8-) Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 jeg har et abit nf7-s rev2.0 og når jeg skrur på pcen går den i noen få sekunder, før den bare skrur seg av og det kommer en ambulanse lyd. er det cpu som er død??? jeg får bilde på skjermen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 cpu er neppe død,da hadde ikke maskinen startet. Høres mer ut som det er noe med temp, sjekk vifta/kjølern Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Resett Bios eller trykk insert når du booter, hvis du får bilde så er ikke CPUèn gåen :wink: Lenke til kommentar
8-) Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 jeg får bilde, men det står nonen ganger cpu unworkable, hva annet kan være feil da?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 jeg får bilde, men det står nonen ganger cpu unworkable, hva annet kan være feil da?? som sagt har du sjekket temp Lenke til kommentar
8-) Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 ja, jeg har sjekket temp senoren, den står på cpu shutdown ved 110grader, så jeg tror ike det er det, jeg har montert kjøleren riktig, og jeg har en vifte som blåser kald luft på kjøleren Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 ja, jeg har sjekket temp senoren, den står på cpu shutdown ved 110grader, så jeg tror ike det er det, jeg har montert kjøleren riktig, og jeg har en vifte som blåser kald luft på kjøleren men sjekk hva slags temperatur CPU ligger på da? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 ja, jeg har sjekket temp senoren, den står på cpu shutdown ved 110grader, så jeg tror ike det er det, jeg har montert kjøleren riktig, og jeg har en vifte som blåser kald luft på kjøleren Jo men når den 110 grader er det for sent, du må sjekke i bios og se hvor høy temp cpu har er denne over 60 grader er det noe galt Lenke til kommentar
John P. Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 det står nonen ganger cpu unworkable Gå inn i BIOS ved oppstart og sett de riktige hastighetsinnstillingene til CPUen og FSBen til hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hei! Muligens har du en svak PSU (strømforsyning), da kan du få slike problemer som du beskriver.. en annen mulighet er også at hovedkortet er kresen på RAM, eller at RAM brikken rett og slett er defekt. Prøv først med en annen RAM brikke og se om problemet løses da. Lenke til kommentar
8-) Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Cpu temp ligger på 39-40grader, og da etter en liten stund skrur den seg av. kan det være at cpu kjøleren er for dårlig?? jeg har en ekl blade kjøler fra komplett. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Dette har nok ingenting med CPU temperaturen å gjøre, les heller den forrige posten min en gang til, muligens forsvinner problemet da. Lenke til kommentar
8-) Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 jeg har 300watt psu, og jeg kjører 1 papst 92mm vifte, hk, med 1 ram brikke, 1 radeon 9800pro, 1 2500+cpu, 1 160gb seagate hd, og 1dvd spilleer + 1 cd brenner, dette burde da ikke kreve hele psu. og jeg har prøvd med flere forskjellige ram brikker. og pcen skrur seg av etter non minutter hvis cpu en er helt kald, men hvis cpu en er varm rekker jeg ikke inn i bios engang. så desverre for meg tror jeg ikke det er problemet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 300w burde holde,men det kan jo vere en feil med den så den ikke leverer nok strøm. Har du ikke muligheter til å låne en annen? Lenke til kommentar
8-) Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Ikke før neste helg, og jeg er ekstremt sugen på å prøve den nye pcen min. den gamle kræsjer hele tiden . men jeg tror det er fordi cpuen blir for varm, dette pga at når jeg ikke har skrudd på pcen på en stund og den er kald, da holder den en 4minutters tid, men når cpuen er varm da rekker jeg ikke inn i bios. og som jeg nevnte over er jo ikke kjøleren den beste, så jeg skulle likt å finne ut om en ny cpu kjøler ville gjort susen. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Prøv også å koble fra ALT utenom HK, CPU, RAM og HDD. hva skjer nå? Prøv PSU'et fra PC'en du sitter på nå? Er alle delene i den nye PC'en nye? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 300W trenger ikke bety at det er nok strøm, hvis det er et eldre PSU så er det designet for å gi mye strøm på 5V og mindre på 12V. Dagens HK trekker CPU strømmen fra 12V. Lenke til kommentar
_Eirik_ Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 hvilken cpu kjøler har du? jeg hadde noe av det samme problemet med min Thermanltake volcano 7, jeg måtte deaktivere "turn off if the fan i below xxxx rpms". husker ikke va den heter helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå