€uropa Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 Gårsdagens treningsøkt: Markløft 4x4 120 kg Det var tungt, men det gikk bra. Chins 4x4 +12,5 kg Her skulle jeg egentlig lagt på 1,25 kg mer, men jeg glemte akkurt hvor mye jeg skulle ha. Kabelroing 4x4 77 kg Dette var også tungt, men gjennomførbart. Bicepscurl med stang 3x8 30 kg Dagens treningsøkt: Jeg spiste ikke så mye i går, så jeg manglet litt energi, men jeg kom meg greit gjennom treningsøkten likevel. Knebøy 4x4 107,5 kg Dette gikk bra. Planken 1x80 s +5 kg Benpress 4x4 155 kg Hanging leg raises 3x7 +8 kg Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Benkpress 4x4 87,5 kg Militærpress 4x4 50 kg Dips 4x4 21,25 kg Dette er tungt nå. Side hantel raises 3x6 24 kg Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Markløft 4x4 122,5 kg Nå er det tungt. Chins 4x4 +13,75 kg Dette var tungt. Kabelroing 4x4 79,5 kg Dette gikk greit. Bicepscurl med stang 3x7 32,5 kg Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Tør jeg spørre om du legger sammen vektene brukt i dine lateral raises? Eller har du 24 kg i hver hånd? Og hvordan er formen din under kabelroinga? Forklar hvordan øvelsen går og hvordan du utfører den. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Nå skulle jeg gjerne sagt at jeg har 24 kg i hver hånd, men det er nok den totale vekta. For å forklare kabelroingen, låner jeg en video av Akse. (0:25 og utover) Jeg gjør omtrent sånn, men jeg klarer ikke å dra mye vekt så fort som han gjør. Jeg forsøker å presse med bena også, slik at jeg ikke taper kraft på å skli framover, og jeg forsøker å ha så liten bevegelse i korsryggen som mulig, men av og til jukser jeg minimalt når armene ikke klarer mer. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Bra du er ærlig. Syntes at 24 kg per arm virka ekstremt uproposjonalt i forhold til dine andre løft, og pekte derfor litt mot dårlig form, som da er grunnen til at jeg spurte. Hva slags muskler kjenner du arbeide når du gjør det? I videoen har han god form, men skulle kanskje dratt den hele veien bak til brystet og evt. slow negative for maksimal rhomboid-aktivering. Det er mulig du drar for tung vekt om du ikke klarer å dra den hele veien til brystet, og da går det langt mindre på ryggen enn om du hadde klart det. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Man drar ikke smal kabelroing til brystet. Man drar mot magen for lat action. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Man drar ikke smal kabelroing til brystet. Man drar mot magen for lat action. Jeg kjører til brystet for rhomboids. Lats får jeg av lat pulldown, pull-ups, chin-ups, og stående roing i tricep pulldownen. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Bra du er ærlig. Syntes at 24 kg per arm virka ekstremt uproposjonalt i forhold til dine andre løft, og pekte derfor litt mot dårlig form, som da er grunnen til at jeg spurte. Hva slags muskler kjenner du arbeide når du gjør det? I videoen har han god form, men skulle kanskje dratt den hele veien bak til brystet og evt. slow negative for maksimal rhomboid-aktivering. Det er mulig du drar for tung vekt om du ikke klarer å dra den hele veien til brystet, og da går det langt mindre på ryggen enn om du hadde klart det. Jeg drar den helt inntil kroppen, litt under brystet på samme høyde som Akse. Navnet på musklene kjenner jeg ikke, men det største arbeidet blir gjort i øvre rygg og litt mer i biceps de siste få centimeterne. Jeg var på trening i dag også. Knebøy 4x4 110 kg Planken 4x4 80 s +5 kg Benpress 4x4 160 kg Hanging leg raises 3x8 +8 kg Alle disse øvelsene begynner også å bli tunge. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2013 Benkpress 4x4 87,5 kg Jeg hadde samme vekt som sist gang, men det gikk bedre i dag. Militærpress 4x4 52,5 kg Dette var tungt. Dips 4x4 22,5 kg Dette var også tungt, men det gikk likevel bra. Side hantel raises 3x7 24 kg Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Jeg tillot meg å ta treningsfri i går. Jeg hadde egentlig ikke noe valg, for treningssenteret var jo stengt. Men jeg var på trening i dag. Markløft 4x4 125 kg Det er kanskje ikke nødvendig å si at det er tungt lenger. Men det er det. Jeg er likevel fornøyd med teknikken. Jeg kommer bare til å øke belastningen en gang i uka fra nå av, men foreløpig vil jeg ikke roe ned noe ytterligere. Chins 4x4 13,75 kg Kabelroing 4x4 79,5 kg Denne øvelsen gikk best i dag. Bicepscurl med stang 3x8 32,5 kg Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Knebøy 4x4 110 kg Dette gikk bra. Jeg kunne sikkert løftet mer, men det er bedre å øke litt saktere og være tålmodig enn at teknikken svikter. Planken 1x85 s +5 kg Benpress 4x4 162,5 kg Hanging leg raises 3x8 +9 kg Dette gikk bra, men hanging leg raises begynner å bli en kjedelig øvelse. Den byttes antakelig ut snart. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg vet at kardio dreper gains, men det var så varmt og godt vær i går kveld, så jeg ignorerte det og gikk en lang og god tur opp på Hellefjellet i Bergen. I dag var jeg på treningssenteret. Det første som slo meg da jeg kom, som et hardt slag i trynet, var den blytunge lufta på styrkerommet. Det skyldtes nok delvis at det er en varm dag i dag og delvis at det var proppfullt der inne, for treningssenteret var bare åpent i 4 timer i dag. Jeg følte at den vonde og seige lufta ødela litt for prestasjonene i dag. Benkpress 4x4 90 kg En kompis hjalp litt til med to fingre på den siste repetisjonen, men den hjelpen var så marginal at jeg regner løftet som godkjent. Uansett er dette bedre enn det jeg har løftet i benkpress noen gang før. Militærpress 4x4 52,5 kg Dips 4x4 22,5 kg Side hantel raises 3x8 24 kg På tross av den dårlige lufta, var dette en veldig god økt. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Kardio dreper ikke gains, det handler om å gjøre ting med måte. En fjelltur er bare godt for deg, så lenge du kompenserer med nok mat. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Kardio dreper ikke gains, det handler om å gjøre ting med måte. En fjelltur er bare godt for deg, så lenge du kompenserer med nok mat. Fjelltur/rolig kardio er gull verdt, får igang blodsirkulasjonen, fordøyelsen, og dermed speeder opp restitusjonen. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Kardio dreper ikke gains, det handler om å gjøre ting med måte. En fjelltur er bare godt for deg, så lenge du kompenserer med nok mat. Ja, da. Jeg bare spøker litt. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 I dag var ikke dagsformen på topp. Markløft 4x4 125 kg Jeg er ikke fornøyd med teknikken i dag. Chins 4x4 +15 kg Kabelroing 4x4 82 kg Chins og kabelroing gikk bedre enn markløft. Bicepscurl med stang 3x6 35 kg Teknikken i denne øvelsen var ikke helt god. På grunn av en hjemmeeksamen som jeg må prioritere, blir det ikke mer trening før på fredag. Men siden jeg ble forespurt et formbilde, skal dere få noe annet å kose dere med så lenge (NSFW): Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Strong bulk/10 Planer om å begynne deffing? @bicepcurlsene dine: er de tilfeldigvis stående? Svinger du hele kroppen din for å få dem opp? Kan anbefale deg å sette ned vekten litt i så fall, da bicepsen har lett for å ta skade. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Strong bulk/10 Planer om å begynne deffing? Jeg begynte halvveis i et par uker, men så fant jeg ut at jeg ikke vil oppgi å spise det jeg har lyst på eller ha mindre energi til å løfte tungt på trening. Så jeg har ingen planer om å deffe i år. Jeg går ikke i baris så ofte uansett. @bicepcurlsene dine: er de tilfeldigvis stående? Svinger du hele kroppen din for å få dem opp? Kan anbefale deg å sette ned vekten litt i så fall, da bicepsen har lett for å ta skade. Jeg gjør bicepscurl stående, ja. Det er rett og slett fordi jeg ikke liker å sitte på en preacherbenk. Jeg løfter vanligvis med god teknikk, altså uten å bruke noe annet enn armene, men i går ble det en liten sving på noen repetisjoner. Endret 22. mai 2013 av Zarac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå