Gjest medlem-1432 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hvilken ledning trenger jeg for å kunne se film fra pcn gjennom tv? Dette er utgangene på datamaskinen: Og det er en gammel tv med scart kobling bak, samt disse: Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Du trenger en nyere tv med HDMI inngang Det var noen som laget hjemmelagde konvertere mellom VGA og scart i gamle-dager, men det er lite vits med slikt i dag. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Fryktet noe sånt ja. Kan man koble nyere tv spill til gamle tver? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Denne kanskje? http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=130179&banid=hwpg Men ville heller vurdert ny TV... Endret 7. mars 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Tror denne kan fungere, ser slik ut på beskrivelsen: Nix. Det du har funnet der er en VGA-til-RGB kabel, eller 'component video' som det også kalles. TV'en har en 'composite video' inngang (den gule) ; de andre to er for stereo lyd. En sånn boks vil kunne gjøre jobben. (Hvis du bestiller denne fra USA, så må du skaffe et pluggadapter. Strømforsyningen kan brukes på 240V i Norge, men den har amerikansk plugg.) edit: Her er en HDMI-til-SCART boks fra Cableworld.no også. Til tross for navnet har den ikke SCART-interface, men den har de samme gul+rød+hvit plugginngangene som TV'en, så alt skulle være OK. Endret 7. mars 2012 av nebrewfoz Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 TV'en har en 'composite video' inngang (den gule) ; de andre to er for stereo lyd. Vet, derfor jeg redigerte bort det jeg skrev ca ett minutt etter jeg skrev det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå