Gå til innhold

Kommentar: - Ikke revolusjonerende

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har vist ikke fått med dere at den heter The New iPad, og ikke iPad 3?

iPad 2 heter jo heller ikke iPad 2 men bare iPad. The New iPad høres ut som et upraktisk navn med tanke på at den ikke alltid kommer til å være ny, men vi får se hva som kommer til å praktiseres :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere har vist ikke fått med dere at den heter The New iPad, og ikke iPad 3?

Navnet er ikke "The New iPad", den heter kun iPad fra nå av (tallet er altså droppet), men man bruker "the new iPad" for å skille den fra gamle modeller.

Akkurat som alle utgaver av MacBook Pro heter kun MacBook Pro, og ikke "MacBook Pro Ultimate 2012 edition".

(Hvis du ser på teksten så er det kun iPad som er skrevet med logo-fonten, mens "the new" er skrevet i en tynnere font, og med små bokstaver) (Det er ihvertfall det jeg tror :-))

Edit:

iPad 2 heter jo heller ikke iPad 2 men bare iPad. The New iPad høres ut som et upraktisk navn med tanke på at den ikke alltid kommer til å være ny, men vi får se hva som kommer til å praktiseres :)

iPad 2 har hele tiden blitt markedsført som "iPad 2", bare iPad er navnet som brukes om originalen, og om tredje generasjonen som kom i dag (som sagt, med "the new" foran for å skille den fra 2-eren).

Endret av havarhen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes synd på de som kjøpte transformer prime bare for 1 måned siden :pVille hatt snapdragon utgaven av asus brettet, da powervr overgår tegra ganske hardt. Så vidt jeg har forstått så får du bare snapdragon i 3g utgaven. litt synd

Ja spesielt med alle wifi problemene, jeg skal ha transformer pad infinity. Syns ios er elendig operativ system, liker at man kan skreddesy mer på android

Lenke til kommentar

havarhen: Det er riktig at forrige iPad har blitt markedsført som iPad 2 i utsalgssteder, akkurat som man har snakket om generasjoner av iPod. Ser du på esken og på selve enheten står det ikke iPad 2 noe sted. Den også heter altså egentlig bare iPad, men totallet ble brukt til å skille den fra enern i utsalg og omtale :)

(edit)

Ser du på eskene til de ulike iPhone-modellene har alle det fullstendige navnet påskrevet. Såvidt jeg kjenner til er iPhone det eneste produktet som har en slags telling i selve navnet, men der i gården er det jo uansett heller ikke snakk om noen vanlig telling, med de to S-modellene. Dermed er egentlig navnevalgene der mer like iPod Nano og iPod Classic osv.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar
Det betyr at pikslene er mindre og ligger tettere, slik at skjermen kanskje oppleves skarpere.

Og der stoppet jeg å lese.

Hvor har dere fått informasjon om at grafikkdelen av SoC ikke er firekjerners slik som Apple selv sier?

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Sitat fra artikkelen deres:

Samsung Galaxy Tab 10.1 er lettere enn iPad 3, har en større skjerm og har samme prosessor

Har nå egentlig galaxy tab større skjerm enn ipad, dersom du måler areal? Noen som har overflate tallene?

Nå har jeg gått pythagoras bananas og funnet ut at ipad har større skjermareal enn galaxy tab.

Mål i tommer:

Galaxy tab 10.1:

45,847443295 inch2

Ipad:

46,562473769 inch2

Endret av apegryn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

iMono: Rettet.

Jeg skrev ikke artikkelen, så det er litt farlig å gjette, men mye av den går ut på å sammenlikne med Android-brett som har betydelig høyere oppløsning enn de tidligere iPad-modellene. Et par av Android-brettene som har blitt lansert i år har 1920 x 1200 pikslers oppløsning, og selv om antallet piksler opp til nye iPad utgjør noen prosent, er det ikke sagt at forskjellen oppleves dramatisk på så relativt små skjermer. Jeg regner med det er derfra ordet "kanskje" stammer, uten at det blir forklart godt i teksten før :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Ja.

Jeg leste artikkelen som om at den kanskje ville oppleves skarpere enn iPad 2. Det er klart den vil oppleves skarpere.

Det er også grunnen til at jeg først nå kjøper meg en padde - da jeg endelig kan nyttegjøre alle noter jeg har digitalisert (og nei, det er ikke Lisa gikk til skolen).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sært å forsvare at dere kaller den for iPad 3.

Greit nok at det ikke står "2" på iPad 2 eller esken, men det er vel kun der det ikke gjør det. På nettside, nettbutikk og produktlanseringen brukes "iPad 2" som navnet i nøyaktig samme grad som "The new iPad" brukes nå.

Per nå er det altså to enheter man kan kjøpe. "iPad 2" og "The new iPad".

Se gjerne lenker

http://store.apple.com/us/browse/home/shop_ipad/family/ipad

Vet ikke helt hvorfor jeg gidder å argumentere for dette midt på natta, men skjønner i enda mindre grad hvorfor dere gidder å insistere på å kalle den iPad 3 når det er åpenbart feil.

iPad har forøvrig marginalt større skjerm enn galaxy tab 10.1. Do the math.

Endret av genser
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Blir morsomt når folk får fingeren ut av ræva til Apple og oppdager at et batteri på 42.5Wh istedetfor tidligere 25Wh tar "litt" lenger å lade når det er samme 10W lader

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Blir morsomt når folk får fingeren ut av ræva til Apple og oppdager at et batteri på 42.5Wh istedetfor tidligere 25Wh tar "litt" lenger å lade når det er samme 10W lader.

Mener å ha hørt at sakte lading for visse batterier er bedre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Blir morsomt når folk får fingeren ut av ræva til Apple og oppdager at et batteri på 42.5Wh istedetfor tidligere 25Wh tar "litt" lenger å lade når det er samme 10W lader.

Mener å ha hørt at sakte lading for visse batterier er bedre?

Da har du hørt for mange år siden. Uansett så lader ikke batteriet saktere i den forstand du tenker på, batteriet er rett og slett større, uten at laderen yter mer. Laderen er fortsatt på 10W selv om batteriet nå er på 42.5Wh. Om du så har perfekt energioverføring vil det logisk sett ta 4 timer og 15 minutter. Og det er ikke slik lading fungerer. Tipper 5-6 timers lading på den nye iPaden

Lenke til kommentar

Gjesp.

Ser trenden at Apple går fra å være verdensledende innen innovasjon av forbrukerelektronikk til å spille catch-up mot sine konkurrenter. Det samme skuffelsen fór gjennom salen da Apple introduserte S(ssssh!) istedet for 5'ern som alle ventet på. Nå får brettet kun 2 kjerner og ingen reele positive overraskelser.

Men: menigheten er lojal og det selger sikkert som hakka møkk. Det betyr ikke nødvendigvis at Apple har det beste nettbrettet lengre. Snarere tvert imot?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Skjermen er også en fiasko. 3 megapikslers LCD er fortsatt en forbanna LCD. Gi meg heller en Galaxy Tab 7.7 med AMOLED skjerm. Hver gang jeg åpner samme bilde på Galaxy S IIen og iPad2en min og sammenlikner så begynner jeg å lure på om iPad-skjermen er defekt.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...