Labelle Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hei.. Jeg går VG2 og har fått som oppgave å lede 2 sammenhengende gymtimer.. Jeg ligger ganske høyt i karakteren i dette faget så jeg har utrolig lyst på en 6er.. Oppgaven er ganske enkel.. Gymlæreren vil at jeg skal dele gymøkten opp i 3 deler. - Oppvarming - Hoveddel - Avsluttning Jeg har lyst til å ha innebandy som hoveddel, da dette er en sport du får svettet sikkelig i. Men spørsmålet da er hvordan skal jeg lage den perfekte oppvarmen til denne økten? Samt avsluttning. På avsluttningen må det vertfall tøyes ut. Jeg må også beskrive HVA,HVORDAN OG HVORFOR jeg velger dette. Hvis noen har hatt et slikt opplegg før som de scoret høyt på, så si gjerne ifra.. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 En morsom oppvarmingsøvelse, som jeg har kjørt tidligere på en VGS-klasse: Alle løper i sirkel rundt hallen. Du roper et tall, f.eks. 3. Da må alle elevene prøve å samle seg i grupper på 3 ila få sekunder. De som ikke greier det får en "straff", i form av spensthopp, push-ups eller sit-ups. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 En morsom oppvarmingsøvelse, som jeg har kjørt tidligere på en VGS-klasse: Alle løper i sirkel rundt hallen. Du roper et tall, f.eks. 3. Da må alle elevene prøve å samle seg i grupper på 3 ila få sekunder. De som ikke greier det får en "straff", i form av spensthopp, push-ups eller sit-ups. hehe det virker som en morsom ide. men problemet er at jeg tror ikke vi blir flere enn max 6 stykker, Da den ene klassen vi vanligvis er sammen med er på utplassering. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 når dere kommer til del 3, tøye ut, så vis denne til læreren din. Lenke til kommentar
abreham103 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Kjør de hardt! La de slite mens du står å morer deg Til oppvarming kan de feks løper rundt i en ring der du varier med høye kneløft og hælene opp til rassen. Så må de slå først rett fram, så 45 grader så 90 grader opp i lufta, så tilbake til 45, så rett fram. Etter dette hopper de sidelengs begge veier. Etter dette forteller du dem at når du sier 1, må de legge seg på magen, når du sier 2 må de legge seg på ryggen og når du sier 3 må de ta spensthopp. Passe slitsom oppvarming som vi bruker på kickboxing, du blir varm, men også såvidt sliten. Til hoveddel kan du jo gjøre noe gøy, som feks rugby? Til avslutning kjører du styrke! Da må de ta 20 smale, 20 vanlige og 20 brede pushups. Så planken i 2 min, derretter 20 situps med rette bein, så 20 sit ups med beina bøyd 45 grader, så beina rett opp! Dette er jævla slitsomt, og klassen kommer til å hate deg, men da må du fortelle de slaskene at de har jævla godt av det! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå