V!king1 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 når jeg kobler sjermkortet mitt på tv'n blir det en del flimmer og vanskelig å lese det med liten skrift. vist jeg setter på sorthvitt blir alt helt fint men det er tragisk når jeg skal se film. noen som har ideer til hva som kan være gale? Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jau då. Gå inn på Display properties/settings. Deretter leiter du frem advanced knappen. Da får du opp ATI's kontrollpanel med 8 menyer - velg "displays". deretter trykker du på TV-knappen der. Da får du opp ett nytt vindu - "TV properties". Velg adjustments, og "flicker removal". Sett den til maks, og da skal bildet være mye bedre med en gang. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Når skal folk lære at det er nyttesløst og bruke en TV som en monitor for og lese liten skrift? En TV har en meget lav oppløsning og siden du ikke har samme oppløsning på maskinen så blir det bare enda værre. Det eneste man kan bruke en TV til er og se filmerserier eller og spille et spill med bare stor skrift. Er også best og kjøre 640*480 siden man ikke merker noe særlig forskjell på det og noe mer. Det er pga TV`en har så dårlig nativ oppløsning. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Stemmer det. TV duger kun til film og spill som ikke krever lesing av tekst, altså FPS/flysims osv. Eller, PC skjermen er overlegen til spill når jeg tenker meg om. Men når det gjelder flimringa så kan det løses vha. av det jeg skrev over. Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Jau då. Gå inn på Display properties/settings. Deretter leiter du frem advanced knappen. Da får du opp ATI's kontrollpanel med 8 menyer - velg "displays". deretter trykker du på TV-knappen der. Da får du opp ett nytt vindu - "TV properties". Velg adjustments, og "flicker removal". Sett den til maks, og da skal bildet være mye bedre med en gang. Håper det hjelper. det har jeg prøvd, virker ikke. jeg skal bare se filmer å slikt på tvn uansett men takk for hjelpen.. vart ikke så mye klokere menmen... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg er klar over at TV absolutt ikke er egnet til å lese på, men når jeg tenker meg om, så kan jeg huske at jeg engang fant ut at tekst var utrolig mye enklere å lese når jeg hadde sort/hvitt bilde, enn når jeg hadde farge. Bildet var mye skarpere i sort/hvitt. Noen som har en forklaring på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå