Gå til innhold

Video-cv

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Har søkt en del jobber, men kun blitt innkalt til ett intervju.. Ser video-cv har blitt populært i USA, men jeg er litt skeptisk. Har noen her inne erfaring med det? Er det noen norske firmaer som driver med slikt, og eventuelt til hvilken pris?

Måtte jo være en fin måte å skille seg ut i mengden! Dessuten får man jo vist en del mer av seg selv, både kroppspråk og hvordan man kommuniserer. Føler jeg har mye å komme med, men blir ofte avvist på grunn av manglende utdanning...

Takk på forhånd! :-D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I enkelte bransjer kan det være relevant, men hva vil du jobbe med og hva slags erfaring har du?

Er egentlig åpen for mye. Har bare videregående, så forventer ingen toppjobb, he he. Tror jeg kunne passet som selger og ekspeditør i enten elektronikk eller klesbutikk. Har tidligere hatt sommerjobb i matbutikk og på Elkjøp, trivdes best på sistnevnte. Kommuniserer godt med mennesker og har god erfaring med salg fra Elkjøp, men det kommer dårlig fram på en CV.. Kan jo komme med referanser, men har ikke jobbet lenge nok til å få dokumenterte salgstall og slikt.

Tror du video-cv kan være en idé? Får jo vist "hele meg", om jeg kan si det slik, he he. Kroppspråk og kommunikasjon er jo alfa omega i service-yrket! Og du vet ikke tilfeldigvis om noen som driver med slikt? Tror ikke kvaliteten blir så overbevisende med kameraet på macen, haha! :-)

Lenke til kommentar

Hvis det er butikkjobb du ønsker så tror jeg ikke at video-cv er den beste måten å vise seg frem på. Møt heller opp personlig i butikken du ønsker å jobbe for og lever søknaden til sjefen i butikken, tror det vil gi ett bedre inntrykk.

Hm, stort sett det jeg har gjort allerede. Når sjeldent fram til rett person, men jeg får vel bare fortsette å prøve! Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...