Gå til innhold

Zaracs treningslogg

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg en dårlig økt.

Benkpress

2x3 87,5 kg

2x4 82,5 kg

Militærpress

1x4 52,5 kg

1x3 52,5 kg

1x4 50 kg

1x3 50 kg

Dips

4x4 +18,75 kg

Dips gikk greit.

I dag hadde jeg en bedre økt.

Markløft

4x4 115 kg

Chins

4x4 +13,75 kg

Kabelroing

4x4 74,5 kg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo det. 4x4 110 kg er mer enn jeg har løftet noen gang før. Som jeg nevnte tidligere, så liker jeg å tenke på "Go the distance" før jeg skal løfte tungt og presse grenser. Jeg står gjerne et minutt og stirrer på meg selv i speilet mens jeg overbeviser meg selv om at jeg er uovervinnelig. Så kjører jeg på og kjenner forhåpentligvis ikke hvor tungt og slitsomt det er før jeg har fullført settet.

Noe annet som er hyggelig, er at folk jeg kjenner på skolen har begynt å se meg som en slags ekspert på knebøy. Vi snakker av og til om trening og jeg tilbringer betydelig mer tid på styrkerommet enn de aller fleste av dem og jeg har promotert knebøy som en god og viktig øvelse, samt at jeg har iøyenfallende digre lår. Så folk har begynt å spørre meg om råd og bedt meg vise dem riktig knebøyteknikk. Jeg gjør mitt beste for å luke bort de mest åpenbare feilene i hvert fall, men det har jo lett for å bli broscience-aktig, så jeg understreker at de må ta hensyn til individuelle ulikheter, prøve seg litt fram med minimale forskjeller i vinkler og detaljer, lytte til kroppen hvis noe gjør vondt og ellers oppsøke informasjon med en sunn skepsis.

Lenke til kommentar

Faen ta, for en dårlig økt jeg hadde i dag. Søndag er egentlig hviledag, men jeg fant ut at det passet bedre å trene i dag enn i morgen.

Benkpress

1x2 90 kg

3x3 85 kg

At det gikk dårlig her skyldes nok delvis at jeg har forskjøvet døgnrytmen litt de siste dagene, delvis at jeg spiste lite i går og delvis at den gode benken på treningssenteret var opptatt, slik at jeg ble nødt til å bruke en annen høy og myk benk som rett og slett er vond å ligge på og gjør at man får veldig dårlig trykk.

Militærpress

4x4 50 kg

Militærpress gikk tålelig greit, men var voldsomt seigt. Til slutt skulle jeg egentlig ta dips, men det stativet var opptatt og jeg gadd ikke å vente når jeg hadde en slik dårlig dag, så jeg gikk rett i dusjen og hjem.

Lenke til kommentar

Fordi jeg var irritert etter en dårlig økt, spiste jeg akkurat det jeg hadde lyst på og slappet av i går. Så satt jeg oppe hele natta og dro til treningssenteret da det åpnet. Da hadde jeg en veldig god økt.

Markløft

4x4 120 kg

Det gikk veldig bra. Jeg hadde korte pauser og syntes ikke at det var tungt en gang.

Chins

3x4 16,25 kg

1x3 16,25 kg

Dette ble tungt, men det var helt greit.

Kabelroing

4x4 79,5 kg

Dette gikk også veldig bra.

Etter at jeg var ferdig følte jeg meg som Superman og hadde lyst til å slåss, enten med flere vekter eller med en av de andre mosjonistene der. Men i stedet tok jeg til fornuften og fant ut at jeg skulle rekke en time på datalaben på skolen.

Lenke til kommentar

I går var jeg på trening igjen etter åtte dagers pause.

Benkpress

4x4 80 kg

Militærpress

4x4 45 kg

Dips

4x4 +17,5 kg

Side hantel raises

3x8 16 kg

I dag:

Markløft

4x4 115 kg

Chins

4x4 +11,25 kg

Kabelroing

4x4 72 kg

Bicepscurl med stang

3x8 25 kg

Formen var kjempegod både i går og i dag og jeg følte meg som en gud.

Lenke til kommentar

I dag hadde jeg også en god økt, selv om jeg var smått støl etter de to tidligere øktene.

Knebøy

4x4 102,5 kg

Planken

170 s +5 kg

70 s, ikke 170

Benpress

4x4 145 kg

Hanging leg raises

3x8 +6 kg

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Jeg var ikke på trening i går, delvis fordi det gjorde vondt å gå og delvis fordi jeg hadde eksamen i dag. I dag var jeg på trening. Dagsformen var ikke så god, men jeg løftet ikke så voldsomt tungt heller, så det gikk bra.

Benkpress

4x4 82,5 kg

Militærpress

4x4 47,5 kg

Dips

4x4 18,75 kg

Side hantel raises

3x8 18 kg

Lenke til kommentar

Er problemet at det skrives "hantle"?

Jeg veide meg etter første dobesøk i dag og veide da 77,2 kg. Vekten går litt opp og ned, for jeg er ikke så flink til å hold kontroll på hvor mye energi jeg spiser, men den ligger som regel rundt 77 - 79 kg. Ja, det hadde kanskje vært tid for et formbilde, men jeg har bevisst latt være, for jeg synes selv at jeg har litt for mye mage for øyeblikket. Jeg skal gjøre noe med saken snart.

I dag hadde jeg en veldig god økt.

Markløft

4x4 117,5 kg

Chins

4x4 +12,5 kg

Kabelroing

4x4 74,5 kg

Bicepscurl med stang

3x8 27,5 kg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...