smort1 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Den andre siden! Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Personlig liker jeg godt litt panorama kutting på slike bilder. Dety mer følelse av storheten i landskapet syns jeg. Et flott landskap du har der oppe. For min del savner jeg litt mer smekk i bildet og det er kanskje ikke så dumt å prøve med litt kontrast økning. Tror også du skulle brukt en mindre blender her. Sikkert ikke alle som er enig i det men jeg hadde selv brukt f11. Jeg har vel nevnt en gang før at jeg ville ha tatt et lavere stå punkt for å få mer høyde på¨fjellen for å få litt dimmenson på et hele. Kanskje dumt av en flatlandsbonde å fortelle vestlendinger om fjell fotografering. Go kveld. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Personlig liker jeg godt litt panorama kutting på slike bilder. Dety mer følelse av storheten i landskapet syns jeg. Et flott landskap du har der oppe. For min del savner jeg litt mer smekk i bildet og det er kanskje ikke så dumt å prøve med litt kontrast økning. Tror også du skulle brukt en mindre blender her. Sikkert ikke alle som er enig i det men jeg hadde selv brukt f11. Jeg har vel nevnt en gang før at jeg ville ha tatt et lavere stå punkt for å få mer høyde på¨fjellen for å få litt dimmenson på et hele. Kanskje dumt av en flatlandsbonde å fortelle vestlendinger om fjell fotografering. Go kveld. Takker Harald! Slettes ikke dumt det... Ser det er rom for forbedringer mht bl.a. mer trøkk i farger osv... Noe av problemet er at det ligger et slags naturlig grålig filter over det hele som gir spesielt avdempet uttrykk på farger bl.a. Prøvde med forsiktig kontrastheving, men ble nok litt for forsiktig (syntes den nærmeste delen ble for mørk).... Det med mindre blender er nok en god ide. Prøver senere igjen.... Kommer nok bilder med lavere standpunkt også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg