Gå til innhold

Zaracs treningslogg

Anbefalte innlegg

Benkpress

3x3 95 kg

1x1 100 kg

Jeg tok de vanlige settene og for moro skyld prøvde jeg 100 kg en gang etterpå, som gikk uten problemer. Det føles godt å endelig runde 100-tallet, selv om jeg sikkert har vært sterk nok en stund. Jeg klarer sikkert mer, men tør ikke å prøve uten spotter.

Militærpress

2x3 60 kg

1x2 60 kg

Dette gikk ikke like bra som benkpressen.

Dips

4x4 +26,25 kg

Side dumbbell raises

3x8 28 kg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for brofist og velkomst. Jeg føler meg beæret over å være medlem av benker-100-kg-klubben.

Markløft

5x5 100 kg

Jeg følte ikke noe ubehag i dag.

Chins

4x4 +18,75 kg

Kabelroing

4x4 89,5 kg

Gud bedre, det var tungt. Jeg overrasket meg selv da jeg ikke trodde at jeg skulle klare alle repetisjonene.

Bicepscurl med stang

3x8 35 kg

I morgen blir siste økt før jeg drar fra denne regntunge byen, så da blir det en pause inntil jeg får kjøpt et midlertidig medlemsskap på et annet treningssenter i sommer.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Knebøy

4x4 120 kg

Det var tungt.

Planken

1x100 s +5 kg

Benpress

4x4 180 kg

Pallof press

3x8 21,25 kg

Jeg synes selv at jeg er blitt merkbart større de siste dagene, men antakelig er det bare selvfølelsen min som har vokst.

Dette var vårens siste treningsøkt i Bergen. I juli og august kommer jeg sikkert til å være medlem på Fresh fitness. Inntil den tid kan det hende at jeg utnytter fridagene til å løpe litt, slik at jeg får noe trening og kanskje kan fjerne noe av flesket mitt, så jeg ikke må suge inn magen hele tida.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I dag var jeg på trening.

Benkpress

4x5 80 kg

1x4 80 kg

Det var tungt.

Militærpress

5x5 40 kg

Det var ganske tungt.

Arnoldpress

5x5 28 kg

Det var ganske tungt.

Dips

2x10

1x9

Det er ikke noe belte på dette treningssenteret, så jeg må klare meg uten ekstra vekt. Dette var ikke så tungt, men slitsomt.

Til slutt løp jeg 1 km med moderat fart. Jeg skulle helst løpt mer, men det klarte jeg ikke. Det blir uansett ingen styrkeøkninger i løpet av sommeren, så jeg kan prøve å få litt bedre kondisjon.

Lenke til kommentar

Det er den totale vekta. Dessverre.

Jeg var på trening i dag også.

Markløft

5x5 100 kg

Det gikk fint.

Kabelroing

1x5 60 kg

4x5 50 kg

På dette roapparatet var grepet bredere enn jeg vanligvis bruker og man må trekke kabelen skrått oppover istedenfor vannrett, slik som jeg vanligvis gjør. Dermed ble det tyngre enn jeg hadde regnet med.

Pull-ups

5x5

Det gikk fint.

Bicepscurl med stang

3x12 20 kg

Det var slitsomt.

Lenke til kommentar

Knebøy

5x5 100 kg

Det var tungt.

Planken

1x100 s

Det gikk greit.

Benpress

5x5 140 kg

Det var lett.

Hanging leg raises

3x10

Det gikk greit.

Så tok jeg en mageøvelse jeg ikke husker navnet på, men jeg lå i hvert fall på ryggen og hevet en stor ball med bena, 3x10. Det var tungt.

Til slutt løp jeg 1 km i rolig tempo.

Lenke til kommentar

Jeg har også stusset veldig på benpressene dine. Er de ekstremt trege og dype? En kompis av meg som sliter med 12 kg manualer i brystpress som er helt ny til trening tar 10 reps på 150 kg i benpress. Er apparatet tilfeldigvis laget av et tungt materiale?

Lenke til kommentar

Jeg går så dypt som mulig i benpress. Siden jeg endrer litt på treningsopplegget i sommer og er på et annet treningssenter med andre apparater, prøver jeg meg litt forsiktig frem. Denne benpressmaskinen fra Technogym er vond å sitte på og har en rar og uvant vinkel. Det er jo lettere å bli sliten etter tung knebøy, men 140 kg var som nevnt lett.

I går var jeg så støl at det gjorde vondt å drite. Jeg gikk til treningssenteret etter jobb, men dagsformen var dårlig og etter ett arbeidssett, innså jeg at det ikke var min dag og dro hjem. Det gikk bedre da jeg var på trening i dag.

Benkpress

5x5 80 kg

Militærpress

5x5 42,5 kg

Arnoldpress

5x5 32 kg (totalt)

Dips

1x10

2x8

Jeg har lyst til å klare muscle-ups, så til slutt øvde jeg på oppsvingdelen av teknikken, med hjelp av bena. Jeg merket at det kanskje var dumt å ta dips rett før da jeg skulle holde balansen på toppen av bevegelsen og dippe fra stanga.

Lenke til kommentar

Benkpress

2x5 82,5 kg

2x4 82,5 kg

1x3 82,5 kg

Militærpress

3x5 45 kg

2x4 45 kg

Arnoldpress

5x5 36 kg

Til slutt øvde jeg på muscle-ups og tok noen dips.

Det blir litt lite trening for tida. Jeg har vært opptatt med jobb og noen andre ting. De neste to ukene skal jeg totalt jobbe 106 timer.

Lenke til kommentar

Det blir litt lite trening for tida. Jeg har vært opptatt med jobb og noen andre ting. De neste to ukene skal jeg totalt jobbe 106 timer.

Kom igjen her nå, det er jo ikke engang en tredjedel av de 336 timene det er snakk om, sover du åtte timer/døgnet har du jo hele 118 timer du kan bruke på spising, trening og generell slacking.

Lenke til kommentar

the-feeling-when-you-get-money_gp_503510.jpg

Det stemmer. Det blir tusenlapper ekstra i overtid, så jeg tillater meg å nedprioritere trening i et par uker.

Kom igjen her nå, det er jo ikke engang en tredjedel av de 336 timene det er snakk om, sover du åtte timer/døgnet har du jo hele 118 timer du kan bruke på spising, trening og generell slacking.

Jeg skal jo trene litt når jeg kan. Det tar meg bare fem minutter å gå til Fresh fitness fra arbeidsplassen min, men det må jo også være i åpningstida til senteret. Det er ikke så lett å få tid de dagene jeg jobber doble vakter.

Lenke til kommentar

Markløft

5x5 105 kg

Kabelroing

5x5 55 kg

Det er tyngre enn jeg er vant til da grepet er annerledes og jeg må trekke deg det skrått oppover.

Pull-ups

1x7

1x6

1x4

Jeg er ikke fornøyd med den siste øvelsen. Men det skyldes litt at jeg måtte skynde meg for å spise middag og dra på jobb.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...