Gå til innhold

Zaracs treningslogg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var uten ekstra vekt, ja. Jeg ville helst ta 4x7 eller noe slikt, men 7, 6 og 4 reps var alt jeg orket. På en god dag klarer jeg mer.

Veldig uproposjonalt med dine andre løft. Hvor mye veier du nå? Er for lat til å bla gjennom alle sidene, men du er vel enda under 80 kg regner jeg med?

Ser forøvrig ikke at du har nedtrekk eller andre øvelser med hovedfokus på lats i ditt program (går ut ifra at du bruker korsryggen i kabelroinga siden du drar oppimot 90 kg), så det er vel delvis derfor også. Det gjøres vel i tillegg på slutten av treninga, og i fall du bruker vidt grep, er det ikke lenger spesielt uproposjonalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sist jeg veide meg, veide jeg 78 - 79 kg. Det var for minst 5 uker siden, men vekta har nok ikke forandret seg nevneverdig.

Grepet er litt bredere enn skuldrene mine, altså ikke veldig bredt. I tillegg til de tingene du nevner, var ikke dagsformen på topp i går. Det er vanskelig å være strukturert med både trening og mat på sommeren. Forrige gang tok jeg pull-ups 5x6 og orket enda mer, så jeg burde jo gjort det bedre i går. Helst skulle jeg gjort pull-ups etter markløft, men det var ganske fullt på treningssenteret og på grunn av dårlig tid, gadd jeg ikke å vente.

Etter sommeren skal jeg trene og spise strukturert som vanlig igjen. Da skal jeg bytte ut noen øvelser og vurderer å gjøre plass til nedtrekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Knebøy

5x5 105 kg

Dette var tungt.

Planken

1x110 s

Benpress

1x5 170 kg

1x3 170 kg (Her gikk jeg et hakk for dypt. Ballene havnet i klem og knærne var nesten bak ørene mine.)

3x5 170 kg

Jeg fulgte oppfordringen deres og økte belastningen på benpress. Det var voldsomt tungt. Det irriterer meg at dette benpressapparatet er annerledes og mindre behagelig enn det jeg er vant til å bruke.

Til slutt tok jeg noen forskjellige lette mageøvelser uten ekstra vekt.

Lenke til kommentar

Ja, jeg går så langt ned som mulig, som er det laveste hakket på det apparatet jeg bruker i Bergen og det nest laveste på Technogym-apparatet jeg bruker her. Jeg er voldsomt støl i bena i dag, så støl at familien min ler av meg når jeg går.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er en stund siden sist, men jeg har endelig fått tid til å trene igjen. Det er tungt og vondt.

I går:

Benkpress

3x8 65 kg

Arnoldpress

1x8 36 kg (totalt)

2x6 36 kg (totalt)

Jeg ville tatt 32 kg, men de manualene var opptatt.

Dips

3x8

Flyes

3x8 20 kg (totalt)

Jeg ville tatt 24 kg, men de manualene var opptatt.

Side manual raises

3x8 18 kg (totalt)

I dag:

Markløft

3x8 80 kg

Chins

2x8

1x4

Kabelroing

3x8 52 kg

Bicepscurl med stang

3x10 20 kg

Lenke til kommentar

Jeg hadde en god og lett økt i dag.

Knebøy

3x8 80 kg

Planken

1x100 s

Benpress

3x8 140 kg

Leg curls

3x8 25 kg

Leg extensions

3x8 35 kg

Calf extensions

3x8 80 kg

Spesielt de tre siste øvelsene var lette. Men jeg er sikker på at jeg blir passe støl uansett, så jeg ville ikke gå for hardt ut.

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at jeg glemte å føre inn den økta jeg hadde på lørdag.

Benkpress

3x8 67,5 kg

Arnoldpress

2x8 36 kg

1x7 36 kg

Dips

3x8 +2,5 kg

Flyes

3x8 28 kg

Side manual raises

3x8 20 kg

I dag:

Knebøy

3x8 82,5 kg

Planken

1x105 s

Benpress

3x8 142,5 kg

Leg curls

2x8 32 kg

Leg extensions

2x8 40 kg

Calf extensions

2x8 85 kg

Jeg synes at det er ubehagelig å bruke calf extension-apparatet, så jeg går tilbake til å ta calf raises i benpressapparatet.

Lenke til kommentar

Jeg veide 77 kg i dag tidlig. Så jeg har gått ned et par kg i løpet av sommeren. Jeg har mistet litt styrke også, men det bedrer seg forhåpentligvis.

Dagens økt:

Knebøy

3x8 85 kg

Planken

1x110 s

Benpress

3x8 145 kg

Calf raises

2x8 150 kg

Leg curls

2x8 39 kg

Leg extensions

2x8 45 kg

Alle øvelsene var helt overkommelige. Jeg vurderer å prøve myoreps etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...