Gå til innhold

Oppstartsproblemer etter installering av nytt hovedkort

Ny i gamet

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg endelig mitt etterlengtede hovedkort Abit NF7-S 2.0, prosessor AMD Athlon XP 2500+ og Ram Twinmos pc3200 512 mb.

Installerte alt uten problemer, men problemet kom når jeg skulle starte maskinen; Etter Memory Test osv stoppet alt ved RAID-"søket". Her kom det opp en melding om at verken Primary Channel eller Secondary Channel ble funnet.

Etter litt frustrert fikling inne i maskinen, kom den ikke lengere enn til Memory testen...

Hva er det som er galt, og noen lure forslag til hva jeg kan gjøre for å få startet maskinen?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meldinga om at det ikke blir funnet RAID er vel etter memory test og sjansen for å trykke på knapp for å komme inn i BIOS. Men nå kommer du altså ikke så langt lenger.

Sjekk at alle komponenter sitter godt, spesielt ram-brikkene, Reset cmos (jumper på hk som flyttes på selve hkét, se i manual for å finne denne) og prøv igjen. Hvis du kommer forbi memtest trykk deg inn i bios og sett cd som boot. Restart med os cd og installer.

Lenke til kommentar

Prøvde å resette CMOS, og det hjalp for så vidt litt, men kommer likevel ikke lenger enn forbi memory test -skjermbildet.

Her stopper alt, uten mulighet for å boote fra noe som helst, verken cd, floppy eller noe annet.

Noen andre forslag?!

Begynner å bli desperat.... :x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...