Stonemeister Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Huff, en real Momzilla du har der, ja. Feel your pain, bro. Jeg ville lett sløyfet ukelønna og sett etter andre måter å tjene penger på i din situasjon. Overbeskyttende/innpåslitne/kontrollerende/manipulerende mødre bringer svært lite positivt med seg, dessverre. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Stemmer for konfrontasjon og å tjene pengene på andre måter. Har hun forresten noen grunn til å ikke stole på deg? Hva med å starte med en heart-to-heart hvor du kan fortelle hva du føler? Si det som det er! Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Hvorfor i det hele tatt bruke Facebook? gidd vær tåpelig. M... det er vel ikke så tåpelig. OP prater om å ha et privatliv, men jeg ser ikke hvordan det er mulig når en bruker Facebook og lignende. Har du noe å skjule altså? I såfall har hun kanskje god grunn til å ville følge med på hva du bedriver.. Altså, jeg har ett privatliv Postet av anonym: a5542cb5c3cdcd74a017c43144b9815b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Har tenkt å bare slette henne fra Facebook, og drite i de ukepengene, være selvstendig og vise at jeg ikke vil bli herset med. Har gjort det før, blant annet da hun hadde bursdag, så hadde jeg tenkt å si gratulerer med dagen for å være grei. Men ombestemte meg da jeg fikk en melding i innboksen som gikk noe sånt: "De av barna mine som gratulerer mamma på FB[som hun kaller det] skal få en gave! Og de som ikke gjør det, skal ikke få det" og noe sånt, men tonen var faktisk ganske aggressiv og det var også det første jeg så da jeg våkna på morgenen. Så da nekta jeg, og jeg sa heller ikke gratulerer med dagen sånn ellers. Og er heller ikke morsomt at hun legger inn bilder på facebooken min, som er mer ment for at familien skal se på det for å si det sånn. Får vel bare slette henne fra facebook. M... det er vel ikke så tåpelig. OP prater om å ha et privatliv, men jeg ser ikke hvordan det er mulig når en bruker Facebook og lignende. Har du noe å skjule altså? I såfall har hun kanskje god grunn til å ville følge med på hva du bedriver.. Altså, jeg har ett privatliv Postet av anonym: a5542cb5c3cdcd74a017c43144b9815b Og peonget ditt er? Hvis du mener at man ikke har privatliv om man er på facebook, så er det deg om det. Hvorfor skal du i det hele tatt gidde å bry deg om man har facebook eller ei? Når sant skal sies så er faktisk facebook en viktig del av den moderne kulturen, og den sosiale omgangen til det moderne mennesket. Men jeg vil helst ikke at du prøver å drive en anti- facebook kampanje her. Postet av anonym: a5542cb5c3cdcd74a017c43144b9815b 7 Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Støtter det med å slette henne å være selvstendig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Støtter det med å slette henne å være selvstendig. Da er det gjort, får vel vente i spenning å se hva som skjer Postet av anonym: a5542cb5c3cdcd74a017c43144b9815b 9 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Bedre enn Tv dette her, gi oss oppdateringer gutt!! 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 og kommer det ikke oppdateringer, skal jeg sende et "god bedring" kort. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Ingen ting har skjedd foreløpig, er kanskje "the silence before the storm" eller hva det heter. Postet av anonym: a5542cb5c3cdcd74a017c43144b9815b Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Slett facebook-kontoen hennes da vel. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 skriv teite ting under inleggene på hennes vegg. 2 Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Fortell henne gjerne hvorfor du slettet henne fra facebook, slik at hun ikke er i tvil. Eventuelt kan du spøke om at du vil ha mer enn fire hundrelapper for å bli overvåket. 3 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hvor gammel er du forresten? 1 Lenke til kommentar
MedaDwor Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Du kan jo konfrontere henne på en annen måte. Du kan legge ut en melding på facebooken din som lyder: Som dere vet har min mor nektet meg ukelønn, dersom hun ikke får fullt innsyn i min bruk av facebook. Dette er noe jeg ikke kan godta. Jeg velger derfor å slette hele min facebook. Dette for å slippe konflikter i fremtiden. Jeg håper mine venner på facebook forstår dette og vil holde meg oppdatert gjennom sms og at vi møtes ute på kveldene. Denne meldingen vil ligge ute i 7 dager og vil bli gjentatt hver dag frem til at jeg sletter min facebookprofil. Du kan jo legge ut denne og se til at alle dine venner, din mor og evt andre slektinger får se den. Du kan jo evt lage den krassere enn jeg har gjort. Jeg tror hun vil snakke med deg om det i det minste. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Flytt bort fra denne damen så fort som overhodet mulig. Evt. få din far til å ta en prat med henne om hva som er greit og ikke greit. Ta gjerne en prat selv om du tør. 4 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 400kr uken for å ha mamma som venn på facebook + visse kleine ting høres ut som en god deal. Ukepenger er ikke akkurat noe man har krav på for å si det sånn. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Det er i måneden, og ikke fastsatt til 400kr, i hvert fall slik som jeg forsto det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Det er i måneden, og ikke fastsatt til 400kr, i hvert fall slik som jeg forsto det. Ok. Ja det var jo litt forklarende. Tenkte 0-400kr betydde at det ble null om trådstarter ikke addet på facebook, og 400kr om hanga full tillgang. Jeg er ikke den som forsvarer at foreldre er overbeskyttende, men nå er det nå uansett slik at det kan være like greit at Facebook faktisk er en nettsted, og det er god nettetikkette å faktisk behandle det som et offisielt sted, og at man dermed heller ikke legger ut noe du ikke vil dele med andre. Ønsker du å gjøre noe privat med kompisene dine, ja bruk heller andre metoder. Den beste er å fysisk gjør enoe bøll sammen, og ikke bare sitte forran PCen, men MSN og andre chattetjenester kan funke. Eller bare rett og slett ha et eget nettsted. 1 Lenke til kommentar
Proxymate Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Det er moren din vi snakker om her, hvor mye på facebook er det du er så latterlig redd for at hun skal få vite? Av alle vennene dine på facebook så tror jeg moren din er den personen som vet mest om deg fra før. Litt selvsensur er lett verdt 400 kr mnd. Det finnes nok av andre nettsteder der du kan ha "privatliv". Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Du må gjerne nevne noen av disse nettstedene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå