Gå til innhold

Trådløsproblemer AirLink 59300

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem som starter å gå meg på nervene, jeg har prøvd alt jeg har lært, men ingenting funker.

Jeg har en Jensen AirLink 59300 som fungerer helt fint med kablet nett. Men når jeg prøver å koble meg på det trådløse nettet så funker ingenting, det virker som ingen av mine trådløse devices hjem klarer å dele nøkkelen med routern.

For.eks mobilen min står bare å prøver å koble til, mens ps3 får opp en feilmelding med at passordet mitt er feil/klarer ikke å motta "pre-shared key" fra routern.

Det skal være helt normal WPA2 kryptering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har et problem som starter å gå meg på nervene, jeg har prøvd alt jeg har lært, men ingenting funker.

Jeg har en Jensen AirLink 59300 som fungerer helt fint med kablet nett. Men når jeg prøver å koble meg på det trådløse nettet så funker ingenting, det virker som ingen av mine trådløse devices hjem klarer å dele nøkkelen med routern.

For.eks mobilen min står bare å prøver å koble til, mens ps3 får opp en feilmelding med at passordet mitt er feil/klarer ikke å motta "pre-shared key" fra routern.

Det skal være helt normal WPA2 kryptering.

Hei

Anbefaler at du endrer både navn(SSID) og krypteringskode på ruteren og se om du da klarer å koble til.

Du kan prøve denne fremgangsmåten:

** Logge på rutermenyen **

Koble PCen til Jensen ruteren med en nettverkskabel iport 1,2,3 eller 4.

1. Logg på ruteren med http://192.168.0.1 (Trykk på linken)

2. Brukernavn = admin

3. Passord = 1234

** Endrekrypteringskoden **

4. TrykkAdvanced settings -> Wireless -> Security settings

5.Encryption = WPA pre-shared key

6. WPAUnique Cipher Suite = WPA2-AES

7. Pre-Shared key format = Passphrase

8. I Pre-shared key feltet skal du nå skrive inn koden duønsker å bruke. Koden må være på mellom 8 og 63 tegn.

9. Trykk Apply + Apply

10. Trykk Advanced settings -> Wireless -> WPS

11. Sett WPS til disabled.

** Endre nettverksnavn **

12.Trykk Advanced Settings -> Wireless -> Basic Settings

13. Endre SSID til det du ønsker å kalle nettverket ditt.F. eks. mittnettverk. Unngå å bruke mellomrom eller spesialtegn i navnet.

14.Trykk Apply + Apply

Nå kan du koble fra kabel mellom PC og ruteren, og så koble til det nyetrådløse nettverket med den nye kode du har laget.

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandinavia AS

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Det fungerte halveis, nå kommer jeg meg inn på trådløsnette på mobilen, men min ps3 kommer fortsatt ikke inn, den står å bare utveksler nøkkelinformasjon til den gir opp og jeg får feilmelding.

Dette er første gang jeg har slike problemer med routere, jeg har hatt en del av de oppigjennom årene, men aldri en Jensen.

Lenke til kommentar

Hei

PS3 skal ikke ha noe kjent problem mot AL59300.

Ser på diverse forum på nett at mange har problem med WPA2-AES + PS3, så kan jo prøve å skifte

krypteringen til WPA-TKIP og se om du da klarer å koble til.

Har dessverre ingen PS3 å teste med her og nå, så får ikke verifisert WPA2-AES.

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandinavia AS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...