Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolereglement og PC-bruk

Anbefalte innlegg

Hei, kjære Diskusjon.no! :)

Jeg har et spørsmål angående skolereglement og PC-bruk i skolen. Har ikke tilgang til reglementet på skolen, så jeg lurer da på om lærer har lov å nekte oss å bruke PC i skolesammenheng i det hele tatt, for jeg vet at det står i reglementet at PC kan brukes i skolesammenheng.

Men her lurer jeg da på om lærer har lov å nekte PC-bruk. :)

På forhånd, takk!

Endret av Vovegog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Læreren kan fint be deg legge vekk PC-en hvis det ikke er noen bruk for den i en spesiell time.

Her snakker vi norsk-time, så det er alltid bruk for den siden det er snakk om MYE skriving her. Syns det er snodig at lærere kan nekte oss å bruke PC når det står i reglementet at PC-en kan brukes som skoleverktøy.

Lenke til kommentar

Var usikker på hvilke timer det var snakk om, men at dere ikke kan bruke PC-en i norsktime er jo virkelig snodig. Ville tatt en prat med læreren din om hvorfor han/hun mener at dere ikke skal bruke PC i norsktimene, med mindre du har gjort det allerede. Hvis det ikke hjelper ville spurt en høyere opp i ledelsen.

Lenke til kommentar

Var usikker på hvilke timer det var snakk om, men at dere ikke kan bruke PC-en i norsktime er jo virkelig snodig. Ville tatt en prat med læreren din om hvorfor han/hun mener at dere ikke skal bruke PC i norsktimene, med mindre du har gjort det allerede. Hvis det ikke hjelper ville spurt en høyere opp i ledelsen.

Er snakk om kollektiv avstraffelse. Er flere i timen som ikke bruker PC til det de ikke skal osv, men slik jeg kan huske reglene jeg HAR lest, så er ikke kollektiv avstraffelse lov?

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke lov. Høres ut som du har et stykke kjip lærer her... Har du prata med noen høyere opp i ledelsen?

Hah, true story bro.

Men nei, har ikke snakka med noen høyere opp. Tenker jeg bare driter i hun, og hvis hun prøver å skrive anmerkning på meg for at jeg skriver oppgaver og notater på PC-en min (hvor jeg forsåvidt har ALT skolearbeidet mitt, notater, prøver og oppgaver) så kaster jeg bare all fakta i ansiktet hennes, og hvis ikke det hjelper så går jeg høyere opp. :) Slik jeg forstår det så har hun bare lov å nekte _akkurat de elevene_ som hun VET ikke bruker PC-en skikkelig.

Lenke til kommentar

det er fult mulig å bruke penn og papir..

PC er tillatt som skoleverktøy, så det å KREVE at vi skal skrive på penn og papir er det samme som å kreve at en sekretær i et stort firma SKAL skrive på en gammel blekk-skrivemaskin.

Hvis vi vil skrive på data (som forsåvidt er lettere, raskere og bedre) så er da dette fullt lovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...