abreham103 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Gir dere først litt info om meg selv Jeg er 16 år, ganske spinkelt bygd. Er 1.73 og veier 55 kilo. Har gått opp 6 kilo, altså så veide jeg 49 kilo for for et halvt år siden. Har alltid vært en aktiv person, spilte fotball som liten, gikk på turning i 4 år og skata nesten hver dag i 5 år, så er jo vandt til å være i bevegelse. I september starta jeg å pumpe, jeg har siden da pumpet 3 ganger i uka. Kjører middels høy intensitet og holder meg over 8 reps på alle øvelser untatt benkpress. For en måned siden begynte jeg på kickboxing. 2 ganger i uka, 2 timer. Og for et par uker siden bestemte jeg meg for å starte å turne igjen (alltid angra på at jeg slutta) Så sånn er timeplanen min: Mandag: Pumping. Trener bryst skuldre og triceps Tirsdag : kickboxing 2 timer, turning 1 time Onsdag: pumping. Trener ryggen, biceps og nakke. Torsdag: Gym på skolen (fotball osv) kickboxing og turning Fredag: Pumping. Trener bein (legger og lår) Trener så mye mage på turning osv at jeg pleier for det meste bare å ta 20 situps på ball når jeg er på spenst. Dette er altså 8 økter i uka. Blir det for mye? er jo ikke sånne ekstreme økter der du sykler 25 mil akkurat.. så kroppen blir vel ikke mindre sprek istedet for å bygge muskler av dette? Trener jo alt på turning og kickboxing, så får egentlig musklene nok hvile? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
espenre85 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Kan fort bli litt mye, men det merker du jo fort så lenge du ikke får noen framgang, kommer jo helt ann på hva du vil oppnå også da... så lenge du føler og orker at det går greit så er det vel bare å kjøre på så lenge du får nok hvile;) Hvile er like viktig som "treningen" samt mat inntak:) Lenke til kommentar
abreham103 Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Kan fort bli litt mye, men det merker du jo fort så lenge du ikke får noen framgang, kommer jo helt ann på hva du vil oppnå også da... så lenge du føler og orker at det går greit så er det vel bare å kjøre på så lenge du får nok hvile;) Hvile er like viktig som "treningen" samt mat inntak:) Har den siste måneden byttet program som egentlig er 5 dager i uka, så har jeg slått sammen mandag og tirsdag + torsdag og fredag, så det blir alt for mye. Går tilbake til det gamle programmet der det er 8 øvelser per dag istedet for 15.. og hvis jeg ikke merker framgang om en måned, så dropper jeg kickboxinga, ettersom turning er mye morsommere Føler meg hvertfall ikke sliten eller har noen av de andre symptomene man har hvis man er overtrent. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå