Gå til innhold

Ny pc til 14k nekter å boote, kommer pipelyd. kortslutning?


Tim

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I går satte jeg sammen en ny pc. Av en eller annen grunn så fant jeg ikke (Power SW) ledningen. Så jeg valgte å prøve (Restart SW) ledningen istedenfor, og da bare holde inne Rstart knappen for å sjekke om den startet opp.

 

Dette skulle jeg IKKE gjort. Da jeg trykket inn knappen så gnistret det og begynte å ryke av Restart ledningen :oops:

 

Jeg skyntet meg å trekke ut kontakten, og håpet på at den fortsatt var i orden!

 

Ringte så komplett.no servise og spurte om det manglet en (Power SW) ledning! Han ba meg dra ut alle ledningne og sjekke en gang til, dette gjorde jeg og fant da den ledningen jeg trodde manglet!

 

Koblet inn alle ledningene igjen og prøvde å starte opp. Men da kom det bare en pipelud på 12 sek, som gjenntok seg med ca 4 sek mellomrom.

 

Tok så ut alle delene og sjekket dem opp mot en annen pc. Alle fungerte unntatt hovedkortet!

 

Hva gjør jeg nå?!

 

1. Jeg har søkt retur hos komplett, men vil de sjekke så nøye på hovedkortet at de finner den feilen?

 

2. Kan jeg bruke "14 dagers angrefristloven"?

 

3. Noen andre forslag?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes du skal si det som det er til komplett.no. Mulig det bare er en liten ting å fikse på dette hovedkortet, eller du er heldig og vil få et nytt. Uansett så misliker jeg folk som vil "lure" webshopper. Angreretten sier at varen skal være tilsvarende slik du fikk den. Etter fyrverkeriet er den vel ikke det? :lol: Dersom du har ødelagt varen på denne måten er det vel ikke andre enn du selv som bør ta skylden.

 

Vi alle vil vel ha lavere priser. Å "lure" webshopper gir oss høyere priser.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke sier som sant er kan det fort bli kjedelig for andre kjøpere. Jeg antar at Komplett ikke sjekker alle returvarene, til det så har de sikkert andre prioriteringer.

 

Når du angrer, blir dette kortet lagt ut som demovare, og neste mann som kjøper det får seg sikkert en skikkelig skuffelse. Selvfølgelig så skjer det på en fredag i tillegg.

 

Da er det mer fair at du sier at det var en feil på kortet, slik at Komplett får luket dette ut av systemet, og ikke videreselger det.

 

Personlig hadde jeg blitt ganske grinete også, med tanke på irritasjon, fraktkostnader og ventetid.

 

Ingen årsak! :grumpy:

Lenke til kommentar
Jeg synes du skal si det som det er til komplett.no. Mulig det bare er en liten ting å fikse på dette hovedkortet, eller du er heldig og vil få et nytt. Uansett så misliker jeg folk som vil "lure" webshopper. Angreretten sier at varen skal være tilsvarende slik du fikk den. Etter fyrverkeriet er den vel ikke det? :lol: Dersom du har ødelagt varen på denne måten er det vel ikke andre enn du selv som bør ta skylden.

 

Vi alle vil vel ha lavere priser. Å "lure" webshopper gir oss høyere priser.

 

enig :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...