tuppenballe Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hei! Jeg er nå lærling innen automasjon og skal snart ta fagprøve. Etter dette vil jeg ta forkurs og dertter ta bachelor i automatisering ved høgskolen i Bergen. På studiet vet jeg at de har en egen opptaks kvote for de som har tatt forkurs, og lurte dermed på hvilke karakterer jeg trengte på forkurset for å komme inn på automasjonsstudiet etter på. Jeg sendte dem en mail, og fikk dette til svar: "Nedre poenggrense for søkere med forkurs til automatisering var i 2011 50poeng" Hva vil 50poeng si? Hvilke karakterer trengs på forkurset for å oppnå disse 50poengene? Påforhånd, takk! Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Høgskolen i Bergen har mest sannsynlig en egen tabell for å regne om til karakterpoeng etter at forkurset er bestått. 50poeng høres høyt ut for ordinære karakterer for et forkurs. Vanligvis er det jo snittet for generell poengberegning fra vgs. alle karakterer * 10 + evt. tillegspoeng. Men på forkurs legges kun de fagene du har hatt på forkurs til grunn for poengsummen, vanligvis i alle fall. 50poeng vil da tilsvare et snitt etter forkurs på B .. kan virke noe høyt og derfor er nok det beste alternativet for å få et sikkert svar å vente til du hører noe i fra skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå