Gå til innhold

Om blinklys, trafikkregler "gestapohåndheving" m.m.

L4r5

Anbefalte innlegg

Notis: Denne tråden er splittet ut fra Den nye forumkafeen. Enkelte innlegg kan derfor være tatt ut av sammenheng. For nye lesere av tråden bes det ta hensyn til det faktum.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funfact: Alle som syter over å ha mistet lappen burde aldri fått den til å begynne med.

Bullshit.

Når man kan miste lappen for gjentatt manglende bruk av blinklys, sier det mer om gestapo enn sjåførene.

Nå er det jo sånn at du SKAL bruke blinklys da. Bruker du ikke blinklys så sier det litt om sjåførene....

• Liker 6
Lenke til kommentar

Nå er det jo sånn at du SKAL bruke blinklys da. Bruker du ikke blinklys så sier det litt om sjåførene....

Strengt talt sier det ikke en ting om sjåføren, snarere noe om sjåførens blinklys-vaner.

Ærlig talt, man kan ikke si at man bruker blinklys hele tiden; av og til kommer det en glipp. Samme går på fart, man havner gjerne 5-10km/t over fartsgrensen i ny og ne. Med prikksystemet, kan dette over tid koste folk sertifikatet; dersom man er uheldig og passérer mye snut.

Lenke til kommentar

Funfact: Alle som syter over å ha mistet lappen burde aldri fått den til å begynne med.

Bullshit.

Når man kan miste lappen for gjentatt manglende bruk av blinklys, sier det mer om gestapo enn sjåførene.

Nøkkelordet i setningen her har jeg markert ut. Lærer du ikke første gangen, ja da fortjener man en reprimande. Er du ikke enig?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sterkt uenig. Det blir for naivt å tro at dersom man blir tatt for manglende blinklys, eller for høy fart én gang, skal man plutselig være bevisst på dette i tre år!

Har ikke selv blitt stoppet for dette, men det hender ofte at jeg rett og slett ikke ansér det som nødvendig å bruke blinklys, eller kjøre nøyaktig 80 i 80-sonen. Bøter kan jeg forstå, men prikk i på førerkortet blir for drøyt.

Lenke til kommentar

Sterkt uenig. Det blir for naivt å tro at dersom man blir tatt for manglende blinklys, eller for høy fart én gang, skal man plutselig være bevisst på dette i tre år!

Har ikke selv blitt stoppet for dette, men det hender ofte at jeg rett og slett ikke ansér det som nødvendig å bruke blinklys, eller kjøre nøyaktig 80 i 80-sonen. Bøter kan jeg forstå, men prikk i på førerkortet blir for drøyt.

Manglende blinklys er med på å skape usikkerhet og situasjoner i trafikken, på lik linje med mangel på vanlige lys, bremselys eller andre metoder for å signalisere hva man skal i kjørefeltet.

Husk at dette er enorme kjøretøy med enorm kraft, og en liten feil fra din side kan forårsake enorme ødeleggelser for noen andre. Derfor er det veldig viktig å være i tipp-topp stand hele tiden. Dette inkluderer blinkelys.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Manglende blinklys er med på å skape usikkerhet og situasjoner i trafikken, på lik linje med mangel på vanlige lys, bremselys eller andre metoder for å signalisere hva man skal i kjørefeltet.

Lett å si når man ikke kjører bil, ja.

Faktum er at når man er helt alene i en rundkjøring; og det eneste menneske i en kilometers omkrets, er en snut i buskene. - Er det ikke snakk om usikkerhet i trafikken.

Blinklys skal være for å vise tydelig hvor man skal; men det er ikke alltid det er nødvendig å vise dette. - Skulle man glemme dette, burde man ikke bli truet med inndragelse av et sertifikat som strengt talt sier at man ER kvalifisert.

Husk at dette er enorme kjøretøy med enorm kraft, og en liten feil fra din side kan forårsake enorme ødeleggelser for noen andre. Derfor er det veldig viktig å være i tipp-topp stand hele tiden. Dette inkluderer blinkelys.

Som nevnt, det er ikke alltid det er nødvendig med blinklys. Når man har veien for seg selv, eller ikke vil komme til å være et hinder; er ikke blinklys nødvendig å bruke.

Kom gjerne med "MEN DET STÅR I LOVEN!", det står mye vrøvl i loven ja, selv ikke politikerne selv klarer å følge alle lovene de kommer opp med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lett å si når man ikke kjører bil, ja.

Faktum er at når man er helt alene i en rundkjøring; og det eneste menneske i en kilometers omkrets, er en snut i buskene. - Er det ikke snakk om usikkerhet i trafikken.

Blinklys skal være for å vise tydelig hvor man skal; men det er ikke alltid det er nødvendig å vise dette. - Skulle man glemme dette, burde man ikke bli truet med inndragelse av et sertifikat som strengt talt sier at man ER kvalifisert.

Som nevnt, det er ikke alltid det er nødvendig med blinklys. Når man har veien for seg selv, eller ikke vil komme til å være et hinder; er ikke blinklys nødvendig å bruke.

Kom gjerne med "MEN DET STÅR I LOVEN!", det står mye vrøvl i loven ja, selv ikke politikerne selv klarer å følge alle lovene de kommer opp med.

Fortsatt; er det bare deg der, så er jo det fin øvelse for å faktisk LÆRE å bruke det blinklyset da. Du bruker det tydeligvis kun når det passer deg. Hadde du brukt det hele tiden, så hadde du for det første ikke blitt stoppet av "buske-gestapo" og heller ikke skapt forferdelige ting i trafikken. Lær deg å bruk blinklys...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fortsatt; er det bare deg der, så er jo det fin øvelse for å faktisk LÆRE å bruke det blinklyset da.

Jeg er en ekspert på bruk av blinklys og vindusvisker. Har full kontroll på spaken. Øvelse er ikke noe jeg har behov for her.

Du bruker det tydeligvis kun når det passer deg.

Jeg bruker det kun når det er nødvendig, dersom det er nødvendig for mine omgivelser å se hvor jeg skal i en rundkjøring eller i et kryss, bruker jeg selvfølgelig blinklys.

Hadde du brukt det hele tiden, så hadde du for det første ikke blitt stoppet av "buske-gestapo" og heller ikke skapt forferdelige ting i trafikken. Lær deg å bruk blinklys...

Hadde vi alle kjørt 5km/t under fartsgrensen, brukt blinklys hele tiden, hadde vi sluppet gestapo. Det samme går for om vi alle heller hadde tatt buss, faktum er at det er totalt unødvendig for sjåføren å bruke blinklys når han er alene på veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...