josteinsen Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hva betyr det? Får opp flere slike når jeg ser på logfilen til min 3com router. ** IP Spoofing ** fulgt av noen ip adresser Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 sakset fra Webopedia.com A technique used to gain unauthorized access to computers, whereby the intruder sends messages to a computer with an IP address indicating that the message is coming from a trusted host. To engage in IP spoofing, a hacker must first use a variety of techniques to find an IP address of a trusted host and then modify the packet headers so that it appears that the packets are coming from that host. Newer routers and firewall arrangements can offer protection against IP spoofing. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 takker for den. Da antar jeg at hardware brannmuren i routeren gjør jobben sin Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Som regel betyr det at noen har prøvd å komme inn i nettverket ditt (eller kjørt portscan) fra en spoofed ipadresse. I mange tilfeller vil det si at intrengeren har brukt en privat ip utenfra. Og de fleste rutere og firewall vil droppe alle pakkene som kommer utenfra hvor ip er i en privat range. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå