Ny i gamet Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 I går fikk jeg endelig mitt etterlengtede hovedkort Abit NF7-S 2.0, prosessor AMD Athlon XP 2500+ og Ram Twinmos pc3200 512 mb. Installerte alt uten problemer, men problemet kom når jeg skulle starte maskinen; Etter Memory Test osv stoppet alt ved RAID-"søket". Her kom det opp en melding om at verken Primary Channel eller Secondary Channel ble funnet. Etter litt frustrert fikling inne i maskinen, kom den ikke lengere enn til Memory testen... Hva er det som er galt, og noen lure forslag til hva jeg kan gjøre for å få startet maskinen? På forhånd takk! Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hei! Har du s-ata disk koblet til hk. Hvis ikke så skal den meldingen komme. Når du bytter hk må du legge inn os på nytt. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Orket ikke å installere S-ATA-disk, virket som så mye styr... Må jeg da formatere hele disken, og hvordan skal jeg få installert OS uten å komme forbi memory-testen? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Sett cd-rom som oppstart i bios og boot med xp cd. Hvis det er xp du har. Du bør formatere hd og legge inn alt på nytt. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Kommer jo ikke engang inn i Bios, alt stopper før memory testen! Det som var så merkelig var at den kom lenger før... Hva kan jeg ha forandret på som har "ødelagt"? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Meldinga om at det ikke blir funnet RAID er vel etter memory test og sjansen for å trykke på knapp for å komme inn i BIOS. Men nå kommer du altså ikke så langt lenger. Sjekk at alle komponenter sitter godt, spesielt ram-brikkene, Reset cmos (jumper på hk som flyttes på selve hkét, se i manual for å finne denne) og prøv igjen. Hvis du kommer forbi memtest trykk deg inn i bios og sett cd som boot. Restart med os cd og installer. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Prøvde å resette CMOS, og det hjalp for så vidt litt, men kommer likevel ikke lenger enn forbi memory test -skjermbildet. Her stopper alt, uten mulighet for å boote fra noe som helst, verken cd, floppy eller noe annet. Noen andre forslag?! Begynner å bli desperat.... :x Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Diseable S-ATA fra BIOS Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Been there, done that! Eneste forskjellen er at man ikke får feilmeldingen om at ingen S-ATA-disker er funnet! Det eneste som skjer nå er at skjermen blir svart med en blinkende strek oppe i venstre hjørne... Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 plis...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå