Dux ducis Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Problemet med lukkede grupper som foretar slike aksjoner er at de fort kan ende opp med å gjøre noe som er helt galt. De sitter ikke med all informasjon og kan umulig ha debattert et tema fullstendig før de går til aksjon. Det er farlig, og man bør sørge for å belyse alle sider av en sak før man går til aksjon. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 På en annen side så er det noe veldig romatisk over handlekraft. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 På en annen side så er det noe veldig romatisk over handlekraft. Jeg vet ikke hvor romantisk det er om vi lar en gjeng fjortisser og sosiale avvikere ødelegge for uskyldige mennesker. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Det er vel romantisk på samme måte som Blitzerne er det. Det avhenger av at man er enig i målet og metodene. Da kan man leve med at det går med noen uskyldige egg i omeletten.... Geir 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Der fikk du pil opp - har aldri tenkt over at det faktisk kan befinne seg uskyldige egg i omelettrøren ... Jeg synes tiltaket er både søtt og skrullete, litt sånn som en god Mel Brooks film. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Hovedproblemet er vel egentlig at noen brøt regel 1 og 2. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Hvorfor er det et problem? Geir Lenke til kommentar
Olum Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Hovedproblemet er vel egentlig at noen brøt regel 1 og 2. Regel 1 og 2 faktisk... Du veit at 4chan ikke er en underground-kult lenger? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg har følelsen av at anonymous består av flere grupper og mange enkeltindivider. Noen av dem er veldig flinke i hacking, og det er årsaken til at de får det til. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 ""The Anonymous web protests over WikiLeaks are the internet equivalent of a mass demonstration. It's a mistake to call them hacking (playful cleverness) or cracking (security breaking). The LOIC program that is being used by the group is prepackaged so no cleverness is needed to run it, and it does not break any computer's security. The protesters have not tried to take control of Amazon's website, or extract any data from MasterCard. They enter through the site's front door, and it just can't cope with the volume. Calling these protests DDoS, or distributed denial of service, attacks is misleading, too. A DDoS attack is done with thousands of "zombie" computers. Typically, somebody breaks the security of those computers (often with a virus) and takes remote control of them, then rigs them up as a "botnet" to do in unison whatever he directs (in this case, to overload a server). The Anonymous protesters' computers are not zombies; presumably they are being individually operated."" -rms Han har et poeng. Frivillige DoSangrep kan sammenlignes med massedemonstrasjoner. Så lenge det ikke foregår noe crack/hacking har jeg ikke noe i mot det. Fremtidens demonstrasjoner skjer på nett, samme som fremtidens kriger kommer til dels å gjøre det. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 [...] Han har et poeng. Frivillige DoSangrep kan sammenlignes med massedemonstrasjoner. Så lenge det ikke foregår noe crack/hacking har jeg ikke noe i mot det. Fremtidens demonstrasjoner skjer på nett, samme som fremtidens kriger kommer til dels å gjøre det. Vel, det eneste som går tilbake på dette; er nok det at det er ulovlig å hindre et firma i å utføre sine tjenester, så dersom hjemmesidene til paypal blir "utilgjengelig" grunnet denne "massedemonstrasjonen", da er det jo faktisk en ulovlighet; på samme måte som at folk skulle blokkere inngangsdøren ved deres kontor (her bryter jo ofte politiet inn?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 [...] Han har et poeng. Frivillige DoSangrep kan sammenlignes med massedemonstrasjoner. Så lenge det ikke foregår noe crack/hacking har jeg ikke noe i mot det. Fremtidens demonstrasjoner skjer på nett, samme som fremtidens kriger kommer til dels å gjøre det. Vel, det eneste som går tilbake på dette; er nok det at det er ulovlig å hindre et firma i å utføre sine tjenester, så dersom hjemmesidene til paypal blir "utilgjengelig" grunnet denne "massedemonstrasjonen", da er det jo faktisk en ulovlighet; på samme måte som at folk skulle blokkere inngangsdøren ved deres kontor (her bryter jo ofte politiet inn?) Ja og hadde du stengt veien til Tine Meierier sine blier, eller blokkert utkjøringen for syke- brann- eller politibiler kunne du nok fått erstatningskrav i millionklassen mot deg. Det er heller ikke nok å skule seg bak en proxy server. Men før digital logistikk og eEiendom blir like vanlig som fysisk logistikk og fysisk eiendom kan vi vel ikke vente så mye. Små firmaer er mye mer utsatte enn store, så små firmaer burde organisere seg for å kunne møte disse om de er målet. Det er de vel sjelden. Det er bare selskaper som Microsoft som vinner saker mot spammere. Vi andre har ikke ressurser til å ta opp den kampen. Så Jurister, It-eksperter og andre som er interessert i å beskytte sin eEindom, organiser dere. Jeg er enig i at dette dreier seg om noe langt mer enn annonymitet på for eksempel fora som dette. Jeg har selv opplevd et såkalt "Man in the middle DDOS attack". Det ødelegger siten din for et kortere eller lengre tidspunkt og det tar tid å rette det opp. Teoretisk kan det være spikeren i kista på selskapet ditt slik at du går konkurs. Hva skjer om noen kutter strømledningen til et snekkerverksted? Hva skjer om noen kutter bit strømmen til din online butikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå