AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Ja, moren min tvinger meg til å ha henne på facebook. I starten var det greit, siden hu sa at hun ikke skulle se på profilen min eller bildene mine eller noe sånt (lurte på hvorfor hun skulle ha den i det hele tatt da), men det viste seg å ikke være sant, da hun kommenterte flere ganger statusoppdateringer og bilder og vegginnlegg. Og det var for å si det sånn: Ganske kleine kommentarer. Uansett så begrenset jeg da tilgangen hennes, men da ble hun skikkelig sur og sa at hvis jeg ikke tar det tilbake til vanlig innstillinger, så skulle jeg ikke få lommepenger lenger. Og da snakker vi om 0-400kr. Hva kan jeg gjøre? Hele tia så må jeg untagge bilder av meg, kan ikke være aktiv på facebook (utenom chat og hemmelige grupper) og det er generelt ikke noe morsomt siden jeg kan ikke gjøre noe av det jeg vil. Hva kan jeg si/gjøre? Postet av anonym: a5542cb5c3cdcd74a017c43144b9815b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 0-400kr i måneden* Postet av anonym: a5542cb5c3cdcd74a017c43144b9815b Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hun kan jo ikke vite hvis du skjuler forskjellige hendelser for henne da? Du kan begrense tilgang/publikum på omtrent alt du gjør på FB nå... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Hun kan jo ikke vite hvis du skjuler forskjellige hendelser for henne da? Du kan begrense tilgang/publikum på omtrent alt du gjør på FB nå... Ja det vet jeg, men hun fant ut av det.. Og hun er ganske kontrollfrik, da snakker vi om at da jeg gikk i 6. eller 7. klasse leste hun gjennom eposten og msn'en min da jeg var på do. Og etter det jeg har sett så går det ikke an å skjule enkeltbilder, eller vegginnlegg. Postet av anonym: a5542cb5c3cdcd74a017c43144b9815b Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hva med å ha to facebook-kontoer? En "snill" og en du bruker ellers. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Hva med å ha to facebook-kontoer? En "snill" og en du bruker ellers. Tja det kunne ha godt an, men hun kommer til å mistenke det hvis jeg lager en ny en, for å så slette henne fra den gamle. Med mindre jeg lager en helt ny en, som jeg selv kommer til å bruke. Postet av anonym: a5542cb5c3cdcd74a017c43144b9815b Lenke til kommentar
Salior Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Ta deg småjobber rundt om i nabo laget så tjener du nok lett de 400kr istede for og føye deg etter din mor :-) så ser hun at du er selvstendig og kanskje gir deg litt mere slack og kontrollerer alt du gjør. 5 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 1: slett di mor fra vennelista 2: gjør kontoen skjult for andre 3: informer di mor at du har slutta å bruke facebook 4: bruke "incognito mode" når du er på pc'n din.(dvs, ingenting av historikken blir lagra) Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Har du noe å skjule altså? I såfall har hun kanskje god grunn til å ville følge med på hva du bedriver.. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sangesland Skrevet 7. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Har du noe å skjule altså? I såfall har hun kanskje god grunn til å ville følge med på hva du bedriver.. alle har rett til et privatliv. tror neppe mora hans lar han lese alle sms eller e-mail som hun har. jeg har f.eks ingen av sjefene mine på facebook. er en grunn til det. Endret 7. mars 2012 av Sangesland 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 7. mars 2012 Har du noe å skjule altså? I såfall har hun kanskje god grunn til å ville følge med på hva du bedriver.. BULLSHIT! Alle har rett til privatliv. Eller er DLD greit og? Postet av anonym: ac132c7af7cb0842dd5c78113677c790 10 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Har du noe å skjule altså? I såfall har hun kanskje god grunn til å ville følge med på hva du bedriver.. Altså, jeg har ett privatliv, og har ikke lyst til å dele absolutt alt med familien min. Bare det å banne er noe for seg selv, noe jeg ikke "får lov" av moren min, men gjør det med vennene mine. Og har også flere eksempler på hvor en jente la ut bilde av meg og henne, og da sier hun til alle i familien min pluss vennene hennes at vi er kjærester og masse sånn. Og at som sagt så har ellers lyst på et privatliv og ikke lyst til å dele mitt eget privatliv med moren min. Postet av anonym: a5542cb5c3cdcd74a017c43144b9815b 7 Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hmm, kan jo forsåvidt skjønne det hvis hun er som du beskriver. Er da bare å lage en ny profil som du gir til alle unntatt mamma, så får du heller skrive litt småtteri på den gamle innimellom så hun ikke fatter mistanke. Men det beste ville jo vært å faktisk tatt en alvorlig prat med henne, si at du misliker at hun sprer "rykter" utifra bilder, og at du helst ser at hun ikke legger igjen kommentarer, men at du skjønner at hun vil ha tilgang, men det krever litt samarbeid. 5 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Har du ikke en passelig barnslig mor når hun sprer rykter om at du har kjæreste pga. du er på samme bilde som en jente og ting som det? Hadde jeg vært deg vill jeg snakket litt alvorlig med henne og sagt at den måten hun oppfører seg ikke er ok. det høres faktisk ikke helt ut som hun stoler på deg, eller bare har jævla store problemer med at du har ditt eget liv. 7 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Hmm, kan jo forsåvidt skjønne det hvis hun er som du beskriver.Er da bare å lage en ny profil som du gir til alle unntatt mamma, så får du heller skrive litt småtteri på den gamle innimellom så hun ikke fatter mistanke.Men det beste ville jo vært å faktisk tatt en alvorlig prat med henne, si at du misliker at hun sprer "rykter" utifra bilder, og at du helst ser at hun ikke legger igjen kommentarer, men at du skjønner at hun vil ha tilgang, men det krever litt samarbeid. Ja tok en alvorlig prat om det. Kan vel også si at hun kan ikke kreve å ha andres facebook, at det ikke er en medfødt rettighet. Så hvis hun gjør ting som jeg ikke liker, så får hun ikke være venn med meg på facebook. Er vel egentlig ikke så mye penger, er ikke så farlig for meg å miste det. Har du ikke en passelig barnslig mor når hun sprer rykter om at du har kjæreste pga. du er på samme bilde som en jente og ting som det? Hadde jeg vært deg vill jeg snakket litt alvorlig med henne og sagt at den måten hun oppfører seg ikke er ok. det høres faktisk ikke helt ut som hun stoler på deg, eller bare har jævla store problemer med at du har ditt eget liv. Nei trorvet at hun ikke stoler på meg. Får blant ikke lov til å være med venner på kveldene også videre, og det samme på nyttårsaften, hvor hun regelrett tvang meg til å være med familien selv om jeg sa at jeg hadde andre planer (i realiteten var jeg med den egentlige kjæresten min), men snakka med faren min som sa at jeg burde få lov til å gjøre det jeg ville siden jeg egentlig er voksen og synes det er morsommere å være med venner enn familien min. Så da bor jeg mye heller hos faren min som stoler på meg, og jeg får lov til å gjøre som jeg vil (med begrensninger, men er ikke helt nord- korea for det). Tror egentlig at problemstillingen ligger i at hun ikke stoler på meg, og har aldri gjort det. Postet av anonym: a5542cb5c3cdcd74a017c43144b9815b 1 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Høres ut som du har en passelig nazi mamma. 5 Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Viss du er feks redd for å si imot din mor, få din far til å gjøre det. Og endrer det seg ikke, så spør om du kan bo fast hos din far istede, nekter moren din i det kan du alltids kontakte barnevernet. For å ikke få lovt til å gå ut å være med venner på kveldene er bare tragiskt. Du burde få gjøre som du vil, bare med grenser. Feks hjemme til 23.00 osv. Og det med facebook, hadde det vært med hadde jeg bare sletta henne med engang og skaffet de 400kr fra en annen plass. Endret 9. mars 2012 av terje k. 1 Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Hvorfor i det hele tatt bruke Facebook? 4 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Hvorfor i det hele tatt bruke Facebook? gidd vær tåpelig. hvis du fortsatt insisterer, så får du opprette et eget emne med OT ditt. 6 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Jeg støtter det å lage 2 brukere. på den "snille" skriver du avogtil små snille statuser osv. mens på den hun ikke er venn på skriver du så mye dritt du vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå