Frostrøyk Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hei! Har søkt litt rundt, men finner stort sett tråder fra 2005, vil tro det har skjedd litt siden da. Jeg behøver å overføre signal trådløst fra kabeltv-uttak i 2. etg til en tv i 1. etg. I tilegg skal en tv i 2. etg kobles til, og det må være mulig å velge kanaler uavhengig av hverandre. Finnes det en slik vidunderboks? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Nei, det finnes ikke. Utstyret som trengs ville dessuten være svært kostbart, om det lot seg gjøre. Det som lar seg gjøre er å overføre video trådløst. Dvs en enkelt kanal ut fra en tuner. Lenke til kommentar
Syphilitic Sonja Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Kjøpte en hos Clas Ohlson for ca. et år siden. Funket meget bra da den ikke brukte 2.4Ghz båndet, men 5GHz. Den overfører bare videosignalet og IR fra fjernkontrollen, ikke RF som det ser ut at du trenger. Du kan i tilfelle benytte en gammel VCR som tuner og koble det til transmitteren. Har flyttet nå så jeg bruker den ikke lenger. Send meg en PM så skal du få den gratis (porto må du dekke). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Den var ny for meg, og da kan jeg vel si at jeg tok litt feil. Men det er viktig å merke seg at denne også overfører bare en kanal av gangen. Lurer dessuten på om den fungerer her i Norge, er kanalinndelingen på RF er den samme som i USA? Lenke til kommentar
ein_2 Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Ser også at Importagenten selger dem, da vil jeg tro at dem fungerer på norske kabelnett. Men en kan jo spørre dem om dette før en kjøper. Her er en annen som sender med 5,8 GHz slik at en slipper forstyrrelser fra det trådløse Wi-Fi nettet. Denne ser ut ti å fungere i det europeisek kabelnettet (PAL system) og her euro strøm kontakt. Endret 1. april 2012 av ein_2 Lenke til kommentar
Sandedk Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Hvis du har Get og litt tålmodighet vil det komme en ny hussentral. (Vet ikke når). Fra den kan du sende trådløst til flere tv i huset. Den kan kobles med og uten kabel. Foreligger lite eller ingen info om den, men har selv holdt den i hånda. Er visst testet i betonghus hvor signaler er sendt fra 1. til 2. etasje uten problemer. Kan brukes både på coax og fiber. Opptaket vil foregå i sentralen og kan sees fra hvilken som helst tv. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Her er en annen som sender med 5,8 GHz slik at en slipper forstyrrelser fra det trådløse Wi-Fi nettet. Denne ser ut ti å fungere i det europeisek kabelnettet (PAL system) og her euro strøm kontakt. En viktig begrensning med dette utstyret er at det kun kan fungere med analoge kabelTV-kanaler. Lenke til kommentar
Syphilitic Sonja Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Kjøpte en hos Clas Ohlson for ca. et år siden. Funket meget bra da den ikke brukte 2.4Ghz båndet, men 5GHz. Den overfører bare videosignalet og IR fra fjernkontrollen, ikke RF som det ser ut at du trenger. Du kan i tilfelle benytte en gammel VCR som tuner og koble det til transmitteren. Har flyttet nå så jeg bruker den ikke lenger. Send meg en PM så skal du få den gratis (porto må du dekke). Har ikke hørt noe fra deg så jeg kastet den i går. Den var helt identisk med den "ein_2" skriver om i en tidligere mail og fungerte ypperlig i forold til andre som opererer på 2.4GHz båndet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå