre er jo pga den høye oppløsningen.

Hvorfor?

AtW

LTE bruker mer strøm enn GSM/3G, flere piksler krever kraftigere maskinvare. Selv om CPU/GPU er 28/32nm så betyr ikke det at på en eller annen fantastisk måte at sluttproduktet bruker mindre strøm. Min Galaxy Note har et batteri på 2500mAh. Betyr dette at batteriet varer i flere dager? Nei, for Note har som kjent en gigantisk skjerm på 1280x800. Hva hadde skjedd om man hadde byttet ut skjermen med en på 800x480? Jo, man hadde endt opp med en Galaxy SII med enda bedre batteritid enn idag.

Poenget er at skjermer med høy oppløsning sluker strøm. At den også har LTE hjelper ikke.

Kan dere ikke begynne å vise bilder av alle sjefene i Apple istedenfor disse intetsigende produktbildene hele tiden, det hadde vært mye bedre, har lyst til å se hvordan disse toppsjefene ser ut :)

Eller du kan bruke en onlinetjeneste som er relativt kjent. Google.

Lenke til kommentar

Ingenting har endret seg merkverdig den siste tiden. Den største endringen er App Store, Music Store, Movie Store, iCloud og iOS. Android har i sammenligning ingenting, i tillegg ser enhetene ut som søppel.

Samsung Galaxy S II ser 50 ganger bedre ut enn det iPhone 4S gjør.

iPhone 4S ser latterlig ut med en så liten skjern i fronten hvor den utnytter fronten så dårlig til skjermen.

I'm just sayin.

Spør hvem som helst med LITT peiling på design. Alle vil stemme iPhone.

Jeg fikk tidligere en ukes bann for å ha kallt noen som kritserte Apple sin design for usofistikerte, kjedelige, Toyota-kjørende regnskapsførere med huslån til de er 60, så jeg skal unngå å peke fingre her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...